Schimmel tijdens dry start method


OME_SJAAKY

Well-known member
Lid geworden
18 april 2022
Berichten
169
Leeftijd
24
Locatie
Utrecht
Goedenavond mede forummers,

Een aantal weken is mijn eerste Betta Jessy helaas overleden en inmiddels heb ik zijn oude huis vervangen door een nieuwe iets wat grotere bak (60L) waarin ik voor het eerst de dry start method uitprobeer.

Ik heb de bodem bedekt met aquasoil en Micranthemum Monte Carlo. Hierbij heb ik een mooie tak spiderwood incl wat mos van het dak (wat ik een aantal weken in een bakje water heb gespoeld) en lijstenen toegevoegd, zie foto:
IMG_7898.jpeg




De boel is afgedekt met vershoudfolie en ik besproei de boel 2x daags met een plantenspuit waarin ik een pompje tropica plantenvoeding toevoeg. Waar ik al bang voor was is zich nu aan het ontwikkelen; witte en groene schimmel op het hout. Behoorlijk wat ook, het ruikt ook niet heel fris, zie foto
IMG_7900.jpeg


alles krijgt 9 uurtjes licht per dag. Kan deze schimmel kwaad? Gaat het vanzelf weer over? Kan ik de boel beter onderwater zetten?
Ik hoor graag jullie mening hier over, alvast bedankt!

Gr. Sam
 
Dan moet je het iets meer beluchten, doseren met plantenvoeding is niet nodig. Laat maar lekker z'n gang gaan en pas afvullen als de MC is ingegroeid en goede worteltjes heeft aangemaakt
 
Ah oke, spannend in het begin is de boel uitgedroogd ivm te veel beluchten/te weinig besproeien xD thanks!
 

Terug
Bovenaan