Slaketende slakken / anatome helena


M

MyAqua

Guest
Even een vraagje, gaat de Slaketende slakken / anatome helena samen met torenslakjes?

Ik heb ook andere slakjes in mn bak (hele kleintjes) en deze wil ik er graag uit hebben. ook wil ik torenslakjes gaan nemen en dan de slaketende slak. aangezien torenslakjes onder de grond leven weet ik niet of dit een probleem is?

En ruimen de anatome helena's ook andere troep op?

Hoor het wel van jullie

Groetjess
 
Helena's laten torenslakjes links liggen zolang er andere slakjes zijn. Daarna pakken ze deze met tegenzin. Torenslakjes zitten overigens niet alleen in de bodem.

Het is trouwens AnENtome helena. Wordt gigantisch vaak fout gespeld.
 
En ruimen de anatome helena's ook andere troep op?

Nee,dat moet je zelf doen.

Ze eten haast alleen de rode slakken.
 
Okee sorry, had hem eventjes snel van het forum haha :)

Bertus rode slakken? ik heb ze met roodachtige ronde huisjes (van die hele kleintjes maximaal een mm doorsnede.) en met zwart torenhuisje?
Ze zitten op mn raam en op mn planten, heb er nu 3 uitgehaald/gezien in 3 dagen.

Dus goed idee om ze er dan in te zetten samen met de torenslakjes of niet?

Of zou ik ze erin zetten, en een week erna bijv torenslakjes en de slaketende slak eruit?
Weet niet hoelang ze nodig hebben, zijn er heel weinig.

Als er maar torenslakjes overblijven vind ik het goed en niet erg als ze alle andere slakjes maar opeten.
 
Ze tonen inderdaad een duidelijke voorkeur voor posthoornslakken en poelslakken, de torenslakjes blijven tot laatst ongemoeid. of ze ze niet lekker vinden of dat ze er minder makkelijk op kunnen jagen is helemaal niet duidelijk.
De helena's doen voor de rest het zelfde als wat andere slakken doen, de hoeveelheid rommel die ze opruimen is verwaarloosbaar, je zal het onderhoudt nog steeds zelf moeten doen.
 
Torenslakken houden de bodem luchtig,dus erin laten.
rood is posthoornslakje.
Lusten ze ook wel.
 
Je kan die andere slakken er beter met de hand uitvissen dan dat je er een helena voor aanschaft. Die planten zich ook voort en je kan later geen leuke sierslakken aanschaffen mocht je daar interesse in krijgen.
 
Okee jones, het is gelukkig geen plaag wat ik heb :) en ik erger me ook niet aan een paar slakjes, natuurlijk liever niet want sommige slakken eten je planten wel op toch? (of heb ik dit verkeerd.)

Ik blijf ze gewoon met de hand eruit halen, de torenslakjes ga ik er denk ik deze week/ begin volgende week in zetten, wss met mijn eerste corydoras en algeneters :) vanavond laat/morgen even weer testen hoe het ermee voor staat.
 
Ze eten alleen rottende blaadjes, dit is alleen maar handig ;).
 
Ik heb torenslakjes, poelslakjes en schijfhoornslakjes en die eten geen van allen van levend blad.. in het ergste geval blad wat al op weg is dood te gaan.
 
De mijne leven 100% op torenslakjes. Lijken er toch niet veel problemen mee te hebben.
 
Dus wat is de conclusie, de slakjes met zwarte torentjes en ronde rode huisjes erin laten of eruit halen met de hand? en waarvoor zijn ze precies nuttig?

Of ze er gewoon in laten? (zolang het er maar bij een klein aantal blijft heb ik er geen problemen mee.)
 
Ik heb ook een vraagje over de Helena slak.
Ik heb een enorme berg kleine slakjes, ik denk schijfslakjes. Daarom zit ik te denken aan een Helenaslak.
Maar als die op zijn, pakken ze dan geen babygarnalen? Ik heb namelijk net een groepje vuurtjes gekocht, en een heeft eitjes. Zou een beetje zonde zijn, als mijn eerste jonge garnalen gelijk al worden opgegeten.
 
De vraag is meer of de kleine slakjes wel worden gegeten want ze kunnen ook te klein zijn voor de slak maar voor je jonge garnalen hoef je je geen zorgen te maken iig.
Regelmatig een stukje komkommer in de bak leggen zou ook weleens kunnen helpen om de slakken te vangen.
 
Dat is ook een goed idee!
Ik ga zo eerst maar weer even met een plukje filterwatten langs de ramen om slakken te vangen, en dat doe ik vanmiddag nog een keer. Het is toch schoonmaak dag vandaag. Maar dan doe ik komende week een paar keer wat komkommer erin. Vinden de garnalen zelf denk ik ook wel lekker
 
Ik heb zoveel goede idee�n ;)
Ja die zullen dat wel lusten maar wat niet eigenlijk die kleine vreetzakjes.
 
Haha, mini-GFTcontainers dus. Daar scheld ik ook mijn cavia's nog wel eens voor uit :D
 
Mij noemde ze vroeger altijd prullebak... :mad: grr haha
 
hoi

ik kan ook anatome helena's krijgen voor in mijn Bak . is dit verstandig om ze te kopen.?
en wat mogen ze kosten van een particulier ?
 
Je krijgt ze toch?
Als je slakken overschot HEBT wel.
Ong 0,50-0,75 eu.per stuk.
 
Taropi zei:
hoi

ik kan ook anatome helena's krijgen voor in mijn Bak . is dit verstandig om ze te kopen.?
en wat mogen ze kosten van een particulier ?

Heb je een slakken plaag? Meestal kosten ze bij particulieren ongeveer �0,50 cent.
 
Ludger zei:
Taropi zei:
hoi

ik kan ook anatome helena's krijgen voor in mijn Bak . is dit verstandig om ze te kopen.?
en wat mogen ze kosten van een particulier ?

Heb je een slakken plaag? Meestal kosten ze bij particulieren ongeveer �0,50 cent.

Nee heb geen slakkenplaag maar vind ze er leuk uitzien in de bak . �0.50 is ook de prijs wat ze vragen.
 
Bertus zei:
Je krijgt ze toch?
Als je slakken overschot HEBT wel.
Ong 0,50-0,75 eu.per stuk.

Met krijgen bedoel ik kopen. maar je zal hier ook wel op reageren denk ik .
 
Gewoon een paar erin doen, als je geen appelslakken of andere sierslakken hebt.
Leuke beestjes, die nuttig werk doen.

De hele Helena-handel ligt op z'n gat. De kosten voor fokken, op laten groeien en training (kill and attack) is bijna niet meer te bekostigen hahahaha.
 
AadMec zei:
Gewoon een paar erin doen, als je geen appelslakken of andere sierslakken hebt.
Leuke beestjes, die nuttig werk doen.

De hele Helena-handel ligt op z'n gat. De kosten voor fokken, op laten groeien en training (kill and attack) is bijna niet meer te bekostigen hahahaha.

Thanks
 

Terug
Bovenaan