Schimmel??


F

FishAddict

Guest
Hallo iedereen.

Ik keek zonet even in mijn bakje en tot schrik zie ik een aantal plukken/slierten wit slijm of schimmel in zitten. Ik heb het nog niet eerder meegemaakt.

Weet iemand hier raad mee a.u.b?

948373_0_82_20140131_194059.jpg

389971_0_82_20140131_194115.jpg


Sorry voor de wazige en 1 scheve foto, is gemaakt met mijn mobiel in alle haast.
 
Is idd een schimmel, maar maak je niet bezorgd, je kunt deze gewoon weghalen of niet, dan is hij over een week vanzelf vertrokken.
Kan geen kwaad voor vissen of anderszins.

Wil je er helemaal vanaf, leg dan het hout een 15 minuten in water van 90*C ( NIET kokend!!) dan is het mycelium in het hout dood.

Greetzz Bigsmoke
 
Aha, ik heb volgens mij precies hetzelfde.
Heet water gaat niet meer bij mij, ik ben al een uur bezig geweest mos erop te binden en da's mooi zat, haha..

456742saqua_0_82_0005.jpg
337542saqua_0_82_0006.jpg


Is het bij jou vanzelf weg gegaan FishAddict, of heb je er iets aan gedaan ?
 
Dat gaat vanzelf weer weg inderdaad maar kan best ff een tijdje duren,zelf had ik het geduld na een week of 2 niet meer om te wachten en heb het toen onder de kraan met een borstel staan schrobben.

Mooie foto's trouwens,dat vraagt om een topic van de bak in het fotoalbum gedeelte! ;)
 
Zoals John al aangeeft gaat dat echt vanzelf weer weg hoor. Ik heb het ook al diverse malen zelf gehad en geduld is het enige wat je hiervoor moet hebben.
 
Of een harde borstel! ;)
Ik ben normaal helemaal niet zo ongeduldig hoor :juggle: maar vond het zo'n ranzig zicht die wolken schimmel dat ik me niet kon inhouden.
 

Terug
Bovenaan