Sluierstaart

  • Onderwerp starter Jojohahahhaa
  • Startdatum

J

Jojohahahhaa

Guest
Goedeavond, ik heb sinds kort een sluierstaart vis en k heb een aantal vragen. Ik rook in mijn kamer en heb gelezen dat dat geen probleem is als er ook een open vissen kom is de kamer bevindt maar ook lees ik dat het wel degelijk uit maakt omdat de vis dan t zelfde in ademt, ik heb altijd mn ramen open staan en t lucht goed door in de kamer. Ook wordt de kom erg snel vies na 2 dagen is de kom alweer troebel, heeft dit re maken met het roken ? Is dit normaal? En zijn hier speciale vissen/waterdieren voor, een speciale plant, fliterzakjes etc. Iemand die me uit de brand kan helpen. Alvast bedankt
 
Hallo!

In een kamer kun je wel roken, maar ik denk dat het zeker uitmaakt als je het raam open staat. Hoe meer tabaksrook, hoe minder zuurstof, ook voor jezelf trouwens. Wat ik bedenkelijker vind, is dat je schrijft over een kom waar je je sluierstaart in hebt. Een kom is te klein voor een sluierstaart, die heeft 50 liter water nodig om in te zwemmen, plus een goede filtering. Dat je water troebel wordt, komt omdat hij/zij in de eigen ontlasting/urine zwemt. Daardoor komt er veel ammoniak en nitriet in het water, waardoor de vis heel snel vergiftigingsverschijnselen zal gaan vertonen, ziek worden en overlijden. Bijgaand een link waar je wellicht wat aan hebt. Sluierstaarten zijn dieren die een intensieve verzorging nodig hebben.

 
Het sigaretje, daar zal je vis niet zo gauw aan onderdoor gaan. Zoals Giebeltje al zegt is het grotere probleem dat je vis in zo weinig water zit. En zonder filtering. Je kunt het vergelijken met een mens in een badkamertje opsluiten zonder werkende afvoer. šŸ™ƒ

Goed in ieder geval dat je hier hulp bent komen zoeken!

Het advies in dit soort gevallen is: koop een echt aquarium. Liefst minstens 1 meter lang. Dit lijkt groot, maar sluierstaarten kunnen hele flinke vissen worden. Daarnaast ga je een filter nodig hebben. Veel mensen gebruiken een potfilter.

Denk je dat dit niet realistisch is voor jouw situatie, dan is het helaas kiezen tussen twee dingen: je vis aan iemand anders geven / terugbrengen naar de winkel, of hem binnen korte tijd zien overlijden, ben ik bang...
 
Beetje lastig om te bepalen wat je onder een kom verstaat maar heb je een foto zodat we kunnen zien hoe de vis is gehuisvest?
 

Terug
Bovenaan