sherrybarbeel


J

jenee98

Guest
Hallo,

Ik ben nog steeds bezig met mijn 2e rekord 800 ik ben een beetje opzoek naar een leuke schoolen vis.
Ik vind sherrybarbelen altijd heel mooi bij de lfs dus hier wilden ik eiegelijk voor gaan.
Zwemmen ze goed bij elkaar of zwemmen ze kris kras door elkaar?
Hoeveel moet ik er nemen in 80cm of beter gezecht kan ik er van nemen?

Het bestand nu:
3 honing goerami's
1 cory naam kwijt
1ancistrus
1 kersenbuik vrouwtje maar die gaat terug naar de lfs omdat het mannetje is overleden en ze toch te klein zaten en ik had een rustig mannetje en weet niet wat ik terug koop.

Ik zat ook te denken aan roodkopzalmpjes gaan deez ook want die scholen wel mooi en vind ze er ook mooi uit zien.
 
Sherrybarbelen zijn absoluut geen scholenvissen maar groepsvisjes zoals 90% van alle zogenaamde scholenvisjes. In jou bak zou ik een groepje nemen van een stuk of 10. 4 mannen en 6 vrouwen. Al kan ik je niet garanderen dat het goed gaat met de chuna's soms wel en soms niet.

Drijfplanten vinden ze net zoals de chuna's fijn, en ze kleuren erg mooi bij wat dekking.

Voor Roodkoppen is je bak te klein.
 
Maar als het dus geen echte scholenvis is dan zwemmen ze kris kras en niet in een schooltje?
Heeft iemand misschien een andere optie van scholenvis want wiln niet dat ze kris kras zwemmen.
 
Kleine kans dat je een echte scholenvis kan vinden.
In veel gevallen zullen ze dit alleen in gevaar doen.

Zelf heb ik de Trigonostigma espei en deze zwemmen regelmatig samen.
Ze zijn dan niet met zijn alle maar wel vaak in groepjes.
Maar dit zal per vis en per bak ook wel veel verschillen.
 
Ja die vond ik zelf ook wel leuk idd kan ik wel onthouden verder nog iemand die er weet?
 
Vind zelf de odessabarbeel,koperzalm en lichtoogjes erg mooi
Kunnen de lichtoojes met me honing goerami's?
En de odessa barbeel op de ene site staat 80cm en de andere 100cm.........
En de koper zalm zalmen scholen erg goed toch?
 
De enige echte scholenvis die in jou bak kan is de Pristella maxillaris.

- Schoolt zeer goed.
- Zeer makkelijk houdbaar.
- Leeft lang.
- Spotgoedkoop.

uaZXvO8VzVocAf_E4VzkAMv4ZUdJKd71.jpeg
 
Vind ze nog mooi ook hahaha.
Maar is wel moeilijk aan te komen of niet want ben ze nog nooit tegen gekomen?
 
Elke winkel kan ze voor je bestellen want vrijwel elke groothandel in Nederland heeft ze. De verkoop prijs zal rond de �1.25 per stuk zijn.

In de winkel zullen ze wat kleurloos ogen maar in een rustige bak met wat drijfplanten (die je vast zal hebben ivm de chuna's). Worden ze zelfs nog mooier dan op de foto.
 
Ja heel me oppervlak licht vol moet weer is wat eruit halen.
Zal er is naar vragen bij de lfs!
 

Terug
Bovenaan