Sluierstaarten (en baby's) van Puk


P

Puk

Guest
Hoi mensen! Ik ben nog niet zo heel lang op dit forum, maar het leek mij leuk (mede omdat ik sinds een week baby sluierstaartjes heb) om een album aan te maken!

Ik heb een 180 liter eigengemaakte bak, waarin ik 4 sluierstaarten heb, chinese danio's, ancistrussen, japonica garnalen en tijdelijk een baby goudvis.

(binnen een jaar ga ik het huis uit en krijgen ze een trigon 390)

Hieronder wat fotootjes! :D

_Dlztyxrqcksj6gVWHxXXTRnoAC9efK-.jpeg

Zoals velen begon ik met een te kleine bak (60 liter) maar vorig jaar heb ik zelf een 180 liter bak in elkaar geknutseld!

_Dlztyxrqcksj6gVWHxXXTRnoAC9efK-.jpeg

De bak hoe die er nu voor staat!

_Dlztyxrqcksj6gVWHxXXTRnoAC9efK-.jpeg

Mijn trots, Walter de leeuwenkop

_Dlztyxrqcksj6gVWHxXXTRnoAC9efK-.jpeg

Mijn tweede trots, Puk de ranchu

_Dlztyxrqcksj6gVWHxXXTRnoAC9efK-.jpeg

Monster de ranchu

_Dlztyxrqcksj6gVWHxXXTRnoAC9efK-.jpeg

Sjakie het dikbuik parelschubje
 
Nu over mijn baby sluierstaartjes!

op 2 januari vond ik eitjes in de bak, deze heb ik in mijn 80 liter bak gezet en 8 januari zijn ze uitgekomen! Heb ongeveer 20 / 25 baby (waarschijnlijk ranchu) sluierstaartjes!
Hieronder de foto's :D

NnIXksmYmsXFsfcihiNosIEJqR-VqFC2.jpeg

Het bakje, met zelfgemaakt pompje

NnIXksmYmsXFsfcihiNosIEJqR-VqFC2.jpeg

3 januari, tweede dag!
 
Dankjewel Misuzu :D Ik hoop het ook!
Heb helaas vandaag een paar bij de ouders in moeten zetten wegens misvormingen, maar er zijn er nog een paar over gelukkig!
 
Walter :smitten: Wat een schatje!
Je bak ziet er leuk uit! Vind hem wel erg klein voor de sluiers
en dan ook nog de ancistrussen. Goed in ieder geval dat je uitzicht
hebt op een grotere bak ;)
 
Ja een schatje is het he! :D (is stiekem ook m'n lieveling hihi)
De bak is wat aan de kleine kant, maar gelukkig zijn de vissen nog redelijk klein allemaal en krijgen ze snel een nieuwe bak!
 
Ook wel spannend dat je op jezelf gaat!
Trouwens,... ik ben ook een 'Kim' :D
 
Oh wat toevallig! Aangenaam :D
Ja, ik ga samen wonen met m'n vriend! Zijn nu druk op zoek naar een huurhuisje :)
Hij heeft zelf ook aquaria, een 220 liter tropische bak met maanvissen en nog wat vissen, een 30 liter zee aquarium en 2 30 liter bakjes met allemaal verschillende garnaaltjes,
daarnaast heeft ie ook nog papegaaien en parkieten, dus dat wordt een dierentuin als wij gaan samenwonen haha! Maar wel leuk en gezellig :D
 
Aangenaam :D Wat leuk dat je gaat samenwonen, dat gaat heel gezellig worden met al die beesten!
 
Ja inderdaad! :D

Hihi maakte net een foto van Walter, hij kijkt boos.. :p
l-LooM5oHNEvkr2b3AcqCVVWhb_sNPke.jpeg
 
Wat een leuke visjes! Succes met de baby's, hoop dat je er een paar over houd!
 
Bedankt! :D


Gister een nieuwe camera gekocht, even wat fotootjes gemaakt!

0qjquu7GmRd41vNxrB7PG-CJYLktW_0m.jpeg

0qjquu7GmRd41vNxrB7PG-CJYLktW_0m.jpeg

0qjquu7GmRd41vNxrB7PG-CJYLktW_0m.jpeg

0qjquu7GmRd41vNxrB7PG-CJYLktW_0m.jpeg
 
Ojaa en een update van de jonge vissies! Nu 15 daagjes oud :D
_c8P3aurCKXO7Ntp50t3YudSs5c2AyOQ.jpeg



+ ik heb een tweede nestje! Gisteren zijn ze uitgekomen!! :D :D
_c8P3aurCKXO7Ntp50t3YudSs5c2AyOQ.jpeg
 
Leuk leuk! Mooi scherp ook. Die van 15 dagen ziet er goed uit, ik zie zijvinnetjes! :D
 
Hihi dankjewel! Leuk he :D
Ik zal binnenkort even een nieuwe foto maken en toevoegen, ze zijn alweer iets gegroeid!
 
Vandaag is Sjakie naar een nieuwe eigenaar gegaan. Ik heb hem destijds gekregen, onwetend over het soort parelschub. Na een beetje research op internet dat de buikjes door blijven groeien en nadat hij zelf ook steeds dikker werd heb ik hem aan iemand anders met een aquarium gegeven.

