Scaper tank 45 van Matts


De kweek stimuleren kan je doen door met koud leidingwater te verversen
 
De kweek stimuleren kan je doen door met koud leidingwater te verversen
Dat zou'm wel eens kunnen zijn, het osmose water waar ik meer ververs is op kamertemperatuur. Misschien moet ik proberen mijn water pas vlak voor het verversen aan te maken
 
Dat zou'm wel eens kunnen zijn, het osmose water waar ik meer ververs is op kamertemperatuur. Misschien moet ik proberen mijn water pas vlak voor het verversen aan te maken
Ja dat temperatuursverschil hebben ze nodig om te vervellen en als ze vervelt zijn paren de garnalen
 
Het ziet er heel mooi uit!
 
Even een foto van tijdens het onderhoud toen ik er alle techniek uit had.
Recent heb ik de inline diffusor vervangen door een reactor en ben dus de co2 terug opnieuw aan het afregelen, helaas heeft dat toch weer voor behoorlijk wat alg gezorgd op de stenen.

Eindelijk ook de myriophyllum guyana aan de praat gekregen.
Eerst had ik een opnieuw met in vitro geprobeerd maar ook die wilde niet aanslaan, dan heb ik gewoon een bosje gekocht en nu doet ie het wel.
Vind het toch altijd een beetje zonde om de schaar er in te zetten, maar na de foto toch maar aan begonnen...

Nog een foto van een garnaaltje, deze zat erg mooi te poseren :)

En eindelijk ook een paar vrouwtjes met eitjes, hopelijk zie ik binnenkort ook wat jongen. :D

 
Laatst bewerkt:
Ziet er erg mooi uit zo, mooie dieptewerking ook👍
 
Benieuwd hoe je bak eruit zien na onderhoud van je planten.
 
Benieuwd hoe je bak eruit zien na onderhoud van je planten.
Even een foto met de telefoon gemaakt
20210630_161925.jpg
 
Het aquarium moest op een andere kast, het originele kastje was te laag om het bakje goed te kunnen zien en het vele snoeien was niet bepaald aangenaam voor mijn rug...

Dus meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om het bakje helemaal opnieuw in te richten :)

Het is iets helemaal anders geworden, maar ik hoop dat dit ook wat minder snoeiwerk gaat vragen.
20211028_182949.jpg

20211028_183713.jpg
 
ook hier maar een update, ook al staat het aquarium er niet helemaal mooi bij ik heb afgelopen week net behoorlijk gesnoeid.
Helaas blijf ik ook last hebben van groene alg, die ik echt niet wegkrijg :cry:


scaper 45 17-07-22 by Matthias, on Flickr

scaper 45_2 17-07-22 by Matthias, on Flickr

als je goed kijkt op de foto's hierboven zie je misschien ook enkele baby lichtoogjes vanuit de Lido, ik heb er nog een 4tal op dit moment.

baby lampeye 17-07-22 by Matthias, on Flickr
De garnalen trekken zich gelukkig niets aan van de co2 en bemesting, ik schat de groep op zo'n 80-100 garnalen ondertussen :thumbs:

Group crystal red 17-07-22 by Matthias, on Flickr
En nog een close-up garnaaltje om af te sluiten :DD

crystal red shrimp 17-07-22 by Matthias, on Flickr
 
Mooie bak en bewoners hoor.
 
Vind die alg op de steen ook absoluut niet storen hoor Matss. Heel fraai zo 👍.
 
Erg mooie garnalen hoor.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan