Saying haai van Ferdinand83


Ferdinand83

New member
Lid geworden
19 februari 2023
Berichten
4
Leeftijd
40
Goedemorgen allemaal,

Ik ben eind januari begonnen aan mijn aquarium avontuur. Ik heb mijn heel erg laten informeren door de winkel en ervaringen van mensen om mij heen.

Op dit moment heb ik een bescheiden 62L tank, met de volgende bewoners.

5 guppen
5 platy’s
5 oto’s
4 Japanse tetra’s

Ik hoop hier vooral wat tips en tricks te lezen en vooral inspiratie op te doen.

En omdat foto’s volgens mij best gewaardeerd worden 🙈, hierbij de beelden.
0ACD7044-2C71-4B63-944F-5D9DD60A63F7.jpeg
0BF37CB1-15C7-47F2-91A6-6A2E2377F97E.jpeg
F1C06FAA-3625-476B-9E34-F8FB5C3AB6B4.jpeg
0AF2B636-AC2F-48A7-98ED-0D6C53A9F15C.jpeg
 
Welkom!

Wat zijn Japanse tetra's? Ik heb er nog nooit van gehoord en internet kent ze ook niet, dus dan word ik nieuwsgierig.
 
Welkom!

Wat zijn Japanse tetra's? Ik heb er nog nooit van gehoord en internet kent ze ook niet, dus dan word ik nieuwsgierig.
Aah, nou ik had er dus 10. Maar 6 zijn er in het filtersysteem gezwommen. Dus Japanse kamikaze tetra’s 😂. Daarom heb ik er dus nu 5 platy’s toegevoegd…. 😅
 
Welkom!

Anubiassen kun je mooi op 1 van je steentjes lijmen met secondelijm (op basis van cyanoacrylaat).
Wel overal de steenwol afgehaald? (stengelplantjes en cryptocoryne zou ik wat uit elkaar halen en opnieuw planten in groepjes.)

Je aquarium draait nog niet zo lang, ziet er erg schoon uit, wat een nadeel kan zijn voor je otocinclussen, die hebben de voorkeur voor een wat langer draaiend aquarium ivm voedsel wat ze nodig hebben wat ze zoeken tussen algjes etc. Af en toe een stukje komkommer en tabletjes zoals vivormo of tabimin vinden ze lekker

Succes met je aquarium, hopelijk heb je je filter inmiddels wel afgeschermd voor de vissen :DD
 
En al met al weet ik nog niet wat Japanse tetra's zijn....Heb je de latijnse naam voor me, of iemand anders?
 
En al met al weet ik nog niet wat Japanse tetra's zijn....Heb je de latijnse naam voor me, of iemand anders?
Nee nee het zijn gewoon Neon Tetra’s, maar ik ze Japanse tetra’s gedoopt omdat ze kamikaze zijn 🤪
 
Hallo. Ik ben vers op het forum. Accountje aangemaakt aangezien ik een tropische bak aan het opstarten ben. Al jaren een Malawi bak gehad maar ik was er een beetje klaar mee. Beetje verwaarloosd en het minimale er aan gedaan. De vissen zijn verhuisd en opnieuw begonnen met een bak waar wel meer dan 3 plantjes kunnen overleven.
Juwel trigon 350
 
Oh gatver. Dacht dat ik dat had gedaan. Kan jij deze verwijderen dan maak ik een nieuw topic aan
Ik heb je topic verplaatst naar de sectie fotoalbum en hier kun je als je wil later meer foto s posten van je bak. In voorstellen kun je ook een topic aanmaken voorzover je dat niet hebt gedaan.
 

Terug
Bovenaan