Slakkenplaag. Wat te doen?


** Update **
Eerste wapenfeit... Er zaten slakken op de komkommer met licht uit. Dus die zijn alvast naar een andere subtropische eindbestemming gestuurd. šŸ˜
Volgende stap, eens proberen met luchtslang voordat er nog buitenaardsen verschijnen die er vandoor gaan als ze de buit binnen hebben. :juggle: :stom::!
 
Thanks voor de informatie. Iets om te onthouden.

Ik heb nu deze sinds kort. Afw88 wat het wordt.

Voor wat die bovenste betreft kan je je geld beter in je zak houden. (De onderste kan ik niet goed bezien.) De slakken, tenzij het grote appelslakken zijn, wandelen in en uit de val.
Je kan zelf voor kleinere slakken heel eenvoudig een wƩl werkende val maken:
IMG_20201123_144025.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: DM
Zoveel mogelijk slakken uitvangen en dan iedere slak die je later nog ziet platduwen, vinden je garnalen ook lekker.
 
Ik heb er ook 4 slaketende slak in. De Clea (Anatome) Helena. Maar ik zie ze nog amper. Gisteren gekocht bij een LFS.
 
Die Helena's heb ik ook. Ze graven zich in om vanuit die opstelling heel sneaky een voorbijkomende slak bij de lurven te pakken. Maar daarnaast hebben ze meerdere technieken. Ik heb gelezen dat ze zelfs kunnen samenwerken om een prooi te vatten. Maar dit heb ik in mijn bak nog nooit gezien. Ik zie ze in mijn bak eigenlijk ook helemaal niet vaak. Je moet de vangkunsten van die beesten trouwens ook niet overschatten. Zoveel slakken vangen ze nu ook weer niet. Ik doe dat beter. Door in eerste instantie op elke slak zout te leggen zoals ik eerder al schreef. Maar mocht zo'n beest zich nu nog laten zien dan ben ik sneller als die luie donders van een Helena's dat kan ik je verzekeren.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de informatie. Iets om te onthouden.

Ik heb nu deze sinds kort. Afw88 wat het wordt.

Heb de onderste ook gehad. Snapte er niks van aangezien ze er net zo makkelijk in als uitlopen. De aanrader deed het bij mij erg goed. Kon er tientallen per dag uithalen wel lekker spirulina tabletjes indoen.
 
Zou ook eens je filter goed bekijken. Bij mij was dit de opfokplaats van die krengen. Aquarium geheel schoon en dagen later zag je weer wat rond sluipen. Filter en filterslangen vol met slakken en plakken slijm met eitjes.
 
Zou ook eens je filter goed bekijken. Bij mij was dit de opfokplaats van die krengen. Aquarium geheel schoon en dagen later zag je weer wat rond sluipen. Filter en filterslangen vol met slakken en plakken slijm met eitjes.
Ik heb een sponsor, uhh sponsfilter. Met waterwissel ook uitgeknepen.
 
Ik heb een sponsor, uhh sponsfilter. Met waterwissel ook uitgeknepen.
Kijk op ook op je behuizing. Bij mij zag je hele plakken, soort van doorzichtig harde slijm, op het filterhuis en manden. Misschien kunnen ze niet in een spons filter hoor maar kleine moeite om even te checken anders kom je nooit van die krengen af. Als je de eitjes al weg haal scheelt een stuk.
 
Kijk op ook op je behuizing. Bij mij zag je hele plakken, soort van doorzichtig harde slijm, op het filterhuis en manden. Misschien kunnen ze niet in een spons filter hoor maar kleine moeite om even te checken anders kom je nooit van die krengen af. Als je de eitjes al weg haal scheelt een stuk.
Bij de volgende keer onderhoud kijk ik er weer naar en beter Michelle.
Heb de onderste ook gehad. Snapte er niks van aangezien ze er net zo makkelijk in als uitlopen. De aanrader deed het bij mij erg goed. Kon er tientallen per dag uithalen wel lekker spirulina tabletjes indoen.
Thanks nogmaals. Ik heb het er nu uit gehaald, eerst de garnalen er wat afgeschud. Enkele slakken bleven over.
 

Terug
Bovenaan