Sera artemenia


2

22228

Guest
Ik heb een zakje sera artemenia mix gekocht (gedroogd)
op de verpakking staat hoe je het moet doen en ik heb dat dus precies gedaan.
Maar ik zie niets bewegen na de 24 uur en ook niet nu na 48 uur. Hoort dit zo??? Moet toch artemenia zien zwemmen?
 
Heb je er een luchtpompje in hangen?
 
nee dat niet.....wel steeds doorgeroerd om te beluchten..
 
Ja dat werkt niet, je zal er hoe dan ook een luchtpompje in moeten hangen.
 
Yvonne53 zei:
Ja dat werkt niet, je zal er hoe dan ook een luchtpompje in moeten hangen.

Heb het ook wel eens gedaan zonder pompje en ging best.
 
Ja,ze komen uit als de temperatuur rond de 24 graden is. Anders duurt het langer. Kijk wel goed in het licht. Ik denk soms ook dat er niks in zit, maar als ik er een lamp boven houd dan blijkt het altijd erg mee te vallen.
 
Oh oke....er staat niet op dat je een luchtpompje moet gebruiken maar zou natuurlijk best kunnen omdat er goed beluchten staat.
Aan de andere kant is het maar 21 graden in de kamer. Laat het gewoon maar even staan en als er na 4 a 5 dagen niets is gooi ik het maar weg.
bedankt voor jullie reactie`s.
 
Harmen.L zei:
Yvonne53 zei:
Ja dat werkt niet, je zal er hoe dan ook een luchtpompje in moeten hangen.

Heb het ook wel eens gedaan zonder pompje en ging best.

Er van uit gaande dat je een nachtrust van 8 uur heb, je nog tijd nodig heb om wakker te worden/te gaan slapen, staat dat hele spulletje al gauw 10 uur lang stil, je kan mij niet wijsmaken dat dat dan een goede kweek word.
 
Volgens mij is het ook wel belangrijk dat het belucht wordt, anders gaat het stil hangen en plakken de eitjes aan elkaar. Gaat het klonteren.
 
Yvonne53 zei:
Harmen.L zei:
Yvonne53 zei:
Ja dat werkt niet, je zal er hoe dan ook een luchtpompje in moeten hangen.

Heb het ook wel eens gedaan zonder pompje en ging best.

Er van uit gaande dat je een nachtrust van 8 uur heb, je nog tijd nodig heb om wakker te worden/te gaan slapen, staat dat hele spulletje al gauw 10 uur lang stil, je kan mij niet wijsmaken dat dat dan een goede kweek word.

Sterker heb tussendoor helemaal niet geschud of geroerd of wat dan ook. Het staat je natuurlijk altijd vrij om iets te geloven. Iemand wijs maken is sowieso lastig.
 
Ludger zei:
Volgens mij is het ook wel belangrijk dat het belucht wordt, anders gaat het stil hangen en plakken de eitjes aan elkaar. Gaat het klonteren.

En stinken..
 
Harmen.L zei:
Yvonne53 zei:
Harmen.L zei:
Yvonne53 zei:
Ja dat werkt niet, je zal er hoe dan ook een luchtpompje in moeten hangen.

Heb het ook wel eens gedaan zonder pompje en ging best.

Er van uit gaande dat je een nachtrust van 8 uur heb, je nog tijd nodig heb om wakker te worden/te gaan slapen, staat dat hele spulletje al gauw 10 uur lang stil, je kan mij niet wijsmaken dat dat dan een goede kweek word.

Sterker heb tussendoor helemaal niet geschud of geroerd of wat dan ook. Het staat je natuurlijk altijd vrij om iets te geloven. Iemand wijs maken is sowieso lastig.

Nou,Harmen.
Jij bent dan de eerste die het zonder beluchten doet.

In de natuur,gebeurt dat automatisch door de wind.

Bij mij is ook wel de zuurstof een keer weggevallen,en was het ook en vieze boel.

Maar,zal je deze keer geloven,dan. Alhoewel,twijfel.
 
Ik gebruik ook een luchtpompje want anders werkt het hier niet hoor.
 
Zonde luchtpompje komen er hier redelijk wat uit, maar met een luchtpompje is de opbrengst hoger.
 
Ik heb wel beluchtingspompjes, zal er even een slangetje voor kopen en dan de volgende poging hang ik dat er in.
Er lijkt nu wel wat te bewegen maar poehhhh wat is dat moeilijk te zien.(ondanks varifocus bril hahaha)
 
Ja hoor !!!!! er zijn er ( na 5 dagen) toch nog heel wat uitgekomen...... :thumbs: straks eens kijken of ze het lekker vinden ! ;)
 
Nou toch nog!!
Ik denk dat ze het graag eten hoor. Hier althans wel en dan vooral de kleintjes maar ook de volwassen vissen wel hoor.
Oppassen dat je geen eierschaaltjes meezuigt he. Een enkele voorkom je niet maar teveel geeft verstoppingen bij de vissen.
Het is jou keus maar los zout en eitjes kopen is stukken goedkoper hoor.
 
En,eerst goed afspoelen,onder de kraan.
 
Ik spoel het ook altijd af onder de kraan om het eventuele zout weg te spoelen.
 
Maar hoe spoel je dat dan? ik giet alles altijd door mijn vangnetje en spoel het dan. Bij deze artemenia gaat het gewoon door het fijne netje heen, zelfs als ik het dubbelsla.
Dat brakke water komt nu ook in mijn aquarium....
De vissen vinden het wel lekker !!!
 
Hoe kan je dat nou door een vangnetje doen.
Zijn artimeazeefjes voor.
En brakwater in je bak????
Als je onder de kraan spoelt?
 
Hoe kan ik dat nou door een vangnetje doen.......omdat ik nog nooit van een artemenia zeefje gehoord heb !!!! Als ze mij daar in de winkel niet op het bestaan van een artemenia zeefje wijzen, als ik zo een zakje koop , weet ik van het bestaan toch niet ! Zei duidelijk dat ik het voor het eerst kocht !
 
Ow, Voor het eerst.
As jij dat spul koopt,Kunnen ze er ook van uitgaan,dat jij dat hebt.

Willen ze dat verkopen,krijg je weer,,,ZE willen mij van alles aan smeren.!!!
Tja.
 
Artemia producten - Aquaplantsonline


Hobby Artemia-zeef 180 m�. �3,65. Bekijken � Hobby Artemia-zeefcombinatie
180, 300, 560, 900 m�. �9,50. Bekijken � Hobby Artemix (zout en eieren) 195 g.
www.aquaplantsonline.nl/c/299/artemia-producten/
 
Dank je voor de links !
 
Geen dank.
Gebruik ze al Jaren.
Nee,alleen de kleinste. staat er ook,een losse. REchts.
Heb ook een ronde met handvat.
 

Terug
Bovenaan