Ruimte tussen rivierkeien opvullen?


Menno Bosman

Well-known member
Lid geworden
22 mei 2023
Berichten
104
Leeftijd
65
Ik heb een bak met een fijne zandbodem en een paar groepen rivierkeien. Is het met het oog op de hygiëne beter de ruimte tussen de keien te laten vollopen met zand zodat zich daar geen vuil kan verzamelen of is het juist beter de ruimten open te laten?
 
Ik was toevallig gisteren ook met stenen en zand bezig... Persoonlijk zou ik de spleten zoveel mogelijk opvullen met zand. :) Het is gewoon niet zo handig als er etensresten e.d. liggen te stinken op plekken waar je vissen niet bij kunnen.
 
Ik was toevallig gisteren ook met stenen en zand bezig... Persoonlijk zou ik de spleten zoveel mogelijk opvullen met zand. :) Het is gewoon niet zo handig als er etensresten e.d. liggen te stinken op plekken waar je vissen niet bij kunnen.
Dat idee kreeg ik ook toen ik er mee bezig was. De hoeveelheid vuil viel nog reuze mee na een volle maand, maar toch, voorkomen is beter dan genezen. Volgend keer vul ik het op met zand!
 
Ik zou het lekker open laten, voor vissen een fijne plek om tussen te kruipen. Bij het verversen van de bak zet je de slang even tussen de stenen en je spoelt de zooi er zo tussen weg.
 

Terug
Bovenaan