Rode minor


Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Berichten
1,266
Locatie
Assen
Wat zou een geschikt aantal Rode Minors zijn voor een 150cm bak? Ze komen er samen te zitten met 4 Bujurquina Vittata, 8 Rouwtetra's en bodemvissen zoals Corydoras. Ik heb nu 12 Minors zitten, maar zou graag de groep nog wat groter hebben ivm het gedrag.
 
Jammer dat je alleen de lengte maat vermeld. Maar als de bak 150x50x50cm. Kun je de minors wel uitbreiden naar 50. Maar het blijven vinnenbijters, hoeveel je er ook hebt.
 
Ah, sorry. De bak is 150x45x60. Om er nou 50 in te doen lijkt me zelf wat veel, aangezien ik de Rouwtetra's ook nog wat aan wil vullen. Maar dan zal een schooltje van 20-30 dus wel goed moeten kunnen
 
60 Minors zou ik ook nog wel aandurven in die bakmaat. ;) Maar dan zou ik de Rouwtetra's niet meer aanvullen.

Persoonlijk vind ik deze 2 soorten samen geen mooie combinatie omdat ze wel erg opelkaar lijken qua vorm en gedrag. Zou je 2 scholen willen met verschillend gedrag, en vorm dan zou ik gaan voor 30 Minors en 30 Zwarte neons.

Al ben ik niet bekend met de Bujurquina Vittata. En weet ik niet of die zo'n smalle vis als de Zwarte neon op zou eten.
 
Die Bujurquina's pakken niets, dus daar maak ik me geen zorgen over. En op zich heb je wel een punt over die twee scholen. De keuze om deze twee soorten te nemen was op basis van informatie die ik heb gelezen over een Bujurquina Vittata biotoop, maar ik neig er nu toch naar om de Rouwtetra's op dit aantal te houden en de Rode Minors naar een grote groep te brengen. Qua kleur vind ik die namelijk wel mooier.
 

Terug
Bovenaan