Rode stipjes op schubben


Daphne

Well-known member
Lid geworden
17 oktober 2023
Berichten
179
Leeftijd
24
Goedenavond!

Ik heb al een tijdje het internet afgestruind alleen kan niks vinden over dat wat mijn vis heeft en ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

Ik heb een pearlscale visje met allemaal rode stipjes op de schubben. Ik heb haar nu ongeveer een maand. Ze had het al toen ik haar kocht, maar ze zijn niet weg gegaan.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

F983C265-8621-4B9E-BDC6-606EEE63ED61.jpeg
 
Lijken wel aders die onder de huid lopen en te zien zijn, daar waar de huid doorzichtig is. Heb dit nog nooit gezien! Hopelijk weet iemand anders het voor je šŸ¤”
 
wat een cutie. zijn je water waardes goed?
 
wat een cutie. zijn je water waardes goed?
Ja lief he šŸ„° de waterwaardes zijn goed. Ik test wekelijks en ververs ook wekelijks minimaal 30%
 
heb je gemeten met strips of met een druppeltest? en mag ik vragen wat je bakgrootte is en of je andere bewoners hebt? :)

je zou eens een zoutbadje kunnen proberen, in de onderstaande link vind je de gebruiksaanwijzing:

als je ziet dat je vis moeite krijgt met zwemmen dan zou je hem aan kunnen tikken zodat ie blijft zwemmen of het badje verkorten. zout werkt desinfecterend. wel zeezout gebruiken!
 
heb je gemeten met strips of met een druppeltest? en mag ik vragen wat je bakgrootte is en of je andere bewoners hebt? :)

je zou eens een zoutbadje kunnen proberen, in de onderstaande link vind je de gebruiksaanwijzing:

als je ziet dat je vis moeite krijgt met zwemmen dan zou je hem aan kunnen tikken zodat ie blijft zwemmen of het badje verkorten. zout werkt desinfecterend. wel zeezout gebruik
Dank je wel voor je reactie! Ik heb een 240 liter aquarium. Ik test met een strip, alleen de nitriet meet ik met druppels.

Er zijn andere bewoners, dit zijn sluierstaartjes en ranchuā€™s

Een zoutbadje kan ik idd wel proberen :)
 

Terug
Bovenaan