Schimmel ! en alg!??


H

HugovP

Guest
Hallo Allemaal,

Ik ben een beginner met wat opstart problemen. Ik heb last van slijmachtige schimmel in mijn aquarium (geconcentreerd op het hout) en iets wat lijkt op alg (is het alg of vuil van de schimmel?). Allereerst een overzichtje van hoe de bak er nu bij staat:

631377_0_82__mg_9426.jpg


Mijn hout met schimmel:

976282_0_82__mg_9427.jpg

425619_0_82__mg_9425.jpg


Het hout zit nu twee en halve week in het aquarium. Ik maak het hout elke 4 dagen schoon en toch blijft de schimmel terugkomen. Is mijn hout niet geschikt voor aquaria of ben ik ongeduldig?

Nu mijn volgende 'probleem'. Het water blijft troebel. Ik denk dat dit komt door de rommel dat van het hout af komt. Tegelijkertijd vind ik het volgende op mij plantje:

757124_0_82__mg_9451.jpg


is dit alg of gewoon vuil door het hout?

Alvast bedankt voor de moeite!
 
Dat op het hout komt vaker voor en dat trekt na enkele weken wel weg dus. Wat op de planten ligt, kun je dat eraf wapperen??
Dat hout zou ik dus niet steeds schoonmaken hoor.
Ik zou nog wat snelgroeiers in je bak zetten bij de opstart. Je hebt denk ik bacteriebloei en ook dat trekt wel weer weg.
Je bak is in de opstartfase en dat kost even tijd.
 
Allereerst dank voor de snelle reactie!

De rommel is er af te wapperen! dit betekent dus rommel en geen alg? ik heb als opstart plantje cabomba aangeschaft (zie overzicht foto). Het is dus verstandig meer snelgroeiers toe toe te voegen (waterpest?)?
 
Schimmel op het hout gaat idd na verloop van tijd vanzelf weer weg.
Dacht dat de spikkeltjes algjes waren maar als je ze kan wegwapperen zal het niet.

Welk filter staat er op de bak?
 
De bak is een aqualantis fusion 120 (120 x 40 x 60)

De filter een JBL greenline e901.
 
Moet in principe voldoende zijn maar misschien een keer de watten vernieuwen bv.
Misschien een domme vraag maar maak je het hout schoon in de bak zelf?