Sluierstaart op zij


D

Diepeveen

Guest
Goedendag Leden,

Mijn sluierstaart ligt sinds 2dagen geleden op zijn hoofd in het water, vervolgens apart gezet en begonnen met water therapie en het geven van gepelde doperwtjes. Sinds gisteren ligt hij op zijn zij en probeert hij wel te zwemmen met zijn evenwicht, alleen bij het stoppen valt hij weer op zijn zij.

Wie heeft hier ervaring of advies mee? Wat zou ik nog kunnen doen?
 
Close up Ffto vis en totaaltje aquarium? Waterwaardens?

Beschrijving water therapie? Hoe heb je dit gedaan?
Hoe ziet ontlasting eruit. Op bodem of drijft dit?
 
Aquarium van 180 liter,
Water therapie door middel van een heel laagje water.
Hij reageert wel flink bij het zwemmen en eten.

En hij lag eerst op zijn rug/hoofd en nu gelukkig op zijn zij.
 
Ontlasting is soms zwart en soms lichte kleur en ligt op boden
 
Foto vis is echt heel handig.

De water therapie. Wat voor bakje (liters) zat de vis? Luchtsteen erbij. Hoe vaak heb je dit ververst? Zout erbij?

Doperwten. Hoe lang heb je dit gegeven en hoe vaak per dag en hoe maakte je dit? Niets anders gegeven?
 
Bakje van ongeveer 5 liter, geen luchtsteen of ieder dergelijke erbij gezet.
Ik heb de zout manier nog niet geprobeerd omdat ik niet weet of dat goed zou zijn.
Doperwten 2x per dag sinds afgelopen zaterdag. Doperwten gepeld en geperst uit me hand gegeven en dat at hij.
 

Bijlagen

  • 62906223673__A9B2A181-3B07-4711-A3A9-F10CFD7EF5C9.MOV
    2.1 MB
Bakje van ongeveer 5 liter, geen luchtsteen of ieder dergelijke erbij gezet.
Ik heb de zout manier nog niet geprobeerd omdat ik niet weet of dat goed zou zijn.
Doperwten 2x per dag sinds afgelopen zaterdag. Doperwten gepeld en geperst uit me hand gegeven en dat at hij.
 
Een sluier in een laagje water van een 5 liter bakje dat water vervuild ontzettend snel. Als je niet verversen zonder luchtpomp heeft hij het aardig beroerd gehad. Laat hem even in je aquarium die je flink ververs naar ik aan neem. Leg hem in een plantje ofzo dat hij een beetje steun heeft. Niet in je wateruitlaat zodat hij krachtloos word voor gestuwd.

Action. grote curver halen. 40 tot 60 liter ofzo. Gaat om grootste bodem oppervlak. dus lange niet zo hoge is ook prima. Makkelijkste is 2 dezelfde.

Geheel vers water erin zelfde temperatuur als je aquarium met een luchtpomp of filter. Gaat erom dat er beweging in het water oppervlak is. Dit geeft zuurstof. Vis erin en een cm of 2 water boven hem dus niet vast op de bodem. Eetlepel zou erin en met garde roeren zodat oplost. Elke ochtend en avond een nieuwe bak maken. Daarom is 2 handiger. 1 klaar maken vis met de hand over zetten. Liever geen netje of uitvangen met een pannetje met wat water erbij. Niet jagen. Pannetje bij bodem houden en als hij erboven zwemt haal je hem met water en al omhoog.

2 dagen geen voer.

Dag 3 als hij weer wat rechter komt ga je doperwten voeren. 2x per dag. Water 2 cm ophogen.elke dag 2 cm water ophogen als hij rechtop blijft. Met de doperweten moet je op een gegeven moment alleen maar groene drollen zien. Geen zwart of licht maar doperwten groen.

Als hij na een paar dagen goed recht op blijft dan kun je water met wat meer cm gaan ophogen. 1x per dag doperwten en 1 per dag voer. Voer bouw je langzaam op. Gaat hij weer kukelen dan weet je meteen dat het aan het voer soort ligt.

10-14 dagen hetzelfde geen rwsultaat dan heb je een probleem die niet verholpen kan worden :cry:
 
Hartstikke bedankt!
 
Hartstikke bedankt!
Succes (y) Hoop dat je hem/haar weer recht krijg.
Je zie geen rare dingen aan vis toch? Foto te klein maar zoals trosjes wormen uit poeper, vinnen/staart die rafelt, ogen meer uit kop?
 
Nee verder geen rare dingen, merk wel dat het met de tijd mee beter gaat, 2 dagen geleden lag hij alleen onderste boven. Dus hoop dat het goedkomt
 

Terug
Bovenaan