Shirakura mineralen steen voor garnalen


Little

Well-known member
Lid geworden
23 april 2012
Berichten
4,756
Locatie
Littlebigworld
Hallo,

Heeft shirakura mineralen steen invloed op garnalen?
Is het werkelijk beter voor ze?

En wat betreft waterwaarde en tds.
Worden ze hoger?

Iemand ervaring met die stenen?
 
Geen ervaring, vond wel deze discussie: http://www.dwerggarnalen.nl/viewtopic.php?f=6&t=1275

En daarin staat een link met deze info:

General Montmorillonite Information
Chemical Formula: (Na,Ca)0,3(Al,Mg)2Si4O10(OH)2�n(H2O)
Composition: Molecular Weight = 549.07 gm
Sodium 0.84 % Na 1.13 % Na2O
Calcium 0.73 % Ca 1.02 % CaO
Aluminum 9.83 % Al 18.57 % Al2O3
Silicon 20.46 % Si 43.77 % SiO2
Hydrogen 4.04 % H 36.09 % H2O
Oxygen 64.11 % O
______ ______
100.00 % 100.58 % = TOTAL OXIDE
Empirical Formula: Na0.2Ca0.1Al2Si4O10(OH)2(H2O)10
IMA Status: Valid Species (Pre-IMA) 1847
Locality: Veinne, Montmorillone, France. Link to MinDat.org Location Data.
Name Origin: Named after the locality.
 
bedankt, niemand kan echt iets zeggen dat het beter is....
 
Ik denk dat je beter zo iets vraagt aan een ervaren kweker/verkoper.

Omdat die meestal op de hoogte zijn van "de markt".
En wel alles eens moeten proberen.
 
hm ok, giftige stoffen eruit halen, sommige zeggen dat er wel iets met de waterwaarde doet en sommige weer niet...
maar niet dat het bijvoorbeeld dikkere wit laag bij crystal red of betere vervelling...
 
Ja dat is idd het probleem.

Heb hier een perfect voorbeeld:

*Anyone use one or a few of these "mineral Stones" from Shirakura? Anyone have any input on them?

-"I used one of these. It made my TDS jump up to past 300. Be careful."

-"Never changed my tds I have this or stones like it in all my shrimp tanks"

Op hetzelfde topic 2 meningen, dus wat moet je dan geloven? :p
 
Daarom als ik van jou was, ik het zou aan enkele ervaren kwekers en/of verkopers vragen.
En dan eens de antwoorden vergelijken.

Misschien kom je "op 1 lijn" uit.
 
kweker zegt, gebruik het niet
andere kweker zegt, ik gebruik het, maar ik meet geen waterwaarde...zeer ervaren kweker zelfs
 
Dan is het wel een groot dilemma...
 
Ervaren kweker dat geen waardes meet,dat is zowiezo al raar...

Net zoiets als de garnalen schuur wat eigenlijk een flink uit de hand gelopen hobby is,en de garnalen zijn nou spaarvarkens ....

Wat ik eig niet snap,de aanpassing van mijn panorama bakkie gaat me klauwen kosten...
(Ivm selecteren ) en dat zal wel ff duren voor. Bestand op juiste kleur is,
Je moet om de paar legsels(vind ik) t bestand ' opschonen' kost je weer geld.. Water kosten,en elec kosten bij hun zullen ook niet laag liggen...
Hoe daaraan te verdienen valt?????
 
Beste is n paar mosballen ,paar crusta pijpjes voor de nakweek,en grotjes,en n paar stukken kienhout met opgebonden mos.

(Dat mos gaat naar verloop van tijd het kienhout rond,en ook over de bodem,tot je een groene bodem krijgt)

En n goed buitenfiltertje uiteraard ( opzuig met spons,anders je nakweek kwijt)
 
Bedankt, maar snap je verhaal niet helemaal....
Niet over mineralen steen in iedergeval...
 
Firedragon zei:
Ervaren kweker dat geen waardes meet,dat is zowiezo al raar...

Net zoiets als de garnalen schuur wat eigenlijk een flink uit de hand gelopen hobby is,en de garnalen zijn nou spaarvarkens ....

Wat ik eig niet snap,de aanpassing van mijn panorama bakkie gaat me klauwen kosten...
(Ivm selecteren ) en dat zal wel ff duren voor. Bestand op juiste kleur is,
Je moet om de paar legsels(vind ik) t bestand ' opschonen' kost je weer geld.. Water kosten,en elec kosten bij hun zullen ook niet laag liggen...
Hoe daaraan te verdienen valt?????

Ik zeg altijd erg weinig op de forums , maar zal je even uit de droom helpen !!!! Was het maar waar dat de garnalen spaarvarkens waren !!! Het klopt denk ik dat u onze energie rekening niet zult willen betalen :p , dus nee idd verdienen doen we er NIET aan vandaar ook hobby h� .
Het kost alleen maar geld , maar dit geeft niet want het is een hobby h� , de 1 gaat naar de kroeg of de voetbal en wij zitten lekker in de schuur .
Ik zou zeggen kom eens kijken voor je een oordeel heb over iemand , in dit geval dus over mij ;)
 
Een vriendin van mij is een tijdje bij jullie een paar garnalen wezen ophalen en ik vertelde haar dat ik de blue fairy's bij jullie zag,en toen vertelde ze me dit,daarbij had ik miss wel ook even moeten zeggen dat jullie wel erg vriendelijk waren en veel wisten over de garnalen,

Maar het totaalbeeld van de garnalen was ze echt compleet niet over te spreken,en om eerlijk te zijn...als je googled op de garnalenschuur verschillen de meningen nogal van geweldig tot afschuwelijk

Ik wil namelijk echt geen door-door-doorgekweekte garnalen....

Iig sorry bedoelde het niet om te spammen of om zwart te maken!
 
Ik ben nog nooit bij de schuur geweest maar vind je reacties nergens op slaan Firedragon.
Over alles en iedereen vind je op internet uiteenlopende reacties dus waarom zou dat bij de garnalenschuur anders zijn?

En hoe denk je dat alle verschillende varianten van garnalen ontstaan? die komen echt niet uit de lucht vallen en is een proces van jaren kweken en selecteren.

Misschien moet je dan gewoon garnalen uit de sloot gaan vangen ;)
 
Firedragon zei:
Een vriendin van mij is een tijdje bij jullie een paar garnalen wezen ophalen en ik vertelde haar dat ik de blue fairy's bij jullie zag,en toen vertelde ze me dit,daarbij had ik miss wel ook even moeten zeggen dat jullie wel erg vriendelijk waren en veel wisten over de garnalen,

Maar het totaalbeeld van de garnalen was ze echt compleet niet over te spreken,en om eerlijk te zijn...als je googled op de garnalenschuur verschillen de meningen nogal van geweldig tot afschuwelijk

Ik wil namelijk echt geen door-door-doorgekweekte garnalen....

Iig sorry bedoelde het niet om te spammen of om zwart te maken!

Da doorgekweekte ging overegens niet over de garnalen schuur...maar algemeen...
 
littlebigworld zei:
Hallo,

Heeft shirakura mineralen steen invloed op garnalen?
Is het werkelijk beter voor ze?

En wat betreft waterwaarde en tds.
Worden ze hoger?

Iemand ervaring met die stenen?

Ik quote nog even me vraag.....

wil niet vervelend doen, maar laat schuurtje met rust!
 
Denk dat je de vraag kan blijven quoten John maar blijkbaar weinig ervaringen hier met deze stenen! ;)

Heb zelf ook mineraalsteen van Minekuton oid gebruikt,enige verschil wat ik merkte was helaas financieel want kost 40 euro per kg.
 
Ik denk dat dit gewoon hetzelfde is als dat oxydator gebeuren. De ene zweert erbij en de ander raad het af
 
Hier kan ik wel wat zinnigs over zeggen afgelopen periode een vak over gesteenten gevolgd. garnalen hebben een exoskelet. dit bestaat voor een groot deel uit kalk (calciumcarbonaat) harstikke spannend zo'n garnaal, maar als je goed verkitte kalksteen bij het tuincentrum haalt (ardenner breuksteen 0,75ct per kilo) berijk je precies het zelfde effect als zo'n perperdure mineraal steen. het lost op. dat klopt maar dit gaat zo langzaam dat je met waterwissels etc. geen negative effecten over houd.

mvg. Jorrit
 
verder is het puur zakkenvullen.
 
Ik ben er mee gestopt met mineralen steen, heb een week gberuikt, ph ging met 0.8 omhoog, dat wil ik niet hebben
 
dat is waarchijnlijk de kalk, heb je een foto van de steen?

edit:
ik zou die steen niet in mijn bak doen. als je de chemische waardes op zoekt zal er alumininimum in zitten. opzich niet zo erg. maar als dat vrij komt, shit is gifitg als (...)

bovendien vind ik de steen erg zacht en zachte steen lost veel te snel op...

ookal is deze steen op klei gebaseerd. wat m kalk arm zou moeten maken is je ph toch omhoog gegaan. waarschijnlijk door kalkinspoeling in de pori�n. ik mag 'm afraden zeker voor 40euro per kilo...

nog een edit:

op internet staat dat steen absorbeerd. dat klinkt misschien leuk. maar volgens mij lost deze gewoon langzaam op (iets met verwering enzo) giftige stoffen moet je er uit filteren met je filter. en je water moet licht kalkhoudend zijn voor de vervellingen. dat kan je beter bereiken met verkitte kalkzandsteen.
 
Nee valt wel mee met oplossen
Lost nauwlijks op, zuigt meer water in zelfs, steen wordt iets groter in water
 
Ik weet het niet precies, veel gebruikers op amerikaanse forums, merken er weinig van...
Aziatische forums zeggen dat het beter is en mooiere garnalen worden
Kweek van garnalen begon in azie, dus tja,

Maar ik doe het niet meer vanwege ph verhoging..
Gebruik nu alleen salty shrimp mineral gh+
 
Vuvuzela zei:
Hier kan ik wel wat zinnigs over zeggen afgelopen periode een vak over gesteenten gevolgd. garnalen hebben een exoskelet. dit bestaat voor een groot deel uit kalk (calciumcarbonaat) harstikke spannend zo'n garnaal, maar als je goed verkitte kalksteen bij het tuincentrum haalt (ardenner breuksteen 0,75ct per kilo) berijk je precies het zelfde effect als zo'n perperdure mineraal steen. het lost op. dat klopt maar dit gaat zo langzaam dat je met waterwissels etc. geen negative effecten over houd.

mvg. Jorrit


Omniproducts: meststof, grondverbeteraar, reiniging van bestrating ...


OmniTerre , een grondverbeteraar op basis van zuivere Montmorillonit, sterk
vochtvasthoudend. Onder andere heel geschikt voor Square Foot Gardening.
www.omniproducts.nl/


Shirakura Mineral Stone is een poreuze mineraalsteen gemaakt van montmorillonit, dewelke het water aanreikt met belangrijke mineralen en welke ook dient als natuurlijke ionenwisselaar voor een zuiver water. Door de hoge capaciteit om ionen te wisselen kan het giftige stoffen, zoals ammonium / amoniac en zware metalen, verwijderen over een langere periode door ze op te slaan zodat deze stoffen geen gevaar meer kunnen betekenen voor de garnalen.
 
Och,heb even ..... je weet wel. ;)
 

Terug
Bovenaan