rode vlekken.


jacqueline

Well-known member
Lid geworden
31 oktober 2005
Berichten
3,002
Locatie
hoofddorp
Mijn vissen zijn ziek vele hebben rode vlekken hangen ook boven in. Heb gister behandeld met Colombo bacttyfec. Denk zelf huidaandoening. Kan ik verder nog iets doen?
Hebben jullie idee�n.
1 vis is net overleden. Heb verledenweek de bak verschoond.
 
Wat zijn je waterwaarde's?
Heb je foto's zodat we mee kunnen kijken?
Ze hebben dus rode vlekken maar hoe groot hoe veel per vis?
Happen ze naar lucht bovenin?
Hoeveel van de bak verschoond en filter toevallig ook schoongemaakt?
 
Om wat voor vissen gaat het? Hoe zijn ze gehuisvest? Medebewoners?
 
Mijn waarderns zijn goed. 1/3 ververst. Normaal doe ik dit elke twee weken maar door vakantie was het nu na 4 weken. Mijn bak is een trigon 350 liter en heb het filter ook verschoond.
Mijn goerami heeft rode vlekken op de vinnen en staart.
Barbelen vlekken op het lichaam.
Ancistrussen hebben hele grote rode vlekken.

De rest van de vissen hebben geen last. Heb van iemand twee ancistrussen gekregen denk dat zij die ziekte hebben meegenomen.

Is het verstandig een waterwissel te doen en weer medicatie toe te voegen. Lees dat eshaa daar goed voor is.
 
Nee eSHa is een zeer verouderd middel en werkt nagenoeg niet meer.
Als je 4 weken niet hebt kunnen verversen wat ik persoonlijk echt lang vindt zou ik ook meer dan 1/3 verversen, gerust 50% dit keer.
Hoe heb je je filter verschoond? aangezien je al behoorlijk lang op het forum zit neem ik aan dat je weet dat dit niet onder de kraan mag gebeuren? Dan ben je natuurlijk al je goede bacteri�n kwijt.

Bactyfec van Colombo is op zich wel heel goed spul maar of je gericht hiermee behandeld weet ik niet. Kun je niet ergens een afstrijkje van een vis laten maken?

Als je ipv de eSHa2000 een beter breedbandmiddel zoekt zou ik eerder gaan voor omnipur van Sera.

Foto's zouden een hoop helpen, kun je die eens plaatsen?
 
Hallo,
Ik heb precies dit zelfde probleem en 1 algeneter is daardoor overleden.
Het is een bacteriele infectie/ finrot.
Ververs 50 % water en haal de zwarte spons uit je filter als je die heb.
En haal zo snel mogelijk ektol fluid van JBL. Voordat al je vissen dood gaan.
 
Inmiddels 21 vissen dood. Heb 1/3 water ververst en weer bactyfec van columbo toegevoegd.
Ik weet niet hoe ik foto,s moet plaatsen via mijn tab.
Ik ga iemand van mijn aquarium verening bellen die in de buurt woont.

Ook heb ik nog extra water laten testen bij de dierenwinkel alles was goed. Ook nu 2 extra pompjes met bruis steen toegevoegd.
Met mijn stomme kop heb ik over het hoofd gelezen dat je extra zuurstof toe moest voegen.
Ook een hele dure L nummer dood net een kuli en een coridoras panda. Deze hadden geen rode vlekken.

Ik heb al jaren vissen dit is mij nog nooit overkomen. Ben er goed ziek van.
 
557899_0_82_dsc06908.jpg
 
Sjeetje wat vervelend zeg!
Ik snap dat je er ziek van bent, heb precies het zelfde probleem..
 
heb je de waarde ammoniak Nh3 ook laten meten, lijken wel brandplekken. Ammoniakverbranding door vuil water vanwege 4 weken niet verversen??

Symptomen van ammoniak-vergiftiging zijn:

Roodheid van de huid
Verbranden van de kieuwen, moeilijk ademen, versnelde kieuwbewegingen
Afzondering van de vissen
Op de grond liggen
Klemmen van de vinnen tegen het lijf
Verhoogde slijmproductie door de huid
 
Is er tijdens de 4 weken wel nog gevoerd?
 
Er is gevoerd. En heb extra zuurstof planten toegevoegd. Ik doe dit al jaren zo. Wat ik heb kunnen vinden op internet is het een huidbacterie.

De gourami heeft het op de vinnen en lijkt wel een witte waas om heen te zitten. Ook denk ik nu dat een aantal vissen door zuurstof gebrek zijn overleden omdat ik geen extra luchtpompje had aangesloten.
 

Terug
Bovenaan