Scholenvis in 60 cm


LM1987

Well-known member
Lid geworden
28 september 2022
Berichten
49
Leeftijd
36
Hi.

Ik heb een aquarium van 60 centimeter, +/- 54 liter. Deze is ingedraaid en ik wil graag hierin vissen plaatsen. Zelf zat ik te denken aan een schooltje corydoras, klein soort zoals panda of pygmaes. Eventueel garnalen zou ik ook leuk vinden, zoals vuurgarnalen. Kan dit bij kleine corydoras?

Voor de midden- en bovenlaag zou ik 1 soort visje willen toevoegen in een schooltje. Ik heb zelf gekeken naar vuurtetra ( nog niet gezien in de winkel) of kegelvlekbarbeel ( twijfel of dit in 60 cm kan). Ik wil geen levendbarende vissen, zoals guppen, platy's of mollies.

Wie kan mij helpen? Ben ik op de goede weg met dit visbestand? En heeft iemand nog leuke ideeën?

Verdere informatie:
- aquarium 60 cm, 54 liter
- normale beplanting
- stukje hout en wat steentjes
- zandbodem (bruin)

Groetjes
 
Ik zou dan denken aan kleine vissen bijvoorbeeld een rasbora soort, of een ander kleine scholenvis vd zalmachtigen



 
Ik zou naar de R Espei kijken want die heeft iets meer kleur dan de Hengeli en schoolt erg goed.
 
Leuk bestand heb je gekozen. Pygmeas en vuurtetra’s zijn leuke visjes en zullen het goed bij elkaar doen. Ik heb bij de vuurtetra’s mini japonica garnalen zitten, dus ik zou denken dat andere garnaaltjes ook wel kunnen, maar dat weet ik niet zeker.

Mijn ervaring met vuurtetra’s is dat ze ook erg sterke visjes zijn waar je lang plezier van hebt.
Van de panda’s lees ik hier vaak op het forum dat ze niet zo sterk meer zijn vanwege doorfok (dacht ik?).
 
Update:
Vandaag heb ik vissen gekocht. Naar aanleiding van de berichten en adviezen hier gekozen voor een rasbora soort, rasbora microdevario kubotai. De groene rasbora. Iets lastiger om te houden maar ze zijn prachtig groen van kleur. Hiervan 10 gekozen.

Op de bodem uiteindelijk gekozen voor de corydora pygmaeus, 8 stuks. Een dwergcorydora. Ik vond de panda toch minder geschikt in het aquarium.

Ondanks dat het een ingedraaid aquarium is en al enige tijd staat, gekozen om garnalen iets later toe te voegen. Ik wil graag over een week of twee vuurgarnalen gaan toevoegen. Ik denk dat het rood van hun prachtig uitkomt bij de grijze corydoras en groene rabora.

Bedankt voor alle ideeën en adviezen!
 
Veel plezier van je aanwinsten.
 
Mooie keuze, succes.
 

Terug
Bovenaan