Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Ja achteraf hebben jullie goede tips maar ik zat te wachten op hulp hier van bepaalde leden:D:D

Misschien kun je een plastic kapje over het contact doen, om het zo af te schermen.

Wat is het verschil tussen zoet en zout in dit opzicht dan want bij dat stopcontact staan al 7 jaar diverse bakken.
 
Ja achteraf hebben jullie goede tips maar ik zat te wachten op hulp hier van bepaalde leden:D:D



Wat is het verschil tussen zoet en zout in dit opzicht dan want bij dat stopcontact staan al 7 jaar diverse bakken.
Zout water heeft naar mijn weten een hogere geleiding, dus knalt er eerder een stop uit als je er water in gooit ;)
 
Gewoon geen water in gooien.
Dat kan moeilijk zijn, vooral als je iets met de overloop moet doen, en de bak zo dicht bij de stopcontacten staat.

Zout water heeft naar mijn weten een hogere geleiding, dus knalt er eerder een stop uit als je er water in gooit ;)
En het doet meer pijn. Spreek uit ervaring.
 
Zout water heeft naar mijn weten een hogere geleiding, dus knalt er eerder een stop uit als je er water in gooit ;)


Ik gooi het dan ook in de bak en niet in het stopcontact:D:D

Tja, achter de oude ligt al een jaar een doos met ik dacht 6 stekkers erin en nooit geen problemen gehad.
 
De kast zit in elkaar na 3 uur rommelen en de bak staat erop. Straks misschien de techniek doen en anders morgen want ik heb blauwe knieen van op de grond zitten met die kast.

Bekijk bijlage 236900

Mooie nano John!

Komen er garnalen in?
 
ziet er mooi uit je nieuwe bak, ben benieuwd naar de indeling van de stenen.
 
Mooi, het vordert :D
De tip die ik je meegeef, verwarming aan, licht aan en schuimer aan, zeker als je vers steen hebt kerel. Er sterft anders al meteen heel veel af en het afval uit de stenen moet eigenlijk wel snel afgeschuimd worden. Licht is persoonlijk maar ik zou op een lage stand beginnen en het zo langzaam opbouwen :)
Je pb is beantwoord :D
 
Goed bezig geweest vandaag John
 
Ik heb mn best gedaan Stefan want spijtig genoeg had jij geen tijd om te helpen:D:D
 
Bij de volgende kom ik jou helpen John beloofd maar dan wel in het weekend hoor :D
 
Neen hoor Ton ik zou John echt gaan helpen en kom dan bij jou om een paar uur ( lees uren ) met een kopje koffie ( lees drie koffiekannen ) naar jou manenbak te kijken .
 
Lekker bezig geweest John!
Leuk dat de sint al zo vroeg bij jullie was :D

Het ziet er echt wel strak uit.
Komt er nog een kap over de bovenkomt?
Of blijft het een open bak.
 
Ik zou die bak ook verzetten , dat stopcontact zit VEEL te link .
Ik heb het jou niet verteld destijds , maar wist je dat mijn stopcontacten net onder het plafond zitten ?
Precies om die reden .
 
hele mooie en degelijke bak, daar ga je zeker heel veel plezier aan beleven.
 
Ik zou die bak ook verzetten


De bak weegt compleet dik 270 kilo en dat kan ik nu niet meer zo even verzetten dus ga wel iets bedenken om het stopcontact af te schermen:)
 
Dat is een serieuze opzet John,heel gaaf!
Ben benieuwd hoe het gaat worden,heel veel succes verder!
 
Mooi begin John! Succes met de verdere opbouw (gelukkig ben je erg handig en geduldig:D)
 
Ik zou die bak ook verzetten , dat stopcontact zit VEEL te link .
Ik heb het jou niet verteld destijds , maar wist je dat mijn stopcontacten net onder het plafond zitten ?
Precies om die reden .

Stopcontacten zitten hier 220 cm onder het plafond, lekker uit het zicht.:D
 
John ik zou die bak ook niet zo wegstoppen in een hoekje. Doet afbreuk aan zo’n prachtbak.

Maar ja met 20 bakken wordt je misschirn wat minder kritisch. Het ding moet immers een plek hebben....
 
Amai hé John dat stelt me nu wel teleur hè dat dit bakje er niet bij staat:
:D
90BB6054-47FE-440C-8DC6-92464FEF0446.png
 
Nou Jes heeft de led in elkaar gekregen en ik dacht dat scheelt mooi weer. Doe de stekker erin maar niks hoor. Even weer door de kou langs de l;fs en bleek de voeding stuk te zijn maar gelukkig lag er nog een die 3 weken oud was . Dus het brand gelukkig en straks verder met de afschuimer. Foto volgt al zijn de instellingen nog niet gedaan voor de led maar dat komt de komende weken wel:D:D
 
:thumbs:

John, kan lekker babbelen! Maar een camera bedienen?

John (de zeeuwsche) we zullen hem maar geen babbelaars geven!
Man man man, wat een ongeduld hebben jullie terwijl ik in crisis 4 zit:p
 

Terug
Bovenaan