secondelijm


B

bourks

Guest
hallo,

de uitloop van mijn filter is een buisje van circa 15 cm lang,

op het einde zit een dopje, dit dopje dicht de buis af, waardoor de uitstroom door de daarvoor bestemde gaatjes gaat, nou is dit dopje los geschoten. Hierdoor is de uitstroming veel groter, en voor mijn gevoel is er ook meer stroming.

nu is mijn vraag: mag ik dit plakken met secondelijm, of is dit schadelijk voor mijn water?
 
Mij is het afgeraden toen ik mijn filter wilde plakken. Ze hebben ook speciale lijm voor aquaria dus misschien dat je daar naar kunt kijken.
 
Stukje plastic zak nemen ,dan dopje tegen plastic en in duwen.
zit hij ook vast.
 
bourks zei:
hallo,

de uitloop van mijn filter is een buisje van circa 15 cm lang,

op het einde zit een dopje, dit dopje dicht de buis af, waardoor de uitstroom door de daarvoor bestemde gaatjes gaat, nou is dit dopje los geschoten. Hierdoor is de uitstroming veel groter, en voor mijn gevoel is er ook meer stroming.

nu is mijn vraag: mag ik dit plakken met secondelijm, of is dit schadelijk voor mijn water?

Gewone secondelijm is al licht toxisch voor mensen, dus zeker niet in een aquarium gebruiken.

Maar er bestaat speciale secondelijm voor aquaria. Met kit zou je het misschien ook kunnen fixen.
 
Stukje boterhamzakje.
je hebt helemaal geen lijm nodig.
duw je het gewoon klem.
 
Bertus zei:
Stukje boterhamzakje.
je hebt helemaal geen lijm nodig.
duw je het gewoon klem.

er staat best wat druk op, maar ik ga dat zeker eerst proberen
 
Doet hij het niet,dan wat dikker. is in vele diktes,he.
en kost niets.
 
Gewone secondelijm is perfect bruikbaar voor aquaria. Ga gerust je gang. :)
 
Secondelijm op basis van cyanoacrylaat is prima bruikbaar.
Overal te koop en kost weinig.
 
Coulibaly zei:
bourks zei:
hallo,

de uitloop van mijn filter is een buisje van circa 15 cm lang,

op het einde zit een dopje, dit dopje dicht de buis af, waardoor de uitstroom door de daarvoor bestemde gaatjes gaat, nou is dit dopje los geschoten. Hierdoor is de uitstroming veel groter, en voor mijn gevoel is er ook meer stroming.

nu is mijn vraag: mag ik dit plakken met secondelijm, of is dit schadelijk voor mijn water?

Gewone secondelijm is al licht toxisch voor mensen, dus zeker niet in een aquarium gebruiken.

Maar er bestaat speciale secondelijm voor aquaria. Met kit zou je het misschien ook kunnen fixen.

Die speciale aquarium secondenlijm, is dezelfde secondenlijm. Alleen in een mooi tubetje met een mooi lief visje erop :smitten: (ipv het oranje visje naast een boompje) :oops:
Secondenlijm is allemaal cyanoacrylaat. Zodra dit hard is, is het niet schadelijk meer.
 
de bekende koraallijmen zijn op dezelfde basis. :)
 
Secondenlijm werkt prima = hetzefde als de aquariumsecondenlijm.
 

Terug
Bovenaan