Schuimnest.


G

Gekkejessy

Guest
Na een hoop fouten als leek en het opstarten van een nieuwe aquarium lijkt alles beter te gaan.
Tot mijn grote verbazing heb ik nu (al!) een schuimnest en net 2 keer het paren van mijn cobalt lalia mogen zien. Alleen heb ik een gezelschap aquarium en dit totaal niet verwacht. Ik weet bijna zeker dat de uitgekomen eitjes dit niet gaan overleven met mijn maanvissen en kardinaaltetra's. Verplaats ik nu het schuimnest of niet?

😳🙈
 
Ik zou het doen als je op de volgende vrage ja antwoord.

Ben je bereid ze minimaal 3x per dag eten te geven in een kleine aquarium. Artemia en infusorien op te kweken als voeding en regelmatig, ofwel meerdere keren per week water verversen.

Het is erg leuk om ze op te laten groeien, maar er zit echt werk in om het goed te doen. Ze zijn totaal niet te vergelijken met guppen of platies.(jonkies van colisa lalia e zijn zo klein dat ze als voer kunnnen dienen voor een guppie...) Ofwel vooral doen het is heel leuk, maar het is wel een karweitje (;
 
Ja dat lijkt me juist wel een keer leuk om te doen en ik heb nog een 25l bakje staan die ik hiervoor kan gebruiken.
Heb me net al een beetje in zitten lezen in een andere post wat te doen. Dus ben nu erg aan het twijvelen of ik het nestje over ga zetten
 
Ik ben geen kweker maar goed als ze opgroeien dan zal zo n bakje denk ik al snel te klein worden dus ik denk dat dat ook een punt van aandacht moet zijn.
 
Ja dat snap ik. En tegen die tijd komt er ook een grotere bak voor ze mocht het me lukken!
 

Terug
Bovenaan