QdjKI2faJgWz5oVEa_VHI6V6odyMfvyA.jpeg
 
Er zijn helaas een paar dood gegaan en heb een paar zelf dood moeten maken wegens misvormingen, maar ik heb er nog een paar over gelukkig! :D

60IkJ1yCgZksRtC7cDBredhZAdVlvN-t.jpeg
 
Oh dat was me nog niet eens opgevallen.. Met het blote oog is het niet te zien.. Voor de zekerheid esha erin gooien? Wat denk jij?
 
Volgens Jones mag je nooit zomaar medicijnen toevoegen als je niet weet wat er is. Ik zelf zou het nog even aanzien, maar ik weet natuurlijk niet hoe de situatie nu is...
 
Esha mag je wel voor preventief gebruik gebruiken, maar is natuurlijk beter van niet.. Weet alleen niet of jonge vissen er goed tegen kunnen..
 
En daar ben ik nog steeds van overtuigd, homines. Medicatie (ook Esha!) verzwakt alleen maar en als je niet de juiste medicatie toevoegt maak je het probleem alleen maar erger. Sluiers zijn erg gevoelig voor medicatie.

Mijn eigen kweekjes hebben nu na 9 maanden nog nooit medicatie gezien. Veel dingen zijn op te lossen met een simpel zoutbadje en andere dingen kunnen ze prima zelf afvechten.

Natuurlijk kan het niet altijd voorkomen worden dat je medicatie toe moet voegen, maar weet dan in ieder geval zeker waar je tegen behandelt en of deze behandeling de juiste is.
 
@Jones, Bedankt voor je reactie, bij deze kleintjes is het natuurlijk lastig te zien wat het precies is. En een zoutbadje lijkt me ook niet verstandig voor die kleintjes.. Zal het gewoon even afwachten, denk niet dat het heel ernstig is.
 
Ben bang dat het toch een ziekte was in de bak... Geen idee wat en hoe maar van de ongeveer 20 heb ik er nu nog maar eentje over :( Hoop dat deze het wel gaat redden..
 
awh wat zonde zeg!
ik zat te denken aan dat ze misschien aan elkaars staart hadden gebeten ofzo!
of iets van schimmel misschien?
maar is moeilijk te zeggen natuurlijk!

wat voerde je de visjes?
hopelijk gaat het de volgende keer beter.
 
Helaas gister de laatste ook dood gegaan :(
Geen idee wat er verkeerd is gegaan! Laat het kweken eerst maar even rusten.. Leek me zo leuk om die kleintjes op te zien groeien!

Ik voerde de visjes artemia quick (heeeel fijn artemia), fijngemaakt vlokvoer (normale en spirulina), en fijngestampte hikari korrels. Dit is wel goed geweest toch?

Ik vraag me echt af wat ik verkeerd gedaan heb.. :(
 
Jammer. :(

Oefening baart kunst h�. :) Volgende keer zal het vast beter gaan. Het blijft zoeken naar wat wel en niet werkt. Van mijn eerste kweekje hield ik 5 visjes over die allemaal niet helemaal goed zijn. 1 is een wakin met een omgekrulde kieuwdeksel, een andere Midnight van Misuzu (ontzettend raar ding) en 3 gewone goudvissen met een hele rare kop.
 
Jaa inderdaad erg jammer! :(

Ik heb in de tussentijd al een mooie nieuwe bak aangeschaft, iets groter en met lichtkap, voor een eventuele volgende keer! Want het blijft toch erg leuk, die baby sluierstaartjes!

En wat grappig dat Midnight een door jou gekweekt visje is, ik zag hem inderdaad bij Misuzu's fotoalbum en was op slag verliefd (wat een super grappig en schattig visje is dat haha!)

Maar inderdaad, omdat sluierstaarten al zo lang doorgekweekt zijn zal het inderdaad ook wel lastig zijn om een ''normale'' zelf te kunnen kweken..
Maar inderdaad, wie weet gaat het een volgende keer beter! Ik hoop het :)

Leuk dat je nog even reageert :)
 
Het probleem is dat de visjes uit winkels massa-producten uit Oost-Europa zijn. Je hebt geen idee van de achtergrond en dus geen idee wat eruit komt en ze zijn niet selectief gekweekt. Wat blijft leven wordt in de handel gebracht.
In het begin kan je makkelijk cullen op afwijkingen, maar wat doe je met een visje van 6 cm. waarbij ineens een foute kieuwdeksel te zien is? Die kan ik niet meer afmaken hoor.. Gelukkig vormt het verder geen problemen en de anderen mogen dan wel lelijk zijn, ze zijn in ieder geval gezond. ;) Er zou alleen niet mee verder gekweekt moeten worden.
 
Klopt inderdaad, het was laatst nog op tv (ik geloof kassa of radar) over de massa productie van goudvissen in die landen, en hoe het hierheen wordt vervoerd (niet best...)

En inderdaad, zolang ze vrolijk rondzwemmen en goed eten zie ik ook geen reden om ze af te maken toch :)
 

Terug
Bovenaan