Sewellia Anatomie, waar kijk ik naar?


tharealmb

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2013
Berichten
428
Locatie
Sneek
Website
www.martijnbouius.nl
Bij het bekijken van de foto's van afgelopen weekend, gingen mijn vader (die erg ge�nteresseerd is in anatomie) en ik eens proberen te ontleden waar we nou naar keken bij de Sewellia.

De mond lukt nog... maar de rest? Het lijkt alsof ik een ribbenkast kan zien :p maar is het rode een hart? of juist de "longen"? en waar zitten de kieuwen eigenlijk bij dit visje?

Verder zie ik soms dat ze de ogen opzij lijken te klappen. Vooral als ze stil liggen. Wat is het, en waarom?

ben heel erg benieuwd of IEMAND hier iets over weet, want ik kan niet echt iets vinden.

Op deze foto zie je de binnenkant van het visje goed:
cEWY-6GIJlBrPI_Fc3SJTTO5Sykc3Wo7.jpeg

En de volledige vis:
cEWY-6GIJlBrPI_Fc3SJTTO5Sykc3Wo7.jpeg

Door te klikken op de foto kan je goed inzoomen en kijken.

Wie kan mij meer vertellen over dit interessante visje?
 
Geweldige foto's!
Weet enkel dat dat ronde dingetje in het midden het hartje is,zie je bij oa Gastromyzon's ook heel goed.
Kieuwen zullen aan de zijkant van de kop zitten onder de vinnen maar zijn niet te zien van onderaf..
 
Vissen hebben geen longen, die krijgen hun zuurstof via kleine bloedvaten in de kieuwen, die kan je dus niet zien
 
Seabait zei:
Geweldige foto's!
Weet enkel dat dat ronde dingetje in het midden het hartje is,zie je bij oa Gastromyzon's ook heel goed.
Kieuwen zullen aan de zijkant van de kop zitten onder de vinnen maar zijn niet te zien van onderaf..

Dat witte of dat rode dingetje? Wat is het hartje dan? want ze kloppen allebei volgens mij.
 
Is eigenlijk meer een driehoekje,de onderste.
 
Mooie duidelijke foto hoor.
 

Terug
Bovenaan