Scheur in aquarium door vallen steen


M

Mieka

Guest
Tsja,... noem het dom, noem het een ongelukje,.....

Gisteren een enorm waterballet en een scheur die later deels geknapt is.
Mijn mooie Lido 120 is niet meer,,, :(

Ik was bezig met inrichten ( herinrichten), toen een gladde be-algde steen uit mijn hand gleed, zo op de bodem.
Tot overmaat van ramp viel hij daarna tegen de zij-kant aan.
Dikke scheur die begon te lekken.
Uiteindelijk barstte het aquarium.
Ging allemaal zo snel.....

Vissen, enkele slakken en de garnalen kunnen redden, want die had ik gelukkig van te voren al uitgevangen.
Deze zijn inmiddels al ondergebracht bij een andere liefhebber.
Alles blijft daar, behalve de Japonica-garnalen.
Deze komen terug zodra het kan.
Want ik wil een ander bestand hebben.

Zit eigenlijk nog lang niet in de planning, maar zoals het nu lijkt kan ik vanmiddag al een ander ( en groter) aquarium thuis neerzetten.
Ik ga opnieuw 4 weken indraaien ( moet ook wel).

Baal wel ontzettend, maar ben tegelijk ook blij dat er misschien vanmiddag al een groter aquarium komt :)

Gaat een Rio 240 worden :) :) :)
 
daarom op de bodem bij stenen piepschuim. alleen al voor de puntbelasting indien grotere stenen maar zeker als er iets valt.
 
Hoe dik? Als een steen valt,gaat hij er op dat punt ook door. Punt belasting.

Mieke, Dat is dan een geluk bij een ongeluk.

Ben je verzekert? ook tegen waterschade?
 
De meeste verzekeringen dekken dat wel.
Zo heb ik ook vaak geluk gehad, dat stenen uit m'n hand glipten, maar gelukkig is nooit de ruit gebroken.
Ik gebruik soms ook dunne plastic handschoentjes, heb je beter grip mee.
Een grotere Rio240 is ook een leuke bak..
Succes.
 
Aqua was deels al leeg, dus de schade was nog wel te overzien.
Vloer ( vloerbedekking) is nog wat nat, maar denk wel dat dat goed komt.

Heb geen contact gezocht met de verzekering, want heb de bon niet van het aquarium.
Dus dat gaat hem niet worden dan.

Maar met de aanschaf van de Rio 240 ben ik al superblij, dus kan de pret opnieuw beginnen ( en het lange wachten ook).
 
Heel veel plezier, bij het inrichten van de nieuwe bak, dit is een gevalletje in de brand, uit de brand.
Ik zou toch de verzekering inlichten, een bonnetje is bij de lfs zo gemaakt, nee heb je, ja kun je krijgen, toch.
Als je bij reaal verzekerd bent, dan is het niet zo'n probleem, die doen niet zo moeilijk(eigen ervaring).

Gr. Rob.
 
Bak is ook al ( deels) weg, en moet ergens een foto-camera lenen dan.
Is me te veel gedoe eigenlijk :D

Ik zoek nog een leuk bestandje, heb een onderwerp geopend bij visbestand.
 
Mieka zei:
Aqua was deels al leeg, dus de schade was nog wel te overzien.
Vloer ( vloerbedekking) is nog wat nat, maar denk wel dat dat goed komt.

Heb geen contact gezocht met de verzekering, want heb de bon niet van het aquarium.
Dus dat gaat hem niet worden dan.

Maar met de aanschaf van de Rio 240 ben ik al superblij, dus kan de pret opnieuw beginnen ( en het lange wachten ook).

Ik zit zelf in de verzekeringen en dit is foutief. Nota's en bonnen helpen om voormalig bezit alsmede aankoopprijs en aankoopdatum aan te tonen. Het niet hebben van een nota is echter geen uitsluitingsgrond van dekking, het is normaal dat je niet overal een nota van hebt. Je kunt altijd even je verzekeringsmaatschappij bellen en je verhaal doen. Mocht er dekking zijn dan is de kans aanwezig dat ze (gezien het relatief lage schadebedrag) na het telefonisch onderhoud tot uitkering overgaan.
 
Wordt toch gewoon de dagwaarde uitgekeerd? Heb ook geen problemen gehad met de verzekering nadat een 10e hands bak ging scheuren en dus 160 liter op de vloer kwam.
Heb de vloerbedekking, aquarium, filter en verwarming vergoed gekregen en dat alles zonder bonnetje. Zou er gewoon effe werk van maken Mieka. Ook al is het maar een klein bedrag, het scheelt altijd weer!
 

Terug
Bovenaan