Sluierstaarten hoeveel en bij welke vissen.

  • Onderwerp starter Yentlvanbergeijk
  • Startdatum

Y

Yentlvanbergeijk

Guest
Hi,
Ik heb sind een maand of 2 sluierstaarten (een zwarte met bolle ogen en een goude)
Ik heb vanmiddag een heel mooit aquarium met pomp en led verlichting gehad van mijn ouders er past 50 liter in, maar nu was mijn vraag hoeveel sluierstaarten zouden hier in kunnen of zouden er nog andere soorten bij kunnen ?

Alvast bedankt,
Yentl.



Foto volgt nog
 
kan geen sluierstaart in, vereist een bak van liefst minimaal 100/120cm...... en per vis als ze klein zijn 50 liter water, meer als ze groter worden. In te kleine bakjes vergroeien ze en hebben ze dus geen aangenaam leven....
 
Zo koop je ze.
1394547065_614435862_2-Oranda-Goldfish-for-sale-in-kunnamkulam-thrissur-medium-size-Thrissur.jpg


Zo worden ze bij een goede verzorging.
RTXL007-950x646.jpg
 
Eigenlijk kan er niet 1 in. Dit bakje is te klein voor deze soort vissen. Toen ik mijn sluiers kocht had ik ze in een vaas zitten, wist ik veel. Nu heb ik ze in een grote bak met 240 liter zitten en zodra het weer wat warmer wordt, gaan ze naar een vijver. Mijn sluiers zijn nu een maand of 10 oud, en zijn zo groot als mijn hand. Ze kunnen wel zo'n 20 cm worden, en vervuilen �norm

Ik denk dat je de visjes een groter plezier doet door ze in een vijver bij te zetten ergens, en andere visjes kiest voor in je kleinere aquarium
 
Maar ik heb m'n vissen nu 2 maanden en ze zijn nog geen 5 cm... !?
 
Ze hebben ruimte nodig om te groeien. Als ze niet genoeg ruimte hebben VERgroeien ze en dat is echt heel zielig.

Dat ze na 2 maanden nog maar 5 cm. zijn is al een teken dat er iets niet goed zit.
 
Kijk anders even in het topic voor en na foto's onder het subforum Goudvissen, ik heb daar pas foto's van mijn eigen vissen geplaatst. In de eerste maanden moet er zeker wel een groei zijn van 1cm per maand. De vissen hebben veel en schoon water nodig en voldoende voer dat verspreid over de dag wordt aangeboden. Vooral bij jongere vissen is het wel prettig als er zeker 4-5 voermomenten per dag zijn. Nooit meer voeren dan er binnen 5 minuten opgegeten wordt. De grootte van de vis die Botia plaatste is wel uitzonderlijk, bij veel particulieren wordt deze grootte niet bereikt. Maar dit zou voor een groot deel ook kunnen liggen aan de omstandigheden waar we ze in houden.

Leuk dat je een aquarium hebt gekregen van je ouders, wel jammer dat het eigenlijk te klein is voor sluierstaartjes. De grootte van dit aquarium is bijvoorbeeld wel ideaal voor garnalen zoals bijvoorbeeld Crystal reds of vuurgarnalen.. die hebben echter wel verwarmd water nodig, of in elk geval water op kamertemperatuur.

Ik heb op dit moment 7 goudvissen. Ik heb een aquarium van 150X50X60, bruto 450 liter. Daarnaast heb ik een vijver die netto 560 liter water bevat. Er zitten nu 5 vissen in het aquarium en er zitten er 2 in de vijver. Ik wil dit zomer een verdeling gaan maken tussen de vijver en het aquarium. Na de zomer ben ik wel van plan om 2 van de 7 vissen weg te doen ivm dat ik ze te groot vind worden om met zijn zevenen in een aquarium van bruto 450 liter te houden.
 

Terug
Bovenaan