Slakken eitjes 🐌🐌🐌


Blibje

Well-known member
Lid geworden
6 oktober 2022
Berichten
72
Leeftijd
23
Zijn dit slakken eitjes mijn gevoel zegt van wel 😉 er zijn zo'n paar witte puntjes zijn ze dat??
 

Bijlagen

  • 16828364337545923930799186068121.jpg
    16828364337545923930799186068121.jpg
    125.8 KB · Weergaven: 62
Wat zit er in je aquarium naast de guppen?
 
Zover ik het zie zijn dat eitjes omgeven door een pakketje gelei dus ja ik denk van slakken.
 
Ik denk dat je het antwoord al kan vinden in je eerdere topic:

 
Ja klopt een beetje maar ik wou het toch nog eens vragen
Ik denk dat je het antwoord al kan vinden in je eerdere topic:

 
Wat zit er in je aquarium naast de guppen?
Er zitten alleen guppen in en 2 slakken en plantjes enzo...
 
Weet er iemand hoe de eitjes zich ontwikkelen tot een slak?
 
Weet er iemand hoe de eitjes zich ontwikkelen tot een slak?
En we zien zo'n 5 eitjes liggen komen er dan 5 slakken uit of 1 slak?
 
Ja elk eitje kan/zal een slakje worden.
 
Moeten wij ze eruit halen?
 
Hallo in mijn vorige post hebben jullie al gezien dan wij slakken eitjes hebben. Nu hebben wij nog wat vragen hebben ze een soort eten nodig? Want het zijn mijn eerste slakken eitje. Ik denk ook dat ik ze apart ga zetten want dan kan ik ze zien groot worden... Moeten ze eten hebben of? Mvg
 

Bijlagen

  • IMG20230430121057.jpg
    IMG20230430121057.jpg
    93.6 KB · Weergaven: 46
  • IMG20230430121056_BURST001_COVER.jpg
    IMG20230430121056_BURST001_COVER.jpg
    138.5 KB · Weergaven: 37
  • IMG20230430121038.jpg
    IMG20230430121038.jpg
    104.9 KB · Weergaven: 37
  • IMG_20230430_121018.jpg
    IMG_20230430_121018.jpg
    38.1 KB · Weergaven: 37
Wat slakken kunnen geen kwaad en ze zijn best nuttig.
 
Ik weet niet waarin je ze apart wil zetten maar natuurlijk hebben ze wel een bron van voedsel nodig. In de gewone bak eten ze wel mee van wat je voert en vervuiling van de vissen.
 
Maar ik heb het over de eitjes wij willen ze in een apart bakje zetten... En als ze groot zijn terug in de aquarium zetten maar als ze nog eitjes zijn moeten wij ze dan al eten geven?
Ik weet niet waarin je ze apart wil zetten maar natuurlijk hebben ze wel een bron van voedsel nodig. In de gewone bak eten ze wel mee van wat je voert en vervuiling van de vissen.
 
Ik bedoelde eigenlijk of we de eitjes apart moeten zetten tot ze groot zijn.
Wat slakken kunnen geen kwaad en ze zijn best nuttig.
 
Nee niet voor de eitjes hoor.
 
Dus voor alle duidelijkheid: ik zou de eitjes in een bakje appart willen zetten het zijn  eitjes moeten we die eten geven? En wij zouden daar dan een zuurstof pompje bij zetten maar de vraag is moeten wij ze eten geven als wij ze apart zetten? het zijn echt nog eitjes.
 
De eitjes hoeven geen eten te hebben. pas als er slakjes uiktomen gaan die slakjes eten.
 
Ik bedoelde eigenlijk of we de eitjes apart moeten zetten tot ze groot zijn.
zou ik persoonlijk niet doen. Ze overleven het waarschijnlijk wel in het aquarium waar ze nu in zitten, daar zijn de waterwaardes waarschijnlijk ook veel stabieler dan in een los bakje buiten het aquarium
 
Oké... Moeten de eitjes eten hebben?
 
Oké bedankt. Dus als ik het goed begrijp hebben ze een goede water waarde nodig maar ze moeten geen eten hebben pas als ze uitkomen. Klopt dat?
De eitjes hoeven geen eten te hebben. pas als er slakjes uiktomen gaan die slakjes eten.
 
Dat klopt. Een slakke-ei kun je vergelijken met een kippenei: Zolang het in de schaal zit, heeft het een voorraadje eten aan boord.
Dergelijke 'spontane' slakken (die meegekomen zijn met plantjes ofzo, geen speciale soort) zijn behoorlijk lastig uit te roeien als je ze eenmaal hebt. Er zijn meerdere aquarianen die het verschrikkelijk vinden om dergelijke slakjes in hun bak te hebben of te krijgen. Bij een voedseloverschot kunnen ze een ware plaag worden.
Ikzelf vind het nuttige diertjes: ze ruimen een teveel aan voedsel op en als er te weinig is, planten ze zich minder snel voort. Ik heb liever slakken in mijn bak dan een (onopgemerkt) voedseloverschot. Hier zit dus ook meteen een waarschuwing in verborgen: ga geen extra voer geven voor je slakken! Ze vinden genoeg in wat de vissen over het hoofd zien, en diertjes tussen het alg en plantenresten.
 
Dat klopt. Een slakke-ei kun je vergelijken met een kippenei: Zolang het in de schaal zit, heeft het een voorraadje eten aan boord.
Maar op het slakkenei hoeft Blibje niet te gaan zitten broeden volgens mij
:pp
 
Oké bedankt. Moeten wij de eitjes gwn in het aquarium laten? Of eruit halen?
 

Terug
Bovenaan