Sluiers van CrazyFish


C

CrazyFish

Guest
Ik zal even vertellen wat mijn situatie nu is. Ik heb 2 mooie oranda’s in een te klein bakje helaas. Een grotere bak aanschaffen is op dit moment geen optie omdat ik een kleine kamer heb en ik ga rond december verhuizen. Daarnaast is de sluiers naar iemand anders brengen ook geen optie omdat mijn ouders helaas moeilijk doen en niet inzien wat voor verzorging de vissen nodig hebben. Maar goed. ik wilde even een foto-album openen zodat jullie goed de progressie kunnen zien van de visjes :)

De red cap heet Kassandra
95684BC4-6B38-4927-9577-B3D45858BADD.jpeg


de oranje oranda heet Alexios

9C3D8645-B4EF-4748-ABA5-CD99BA902D0B.jpeg



Ik hoop dat de visjes het gaan overleven tot ik ben verhuisd en een rio 240 kan opzetten voor hun.
 
Jup, hopen dat de bouw van het huis snel gaat zodat ze snel in een ander aquarium kunnen.
 
ff snel een kleine update:

Ik heb het met mijn ouders overlegd en foto's laten zien hoe groot ze kunnen worden en nu mag ik als het huis verkocht is de rio 240 opzetten! :)
 
Wat een mooie vissen!
Hoe groot zitten ze nu? December is nog een lange tijd. Wat fijn dat ze binnenkort in ieder geval een mooie grote bak krijgen.
 
Ze zitten nu in een 60x30x30 helaas. tot december is inderdaad een lange tijd alleen mijn vader is er op tegen omdat hij denkt dat het wel zo lang kan omdat hij een goudvis in een kom heeft gehad die 3 jaar is geworden. Heb hem al veel proberen uit te leggen maar hij vind dat ik te bezorgd ben enz... Ik kan nog proberen om hem over te halen als mijn huis verkocht is alleen die kans is niet groot.
 
Ik heb dit ook jaren gehad hoor twee, vissen in 45 liter en daarna in 70 liter nu heb ik zelf een huis en komt mijn Rio 240 deze week binnen. Je vissen zitten nu al veel beter dan gemiddelde sluierstaart :) Het is gewoon wachten tot de RIO 240 staat.
 
Update:

Mijn sluierstaarten doen het nog steeds goed gelukkig. Het huis is vandaag verkocht dus hopelijk mag ik zo snel mogelijk de juwel rio 240 opzetten. Ik heb ook 3 vissen gekocht op Mp die in een 25L bakje zaten.
 

Bijlagen

  • 07549DCC-7799-4FF5-AA4F-00C4228FC614.jpeg
    07549DCC-7799-4FF5-AA4F-00C4228FC614.jpeg
    161.5 KB · Weergaven: 203
  • 7C73D208-01AD-4223-BBA4-2A0DA3E553D4.jpeg
    7C73D208-01AD-4223-BBA4-2A0DA3E553D4.jpeg
    417.9 KB · Weergaven: 199
  • C7FFE71D-CE00-455B-B359-E573D5C50DE4.jpeg
    C7FFE71D-CE00-455B-B359-E573D5C50DE4.jpeg
    309.2 KB · Weergaven: 211
Ze zitten in een 1 meter bak bij mijn neef. Ik wou eerst mijn sluiers daar heen doen alleen dat mocht niet van mijn ouders.
 
ik weet dat het in principe net te veel is. Alleen ik ga 2x in de week 70% verversen en ik neem een sterke filter. Daar naast als ik merk dat het niet kan en dat ze te groot worden kan ik een groter aquarium aanschaffen.
 
Update 30-5-2020:

De sluierstaarten zijn nog steeds gezond. Volgende week ga ik proberen om mijn vader over te halen om de rio 240 op te zetten voor mijn sluierstaarten. Helaas zijn 2 van de 3 sluerstaarten die ik heb gekocht via MP overleden. De andere is gelukkig nog steeds gezond! Ik heb Hikari Lionhead gekocht voor mijn sluierstaarten en voor de sluierstaart bij mijn neef zodat ze tenminste wel goed voer krijgen. Ze krijgen nu ook 2x in de week gekookte erwtjes. De oranje heeft nog steeds last van zijn zwemblaas helaas maar ik weet niet meer wat ik er aan kan doen. Heb al erwtjes geprobeerd en de laagjes methode maar het werkt niet helaas.
 
Tegen december horen je vissen minstens dubbel zo groot te zijn dan nu.
Een goudvis van 3 jaar is nog maar goed en wel volwassen. Dus als je pa trots is dat ze 3 jaar geleefd hebben, dan wens ik hem proficiat, Hij is er in geslaagd om vissen op minder dan 10% van hun normale levensduur te doen sterven.
 
Goed nieuws! Mijn vader heeft zojuist toestemming gegeven en ik mag mijn grote aquarium op zetten! Nu heb ik een paar vraagjes.
- Wat voor bodembedekking? (Zelf zat ik te denken aan Filterzand 0,71 - 1,25 mm)
- Hoe lang indraaien?
- Wat voor verlichting?

Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben.
 
top.
Bodembedekking van filterzand is de top.
enkele cm dik is genoeg (echte planten gaan er wss toch niet aan te pas komen)
Zorg wel dat je er een deftige buitenfilter bij hebt.
Bvb krijg je een 300l aquarium, koop dan een filter die goed is vanaf 450l aquarium volgens de fabrikant (die zijn altijd veeeeeeeeeel te optimistisch)
Verlichting, zonder echte planten, dient enkel voor je vissen te zien. Hoe minder hoe liever dus.

Indraaien, tja dat zal afhangen wat je er van werk aan wil doen.
Kan/wil je veel verversen, dan lijkt het me beter om de vissen zo snel mogelijk uit hun krappe situatie te halen.
 
ik ga een JBL e1502 Greenline kopen. Is 1400 liter per uur dus moet genoeg zijn. Ik ga proberen wat plantjes er in te doen zoals waterpest, alleen denk ik niet dat ze lang leven aangezien mijn vissen er dol op zijn. Dankje voor de info! :)
 
ik ga een JBL e1502 Greenline kopen. Is 1400 liter per uur dus moet genoeg zijn. Ik ga proberen wat plantjes er in te doen zoals waterpest, alleen denk ik niet dat ze lang leven aangezien mijn vissen er dol op zijn. Dankje voor de info! :)
Hoe groot wordt de bak die je gaat kopen?
Edit, rio 240 dus.

Dan zou ik toch voor de 1902 gaan hoor.
1400lph op een 240l goudvis bak is krapjes
 

Terug
Bovenaan