Samenstelling dennerle 35


riannevl

Member
AquaForum Donateur
Lid geworden
2 maart 2024
Berichten
17
Leeftijd
24
Goedenavond,

Ik heb nu al een tijdje mijn aquarium met 9 garnalen, maar mis toch wat leven in het midden van de bak. Nu dacht ik aan de rasbora brigittae omdat die klein zijn, maar kan dat bij de garnalen? Of heb ik dan toch een aquarium met een slag groter nodig?
1000004989.jpg
 
Je kan aan een Betta denken maar soms gaat het niet goed samen.
 
Je kan aan een Betta denken maar soms gaat het niet goed samen.
Ik denk dat ik het risico te groot vind, het is natuurlijk wel een kleine ruimte
 
Ja dat is wel verstandig want hier vond de Betta de citroentjes lekker. Echt visje houden zal niet makkelijk zijn in een nano van 30 liter.
Je hebt ook nog de H Formosa maar die vond ik hier in 30 liter het ook niet geweldig doen.
 
Dank, dan ga ik wellicht toch overwegen iets groter te gaan
 
Ik denk dat een 60cm ook een leuke maat is en dan heb je iets meer mogelijkheden. Dan zit je op zo n 54 liter.
 
Ik ga op zoek naar een mooie bak, bedankt voor de tip! 54 liter is groot zat voor mij op een zolder:DD
 
Heeft iemand ervaring met de dennerle 55? ik vind vooral de bluetooth lamp erg handig, maar is het ook het geld waard?
 
Zou, uit ervaring, geen brigittae houden in dit formaat aquarium. Is echt te klein voor deze toch wel energieke visjes
 
dankje, ik ben nog hard op onderzoek naar aquaria van 60 cm en de geschikte bewoners daarbij:DD,In de dennerle komen dus geen vissen bij
 
Dennerle 55 is maar 45cm breed en geen 60cm
 
Ik heb nu op het oog de eheim aquastar led 54 liter en de juwel primo 60. Welke van deze 2 zouden jullie kiezen? ik denk dat de juwel mijn voorkeur heeft, al denk ik wel dat bij beide een andere lamp nodig is. Helaas is mijn aquarium kast 70 cm, anders had ik nog een maat groter kunnen nemen.
 
Kijk vooral ff naar de kap. Volgens mij heeft juwel daar tegenwoordig enkel zo'n klein voederklepje inzitten, ipv dat de hele kap open kan. Staat me iets van bij dat juwel (of ander merk) bakkies heeft van 68 breed. Meen de primo 110?
 
Ik zou voor de goedkoopste kiezen op dit formaat aquarium.

Van juwel heb je ook nog de lido 120 (60cm) en de lido 200 (70cm} dit zijn aquariums die even hoger zijn en net even dieper maar tegelijkertijd ook even een stukje duurde.
 
Ik zou voor de goedkoopste kiezen op dit formaat aquarium.

Van juwel heb je ook nog de lido 120 (60cm) en de lido 200 (70cm} dit zijn aquariums die even hoger zijn en net even dieper maar tegelijkertijd ook even een stukje duurde.
De lido is heel mooi idd maar van 35 liter naar 200 is wel een hele grote stap, ik ben uiteindelijk voor de juwel gegaan, met korting was die de goedkoopste.

Dat de hele kap eraf moet voor waterwissels enzo is niet heel erg, dat moet met een glasplaat immers ook:DD
Deze word woensdag geleverd, ik ben benieuwd!
 
Ik heb ondertussen het aquarium binnen, maar hier zit 1 lamp bij, de novolux 60. Is dat voldoende voor de hoeveelheid planten die ik heb of is een extra lamp aan te raden?
 
Vaak zit er bij zo n bak maar 1 led hoor en misschien kun je vinden hoeveel lumen die is en dan uitrekenen hoeveel lumen per liter je hebt.
 

625 lumen zie ik en dat is niet echt veel dus zul je makkelijke planten moeten uitkiezen.
 
Ah top, dat had ik nog niet gevonden. Er kunnen wel nog 1 of 2 lampen bij eventueel.
 
Tja als je makkelijke planten neemt dan zal het voldoende zijn. Neem je planten die meer licht vragen dan wordt het anders maar dan moet je ook het voedingsregime daarop aanpassen.
Ik heb in mn oude 60cm bakjes altijd de standaard verlichting gebruikt met makkelijke planten.
 
Oke dankje, dat komt helemaal goed. Ik heb nu geen moeilijke planten gelukkig
 
Heeft iemand ervaring met de dennerle 55? ik vind vooral de bluetooth lamp erg handig, maar is het ook het geld waard?
Toevallig ben ik die aan het opstarten, net een foto ervan geplaatst toevallig. Idd geen 60cm wel wat dieper en hoger en daardoor wel 55 liter. Ga geen visadvies geven (omdat ik dat zelf juist had gevraagd) maar je kan kijken wat anderen wel/ niet adviseren in dat topic voor mij. Heb zelf een andere (niet dure) uitgebreid programmeerbare led erbij gekocht.
 

Terug
Bovenaan