RO apparaat.


A

aquaridiot

Guest
Ik ben zachtjes aan om me heen aan het kijken voor een RO apparaat. Ik kwam links en rechts wat 2e handjes tegen.

Zouden jullie dat aandurven en wat zou redelijk zijn om ervoor te geven ? Voor een in behoorlijke staat verkerend geval in de �midden catogerie� kwa opbrengst ?
 
Wetende dat je nieuw al een apparaatje hebt voor 40 euro blijft er niet veel over voor een tweedehandsje.
Zou het best aandurven, maar dan wel gewapend met de EC-meter om te checken of er nog schoon water uitkomt. Zonder EC-meter: nieuwe.

~ Ivo
 
Precies. Goede tip van die EC meter daar had ik nog niet bij nagedacht eigenlijk.
 
EC meter heb je wel nodig , geleidbaarheid zou zo rond de 15 microsiemens moeten liggen .
Iig onder de 20 . Altijd wel eerst doorspoelen (en het membraan schoonspoelen op volle vaart)
Ik zou echter nooit een 2de hands kopen , je weet niet hoe die opgesteld stond (nat-droog-nat.enz.)wat de verkoper je ook verteld .
Koolfilters zullen dan ook wel uitgeput zijn .
 
idd ik zou de gok niet wagen hoor. nieuwe filters zijn duurder dan een nieuw apparaat. zou ff google en een nieuwe kopen heb je idd al voor 40 euro tegenwoordig.
 
Dat is indd ook wel weer zo en aan een middelmaatje zou ik zat hebben eigenlijk. Kan ook wel tappen in de buurt maar dat geeft ook weer zo een gesjouw.
 
ik heb er 1 gehad (helaas kapot gevroren) die zogenaamd voor uit mijn hoofd 190 liter per etmaal zou produceren. deze gaf echter veel meer af dan dat. dus ik zou er goed over na denken. maar dat is mijn mening;) succes met je zoektocht!
 
Kapot vriezen zal hier niet gauw gebeuren kan hem binnen kwijt.
 
Ja dat was mijn fout. water in laten staan en in de buiten schuur houden. Is niet aan te raden:(
 
Tja ik heb niet eens een schuur daar is mijn balkonnetje niet groot genoeg voor
 

Terug
Bovenaan