Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


img_20230128_100629499-jpg.355530

De gele Gobie als nieuwste aanwinst maar hij is heek klein met 2 cm dus ik hoop dat ze hem met rust laten.
 

Bijlagen

  • IMG_20230128_100629499.jpg
    IMG_20230128_100629499.jpg
    54.7 KB · Weergaven: 44
Mooie plaatsjes John mare

Moet je sparen voor een nieuw fotorolletje of zo wat dit is wel heel lang wachten op die mooi plaatjes:cry:;)
Ik hoop dat mn vrienden hier geld gaan inzamelen voor een nieuw rolletje Jaap;)

Tja de nieuwe aanwinst was veel kleiner dan gedacht en de Nemo s hebben de jacht geopend dus hij zal zich moeten verstoppen tot hij wat groter is dus al met al afwachten maar weer.
 
Ik hoop dat mn vrienden hier geld gaan inzamelen voor een nieuw rolletje Jaap;)

Tja de nieuwe aanwinst was veel kleiner dan gedacht en de Nemo s hebben de jacht geopend dus hij zal zich moeten verstoppen tot hij wat groter is dus al met al afwachten maar weer.
Hoop het voor je dat ze de gobi snel zat zijn. In onze tijd was zelf een hand/vinger een doelwit.
 
Nou Ed de kleine gele rakker zit nu verstopt in de groene Calvus dus maar afwachten hoe ze verder op hem reageren.
Vaak willen de nemo s wel even in mn han dof vinger pikken/bijten als ik onderhoud doe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed62
Heb ook weer zitten hapen naar die zoutwaterbakken bij LFS wat een kleurenpracht
Nou , jij zou daar ook heel goed in zijn denk ik . Als je zo een plantenbak 1-2-3 opzet , dan gaat dat met zout net hetzelfde zijn .

John : mooi viske , zijn klein he 😊
 
Hij was gister weer de pineut en ik kon hem uitvangen en hij hangt nu in de sump en als hij het al overleeft dan breng ik hem weer naar de lfs. Deze is erg klein en met felle Nemo s geen combi.
 
Nou hij heeft het niet gered en dat had ik wel verwacht zoals hij eraan toe was. Tja dat de nemo s zo fel zouden zijn hadden de lfs en ik niet verwacht maar goed het is niet anders en het is jammer.
Hadden ze toevallig geen eitjes?
of anders eerst in een vissenval laten wennen en kijken hoe ze daar op reageren.

maar wel balen.
 
Nee ze hebben nog nooit eitjes gehad hier en zwemmen vaak alleen in de middenlaag. Ze hebben dat kleintje als levendvoer aangezien denk ik want ja dat voer ik altijd en ze dachten vast daar komt het eten weer.
 
Nee ze hebben nog nooit eitjes gehad hier en zwemmen vaak alleen in de middenlaag. Ze hebben dat kleintje als levendvoer aangezien denk ik want ja dat voer ik altijd en ze dachten vast daar komt het eten weer.
Ze zaten bij ons ook in de Middenlaag. Hadden continu eitjes. ze aten ze alleen steeds op maar waren feller als je dan in de buurt kwam. De gele dokter en de geel oog stuurden ze ook weg
 
Ja het zijn brutale rakkers en nu maar uitkijken naar een visje die in de Reefer 170 past en alleen kan. Momenteel 2 nemo s, 1 Gramma Loretto en 1 Pyama.
 
Ziet er weer mooi uit John!! Ik had niet verwacht dat we voor de zomer al weer een update zouden krijgen van deze bak:pp
 
Prachtig John! Heb altijd veel respect voor zoutwaterbakken en hun houders. Hele frisse open stukje oceaan is dit ❤️
 
Prachtig! Mijn man heeft het ook altijd over een zoutwater bak en als je dit ziet dan snap ik waarom :love: misschien hem maar eens een boek kado doen over zeeaquaria voor zijn verjaardag, denk dat hij zich dan eerst heel goed moet in lezen 🙈😂
 
Ja het is een hele andere tak van de hobby hoor maar best wel te doen als je het niet te moeilijk wil doen.
 
Staat er mooi bij John.

Heb je die schuwe garnaal ook nog steeds?
Dat zijn er twee en die zijn niet schuw hoor want die zie je de hele dag maar vaak achterin op de stenen dus van de voorkant zie je ze niet.

Hier zit ie dus en de ander iets verderop.
IMG_20230514_095328195_HDR.jpg
 
Andre wil gewoon zien, hoe jij de bak ziet. Van een afstandje. Dus compleet met meubeltje en lamp erboven.
Om een idee te krijgen hoe zoiets in huis staat.
Zal er even aan denken bij de volgende update rond december 2023:deal:

Maar natuurlijk is Andre ook welkom om de bak live te bekijken onder het genot van een bakkie Senseo:DD
 

Terug
Bovenaan