Rondgestrooide eitjes, van wie?


Astrid

Active member
Lid geworden
3 oktober 2023
Berichten
29
Leeftijd
46
Tot mijn verbazing zag ik vanmorgen wat eitjes in mijn bak. Ze zijn oranje en ongeveer 2 a 3 mm groot. Ze liggen verspreid inde bak. Ik snap alleen niet van wie?

20231122_113409.jpg


20231122_113409.jpg


Mijn bestand:
Hyphessobrycon Herbertaxelrodi
Otocinclus
koppelMicrogeophagus Altispinosa
Japonica garnalen
Atya gabonensis

De garnalen vallen sowieso af. De zwarte neon tetra's en otocinclussen zijn onwaarschijnlijk. Dus dan moeten het wel de altispinosa zijn? Maar ze vertonen geen broedgedrag en ik zie nergens een groep eitjes. En de temperatuur is 23,8 graden, niet echt een temperatuur waarop ze meestal gaan leggen.

Iemand een idee?
Enne, moet ik alvast speciaal voer of zo bestellen?
 
Laat maar, ik weet het al. Tijdens het turen zag ik net een ieniemienie slakje, en daarna nog eentje. Het zijn dus slakkeneitjes :(
 
Zijn het geen bolletjes van bodemvoedingscapsules? Of gebruik je die niet?
 
Ja, die gebruik ik wel. Maar die zitten vingerdiep in de bodem. Hoe komen die dan naar boven?
 
Gravende vissen? Ik had dat ook destijds in mijn Fusion150 en zie het nu ook wel weer in de Lido. Vandaar dat ik dit wel herken. Het omhulsel lost op en dan komen die bolletjes vrij en wel eens omhoog.
 
Zou dan best kunnen. Ik heb ze er maar uit gehaald. Inclusief de ienieminieslakjes. Voor de zekerheid.
 
Hier inderdaad ook het geval. Die capsules ga ik daarom niet meer gebruiken . Kom ze constant door de hele bak tegen.
 
Hmmm, het leek zo'n perfect product.

En wat doen jullie dan, duwen jullie de bolletjes terug het zand in?
 

Terug
Bovenaan