Schimmel in opstartend aquarium


Een overdaad aan plantenvoeding gaan ze ook aan dood, je zet ze dus met de wortels in een berg plantenvoeding, voegt co2 toe en losse plantenvoeding, iets met overkill?
 
Waardes van nitriet en nitraat zijn flink gedaald op dit moment net na de meting ten opzichte van 3 dagen geleden. Nitraat nu nog maar 8 mg per liter en nitriet 0,15 mg per liter, gh 13, kh 10, ph 7, co2 30mg per liter en chloor 0. Ammonia nog niet kunnen meten flesjes is leeg
 
Chloor is altijd 0 want dat mag al enkel jaren niet meer toegevoegd worden aan het water, is wettelijk bepaald, nutteloos dus dat te meten
 
Waardes van nitriet en nitraat zijn flink gedaald op dit moment net na de meting ten opzichte van 3 dagen geleden. Nitraat nu nog maar 8 mg per liter en nitriet 0,15 mg per liter, gh 13, kh 10, ph 7, co2 30mg per liter en chloor 0. Ammonia nog niet kunnen meten flesjes is leeg
Dan is je nitraat erg snel gedaald!
 
Dan is je nitraat erg snel gedaald!

Kan er niks aan veranderen. Er zitten sins gisteren morgen wel veel meer planten in en de witte slierten ( schimmel )zijn zo te zien ook al grotendeels weg na een grondige stofzuigbeurt van de bodem
 
Toch twijfel ik ook aan deze waarden want hoe kan de nitraat zo snel zakken als je vrij weinig planten hebt. Ik heb erg veel planten met de EI en hier verbruik ik rond de 10mg per week dus ik vraag me af waar je nitraat dan is gebleven zo snel.
 
Ik zat net je topic nog eens door te lezen en toen viel mijn oog op details va de onderste twee foto's.
Omdat die buiten het aquarium vrij donker zijn kon ik het niet goed zien en heb ik een van de foto's wat lichter gemaakt. Nou ben ik nog niet zeker, maar omdat het heel vervelende gevolgen kan hebben als klopt wat ik denk te zien, wil ik ik het voor de zekerheid toch onder de aandacht brengen.

De eerste foto. Daar op lijkt het alsof het aquarium in het midden niet wordt ondersteund, als het ware wat zweeft. Ik heb een uitsnede gemaakt en er een rode pijl bij gezet. Misschien is de schaduw die ik daar zie gezichtsbedrog. Als ik de foto op ware grote bekijk denk ik het echter veel duidelijker te kunnen zien.
kefje ondersteunen (2)_LI.jpg





De tweede foto. Wederom niet helemaal duidelijk voor me, maar het lijkt wel alsof je aquarium uitsteekt aan de linkerkant en niet helemaal op het kastje staat? Ook dat heb ik met rood aangegeven.

kefje, uitsteken (2)_LI.jpg


Ik hoop dat ik er naast zit.
 
Hy wordt volledig ondersteund op de kast er komt binnenkort een grote kast te staan maar die is nog niet binnen. Hy steekt inderdaad 0,8cm buiten de kast uit aan beide zijden en onder het aquarium ligt een speciale drukverdeel mat. Zou niet weten wat dit verder met de inhoud van het water te maken heeft om eerlijk te zijn.
 
Hy steekt inderdaad 0,8cm buiten de kast uit aan beide zijden en onder het aquarium ligt een speciale drukverdeel mat. Zou niet weten wat dit verder met de inhoud van het water te maken heeft om eerlijk te zijn.
Nou, wat het met de inhoud van het water te maken kan hebben; als je pech hebt gaat de bak lekken of nog erger klapt een ruit eruit omdat hij niet volledig ondersteund wordt.
 
Ik ben het met Nicole eens en als die zo uitsteekt loop je wel risico dus maar hopen dat de andere kast er snel is.
 

Terug
Bovenaan