slakbak.... van bababoel


John: welke slakken eten kogelvissen eigenlijk graag?

de slakken zitten nog in het kleine bakje (andere bakje draait pas 2 weken nu), maar ze vermeerderen zich prima...

816948bababoel_0_82_dsc05296.jpg
 
Mooie foto,goeie vraag...weet ik eigenlijk niks van maar zou denken de slakken met het meeste vlees en dunste huis ;)

Bedenk me net dat dit weleens naaktslakken zouden kunnen zijn :rolleyes: :D
 
lees steeds sla-bak....erg verwarrend.... :D
 
Niet best als er slakken in je slabak ronkruipen hoor! ;)
 
hahaha kan het niet helpen..rijg het niet van mijn harde schijf nu

ondanks ctrl alt del....
 
zeg Anja:
ff dimmen h� :6 :D
 
whahaha Anja je bent niet de enigste hoor,
 
zo, de slakken zijn inmiddels om naar de nieuwe bak.
en ze leggen echt overal eitjes, zelfs op elkaar:
796531bababoel_0_82_dsc05324.jpg


935617bababoel_0_82_dsc05323.jpg


ik ben me inmiddels aan het ori�nteren en inlezen over een wat apartere slak die hierbij kan...maar daar ben ik nog niet helemaal over uit...
 
Vind je Clithon sp. (geweislak) misschien wat?
 
mooie slabak geworden, hahaha je hebt me aangestoken trouwens, met je apartere slak, wil ooit ook een mooie soortje, hahahahaha
 
daar heb ik inderdaad ook naar gekeken, Fabi�nne. staat in elk geval op mijn lijstje... :thumbs:
 
hahaha, is An weer hoor met haar sla-bak.... :D
 
blijft leuk.....

en eigenlijk, nu je er meer mee te maken hebt, zijn ze hartstikke leuk....

die Fabienne noemt ken ik niet....klinkt goed..
 
Bekijk net je andere album en denk ineens aan je slakkenkweek,staat er mooi bij dat bakje.
Weet je inmiddels al welke andere soort je nog gaat nemen?
 
de geweislak is besteld, maar zover is het nog niet.
in de slakbak groeit en kweekt het prima!
een paar mooie, leuke foto's kunnen maken (al zeg ik het zelf, hahaha):

618925bababoel_0_82_dsc05450.jpg


ramen zijn schoon, hoor. dit zijn allemaal kleine slakjes..
284494bababoel_0_82_dsc05444.jpg


848188bababoel_0_82_dsc05442.jpg


245128bababoel_0_82_dsc05448.jpg


en ook slakken kunnen kunsten uithalen:
834768bababoel_0_82_dsc05447.jpg
 
Grappig,wat een kanjers zeg daar zullen m'n helena's een lekkere hap aan hebben! ;)
 
hahaha, dit is mijn enige helena-vrije bak...en dat blijft ook zo (zit veel te veel biefstuk in voor ze...)
 
leuk he...

heb je de andere slakken er al in ?? of nog in bestelling......
 
de andere slakken zijn nog in bestelling
 
even een kleine update (zonder foto's).

de slakken gaan als een trein. is natuurlijk ook niet zo moeilijk om slakken te kweken :D
de geweislak is er nog niet (duurt wat langer door de feestdagen).

enne....we hebben zitten lachen om mijn slakken-kwekerij, maar...ik verkoop ze bij het leven nu ;)
mensen die torenslakken willen voor de bodem en posthoorntjes voor hun kogelvisjes of botia's.
gewoon voor de lol eens een advertentie op MP gezet en de mail bleef maar komen, hahaha. dan maar een klein prijsje ervoor vragen (20 stuks voor 50 cent).

dus: de slakken-kwekerij van Jane draait, hahaha :D
 
Was een goed idee,he. Jane. :thumbs: ;)
Slakken kwekerij Jane.

Laat ze maar groeien.
 
Leuk zeg zo'n slakkenbak!
Wat is dat voor leuke slak die rode?
En hoe kan ik bij je bestellen?
 
Is het niet zo stilletjes aan tijd voor een update? :rolleyes:
 
Platys2: je kunt me gewoon een pb sturen...
en wat Bertus zegt klopt: het zijn posthoornslakken
Bbbart: tja, er is niet veel nieuws te melden...het bakje draait, de plantjes groeien en de slakken kweken ;)

advertentie voor de torenslakjes heb ik al even weg moeten halen, want op een paar grote na heb ik nu alleen nog hele kleintjes zitten...dus ze zijn best wel geliefd.
en als het zo doorgaat zal ik ook al snel de advertentie voor de posthoorns weg moeten halen; zelfde verhaal....

helaas zit er ergens een fout in mijn pc zodat ik even geen nieuwe foto's kan plaatsen (we vinden het wel, kost alleen even tijd)
 
Leuk te horen dat je 'winkel' goed draait. Mooi bakje ook. Ik zit nu natuurlijk te denken, hmm posthoornslakken dat heb ik nog niet, :-D
 
whahahahah geweldig Jane dat je slabak ook nog wat opbrengt,
dacht trouwens hier dat de torenslakjes van vd zomer weg waren maar niks van waar, heb er al flink wat zien kruipen
 
Jammer dat foto's even niet lukken maar komt vast goed. Zijn je nieuwe slakken al gearriveerd?
Bij mij gaan de torenslakjes in mijn Betta bak ook heel snel wat betreft vermeerderen bij bodem afhevelen gaan er altijd wel een aantal weg maar het worden er anders echt super veel ben ik bang.
Hoe vang jij die torenslakjes eruit dan?
 
Er bestaan verschillende soorten van slakkenvallen, maar met geduld en een netje gaat dat ook hoor.
Zeg Jane, is het geen tijd voor een Foto-update ?
 
hoe ik de slakken uitvang?
eigenlijk heel eenvoudig:
de posthoorns komen meteen op komkommer of spruitjes af (dat leg ik er dus meteen in als ik uit moet vangen) en de torentjes haal ik er met een iets grover zeefje uit. even door het zand halen en er blijven alleen torentjes over ;)

foto-update zou ik graag geven, maar helaas is er iets niet helemaal in orde met de pc. ik kan van alles, maar jammer genoeg even geen foto's plaatsen.... fout is nog niet ontdekt, maar zodra het weer in orde is komen er ook weer nieuwe foto's :foto:

bij de lfs hadden ze de verkeerde slakken binnen gekregen trouwens, dus ze hebben maar weer opnieuw besteld. nog geduld dus voor de geweislakken....grrrrr
 
zo, ook hier even een kleine update:

slakkenbakje draait lekker door, met vele nakomelingen die ook weer goed verkocht worden. zo blijft hij lekker in balans ;)

bij de lfs hebben ze de geweislakken inmiddels binnen; die kan ik volgende week gaan halen. en ze zijn een beetje aangestoken door mijn slakkenvirus en hebben nu ook tylo's en neritina's :D

mmmm....nog een bakje opstarten dan maar? :idea:

even wat foto's van het bakje en de bewoners
voordeel van dit bakje is wel dat de slakken niet zo wegflitsen voor de camera...

435237bababoel_0_82_dsc05536.jpg


spruitentijd
893658bababoel_0_82_dsc05539.jpg
 

Terug
Bovenaan