Scaper's Tank van MaFlodder


Dank jullie :D. Ik heb gister de waterwaardes gemeten met een druppeltest. De test was wel over de datum dus of het betrouwbaar is weet ik niet. Het volgende kwam uit de tests:
PH: 7,2
KH: 5
GH: die test deed niks qua verkleuring, misschien door de vervaldatum?
NO2: 0,05

Volgende week weer even NO2 meten.
 
Gister de nieuwe bewoners opgehaald: een groepje van 5 Trichopsis pumila. Hieronder wat foto's:

214796maflodder_0_85_aquariu.jpg


733671maflodder_0_85_aquariu.jpg


445764maflodder_0_85_aquariu.jpg


648438maflodder_0_85_aquariu.jpg


231113maflodder_0_85_aquariu.jpg


234789maflodder_0_85_aquariu.jpg
 
Volgens mij de Chinese klimop. Blad is fijner.
Maar kan ook heel jong plantje zijn.
 
Het blad is toch nog anders dan Braziliaanse klimop valt me nu op.
Het lijkt me zo meer op een klavertje 4, als ik het daarmee moet vergelijken. ;)
 
Het is de Hydrocotyle tripartita. Lijkt inderdaad op de Chinese en Braziliaanse klimop, maar deze heeft veel kleinere bladeren.
 
Leuk dat je de visjes nu hebt!
Erg mooi bakje geworden :D
 
Dank je. Brengt weer wat leven in de brouwerij met die visjes :D
 
Leuk om nog een andere Scaper's tank te zien en dan ook nog zo'n ontzettend mooie! Echt een heel mooie inrichting en leuke vissen!
 
IMAG0179.jpg


Zo staat de bak er momenteel bij, geen fraai gezicht. Ik heb last van blauw alg en het werd steeds maar erger. Ik hoop dat dit gaat helpen om het te bestrijden. Morgenavond ga ik de vuilniszakken en handdoeken verwijderen. Ben benieuwd wat ervan over is.
 
Erg leuke bak. Het is denk ik de eerste keer dat ik een scaper's tank zie die als biotoopbak gebruikt wordt!
Jammer dat je nu last hebt van blauwalg.
 
leuk bakje jammer van de blauw alg
ivb de blauwalg uitbraak wat voor voer geeft je de vissen

groet

jaap
 
Dank jullie. Ik voer verschillende soorten droogvoer en diepvriesvoer.
 
Na wat tegenslagen en een gevecht tegen blauw alg gaat het eindelijk weer goed met de bak. De knorgoeramies hebben het helaas niet overleefd :(. Op vivarium heb ik nieuwe bewoners gekocht, een groepje Bloody mary's waarvan er 1 sinds deze week zwanger is.
Hier wat foto's :

IMAG0255.jpg
IMAG0257.jpg
IMAG0261.jpg
IMAG0264.jpg
 
Het ziet er vanuit hier weer kraak helder uit.:thumbs:
 
Mooie bak! Staat er fris bij nu!
Goed dat je volgehouden hebt :)
 
De garnalen hebben de kleintjes los gelaten, het zijn er heel wat, nu al ontelbaar. Sommige beginnen al hun rode kleur te krijgen. Ik hoop dat ze net zo'n mooie rode kleur krijgen als hun ouders!

Hier een overzichtsfoto van de bak met mijn nieuwe vriendinnetje Mila :smitten::
IMAG0296.jpg
 
Echt prachtig hoe je bak er nu bij de staat. Ben zelf ook wel een fan van een wirwar met hout en de combinatie van licht zand/grind en felgroene planten. Heerlijk!
 
Dank je. Ik wou het dit keer wat "simpel" houden. Hoewel het even duurde voor het echt simpel werd :p
 
Ziet er mooi uit en geinig zo dat kleine poesje ernaast!
 
GH: die test deed niks qua verkleuring, misschien door de vervaldatum?

Ja had ik ook. Alleen de GH deed niets. Testset van mij was ook overdatum. Erg mooie scape!
 
Mooie donkere bak hoor, en echt prachtig gekleurde garnalen! :)

En gefeliciteerd met de kleintjes!
 
Na lange tijd weer even een update. Heb de bak veranderd qua inrichting en ben dit keer voor een plantenbak gegaan. Ik heb ook een nieuwe lamp gekocht: de Chihiros A451, ben tot nu toe erg tevreden met deze nieuwe lamp.

Aan het visbestand is nog niet veel veranderd maar wil binnenkort wel wat meer vissen toevoegen. Het visbestand op dit moment is:
- Bloody Mary garnalen
- 2 Corydoras hastatus, wil deze nog uitbreiden
Verder wil ik er nog een groepje boraras toevoegen, weet nog niet precies welke.

Zo staat de bak er nu bij:
IMAG0514.jpg
 
Leuk bakje.

Boraras brigittae is erg leuk en niet te lastig aan te komen.
 
Wordt elke keer weer verliefd als ik die cube tanks zie, blijven mooie bakken!
 
Hallo iedereen,

Na lange tijd afwezig te zijn geweest heb ik mijn Scaper's Tank weer uit de kast gevist. Ik heb besloten om het weer lekker simpel te houden qua onderhoud. En na 4 weken te hebben ingedraaid heb ik gister een Betta mannetje gekocht, genaamd Memphis. Wat een prachtige beestjes zijn het toch :smitten:

Hieronder de bak
20200411_204308.jpg


En Memphis
20200411_204128.jpg
 

Terug
Bovenaan