Slijm op Spiderwood


K

Kevin voor den Dag

Guest
Goedenavond Allemaal,

Sinds maandag heb ik een stuk Spiderwood geplaatst in mijn Aquarium. Echter nu op dag 2 heb ik een dikke slijm laag op dit hout zitten.

Mijn vraag is dan ook wat nu? Heb al gelezen dat dit hoort, maar hoelang duurt zoiets? En hoe bevoordelijk is dit voor je filter kwa slijm?

Mvg Kevin
 
Heb maar even een foto toegevoegd, is iets makkelijker.

Hoop dat het snel weg gaat.

Mvg kevin

0176F8AB-A573-4DCC-B3E9-2B8AC35D9338.jpeg
 
Dat heb ik ook van dat stukje wat ik heb gekocht en had het uit de bak gehaald.
Kan dat dan totaal geen kwaad voor de vissen ? Ancistrussen schrapen dat toch af he ?
 
Ik heb het nu ook bij mijn opstartende bak. Heb het er 1 keer uitgehaald en afgeborsteld. Na het terugzetten kwam het niet meer zo erg terug, mocht je ook geen zinnen om weken te wachten tot de schimmel verdwijnt.
 
wat voor steen ligt er op het hout? lijkt op een gewone baksteen, zit daar geen kalk in?
 
Je hoeft je daar geen zorgen over te maken.

Sluit ik me bij aan. Als dit een draaiende bak is waar je hout aan toe hebt gevoegd.... dan is dit een consequentie die je rustig en achteroverleunend kunt accepteren. Je ingedraaide filter gaat de afbraak die gebeurd wel opvangen.
Dat slijm is een bloei van bacteriën. Dit komt omdat je het hout onderwater zet en dan gaan er bepaalde dingen dood en bepaalde dingen leven. Het kost zeker minimaal 4 weken om er compleet vanaf te zijn denk ik.

Maar als je filter en je bak ingedraaid is, dan komt dit wel goed.

wat voor steen ligt er op het hout? lijkt op een gewone baksteen, zit daar geen kalk in?

Ik verwacht dat die hem enkel laat zinken tot hij zelf zinkt, en de steen dan helemaal weghaalt... ?!





Ow wat is trouwens de maat van je bak?
 
Sluit ik me bij aan. Als dit een draaiende bak is waar je hout aan toe hebt gevoegd.... dan is dit een consequentie die je rustig en achteroverleunend kunt accepteren. Je ingedraaide filter gaat de afbraak die gebeurd wel opvangen.
Dat slijm is een bloei van bacteriën. Dit komt omdat je het hout onderwater zet en dan gaan er bepaalde dingen dood en bepaalde dingen leven. Het kost zeker minimaal 4 weken om er compleet vanaf te zijn denk ik.

Maar als je filter en je bak ingedraaid is, dan komt dit wel goed.



Ik verwacht dat die hem enkel laat zinken tot hij zelf zinkt, en de steen dan helemaal weghaalt... ?!

Ow wat is trouwens de maat van je bak?


Maar dan heeft hij in de tussentijd zn water toch veel harder gemaakt? Spiderwood z’n drijvende vermogen laten verliezen duurt weken volgens mij.
 
Sluit ik me bij aan. Als dit een draaiende bak is waar je hout aan toe hebt gevoegd.... dan is dit een consequentie die je rustig en achteroverleunend kunt accepteren. Je ingedraaide filter gaat de afbraak die gebeurd wel opvangen.
Dat slijm is een bloei van bacteriën. Dit komt omdat je het hout onderwater zet en dan gaan er bepaalde dingen dood en bepaalde dingen leven. Het kost zeker minimaal 4 weken om er compleet vanaf te zijn denk ik.

Maar als je filter en je bak ingedraaid is, dan komt dit wel goed.



Ik verwacht dat die hem enkel laat zinken tot hij zelf zinkt, en de steen dan helemaal weghaalt... ?!





Ow wat is trouwens de maat van je bak?

Dat hoop ik ook, ten eerste is het geen gezicht en als er kalk inzit is dit niet best voor de water kwaliteit.
 
Maar dan heeft hij in de tussentijd zn water toch veel harder gemaakt? Spiderwood z’n drijvende vermogen laten verliezen duurt weken volgens mij.

Ik weet dat niet echt eigenlijk. Ik dacht zo hier vanuit de bank dat een baksteen je bak niet echt om zeep zou trekken kwa waterwaardes. Als ik daar fout in zit... Dan excuus :)
 
Ik weet dat niet echt eigenlijk. Ik dacht zo hier vanuit de bank dat een baksteen je bak niet echt om zeep zou trekken kwa waterwaardes. Als ik daar fout in zit... Dan excuus :)
Haha, ik weet het ook niet zeker hoor, maar maaskeien en leistenen zijn volgens mij de enige steensoorten zonder invloed.
 
Dan ga ik mijn stuk effe goed afborstelen en mag het er terug in.
Van de 3 stukken is er sinds gisteren 1 naar de bodem gezonken en de overige 2 zou ik graag in de hoogte houden.
 
Een goede aanname, de stenen liggen er alleen tot het hout zwaar genoeg is om zelf te blijven liggen. Heb dit overigens bij me andere aquarium ook met deze stenen gedaan en dat ging zonder schommelende waardes.

Mvg kevin
 

Terug
Bovenaan