Riverside 50 liter


Bedankt ton! Ga ik doen, eerst moet alleen mijn verlichting binnen komen🧐 is al ruim een week te laat! Iets met Corona. Maar zodra de juiste verlichting er op staat, komen er mooie drijfplantjes 🤩
 
Nieuwe lamp! Nu nog een leuk drijfplantje. Groetjes
 

Bijlagen

  • D055755A-17DC-4DEE-9F93-10C9C1A6FF52.jpeg
    D055755A-17DC-4DEE-9F93-10C9C1A6FF52.jpeg
    91.9 KB · Weergaven: 110
Ja de verkoper zei dat hij klein zou blijven... maar tegenwoordig kruipt hij elke nacht uit zijn “bak” en kruipt hij naast mijn dochter in bed. En knuffelen wat ze doen! Geen idee wat ik ermee aan moet 😜

Het is een lamp van Granado! Soort wish website maar dan sneller en betrouwbaarder. Maar heb alsnog een goede drie weken Moeten wachten door “Corona”. Heb er net weer een besteld bij ze voor een 25 liter bakje, Ik vind ze top!
 
Ja de verkoper zei dat hij klein zou blijven... maar tegenwoordig kruipt hij elke nacht uit zijn “bak” en kruipt hij naast mijn dochter in bed. En knuffelen wat ze doen! Geen idee wat ik ermee aan moet 😜

Het is een lamp van Granado! Soort wish website maar dan sneller en betrouwbaarder. Maar heb alsnog een goede drie weken Moeten wachten door “Corona”. Heb er net weer een besteld bij ze voor een 25 liter bakje, Ik vind ze top!
Niet grandado? Tja... Sneaky snake, wellicht toch een kap op de bak :DD
 
Ja sissie mag blijven... voor nu...

Ik zal eens opzoeken hoeveel lumen en watt het was! Had berekend (Lumen : liters) dat het tussen de matig en medium verLichting zou geven, ideaal voor mijn javavarens en Anubis (had ik bedacht maar tijd zal het leren hihi).
 
1597573980444.png


Ik moest ook twee keer kijken om te begrijpen dat deze knuffelslang niet daadwerkelijk in het bakje lag maar het een weerspiegeling is.

Ik heb zelf ook een knuffelslang overigens maar die wordt kleiner als ik hem in mijn aquarium hang. :juggle:
Goeeeeeed, genoeg foute grapjes voor vandaag!


Ik ben zelf opzoek naar een lampje dat ik boven een nieuw bakje wil hangen, het wordt een riparium of hoe het ook genoemd mag worden dus de planten gaan boven de bak uit groeien, ik ben dan ook aan het zoeken naar een lampje dat wat hoger boven de bak geplaatst kan worden. Ik heb ook even op websites van Chinese webshops gekeken maar ben bang dat goedkoop duurkoop gaat worden daar.
 
Het is een lamp van Granado! Soort wish website maar dan sneller en betrouwbaarder. Maar heb alsnog een goede drie weken Moeten wachten door “Corona”. Heb er net weer een besteld bij ze voor een 25 liter bakje, Ik vind ze top!
Heb je toevallig een linkje naar het lampje? Ik ben aan het zoeken geslagen op Grandado.com maar het assortiment blijkt vrij ruim te zijn.. :DD
 
Ziet er inderdaad leuk uit, mooi design alleszins!
Heb je een idee van de specs (wattage, lumen,..)?

Heb je toevallig een linkje naar het lampje? Ik ben aan het zoeken geslagen op Grandado.com maar het assortiment blijkt vrij ruim te zijn.. :DD

Ik denk dat ik dezelfde heb voor mijn kweekrek alleen dan van Ali. Bevallen overigens prima.

Model X7 EU Plug
32 (16 x2) 5730 led chipjes met in totaal 15W / 1600 lumen.
 
Een piemelgrap is altijd leuk 🤣🤣🤣

ik zat ook te kijken bij granado maar ik kan m niet meer vinden. Wel de enkele editie op Amazon, die heb ik gisteren besteld voor een klein 25 liter bakje


Bestel er twee, 20 eu verder, ff aankijken? Superfish verkoopt ook clip on lampen in lfs voor rond de 30 € per stuk, dan heb je garantie. En hoef je niet twee a drie weken te wachten 😂
 
Dat ziet er best prima uit. Alleen als het aantal lumen klopt zou ik op ruim 60 lumen per liter uitkomen, dat is behoorlijk dacht ik zo..
 
Inderdaad, das een beetje overkill... Heb je al eens gedacht aan Drijfplanten? 🤪🤪🤪

Nee maar je hebt er genoeg om uit te kiezen. Ik ben van de trail and error en stoot daardoor regelmatig mijn kop of heb een leuk resultaat.

Killerfish, inderdaad hey! Haha! Ik ben zo dyslectisch als wat, erg fijn dat een leraar me helpt met de spelling 😂😘

(Waarom geven ze een woordblindheidsaandoening zo’n pokkenaam? Lekker makkelijk spellen voor een dislektisg persoon)
 
Dat ziet er best prima uit. Alleen als het aantal lumen klopt zou ik op ruim 60 lumen per liter uitkomen, dat is behoorlijk dacht ik zo..
Die link van Norion gaat over een LED lamp van 2W, daar hoef jij je geen zorgen te maken over te veel licht ;)

Op die Ali link van mij kun je kiezen uit lampen van 5 tot 15W dus wil je iets minder dan neem je er eentje van 10W.
 
ik zat ook te kijken bij granado maar ik kan m niet meer vinden. Wel de enkele editie op Amazon, die heb ik gisteren besteld voor een klein 25 liter bakje
En het product aanklikken in je bestelhistorie? Dan zou je er gelijk weer heen moeten gaan.

Killerfish, inderdaad hey! Haha! Ik ben zo dyslectisch als wat, erg fijn dat een leraar me helpt met de spelling 😂😘
Probeer dat die kids eens uit te leggen. Zelfde als al die gekke fobieën met die namen waarvan je denkt; hoe dan. Kreeg deze toen voorgelegd door mijn klas: hippopotomonstrosesquippedaliofobie. 3x raden welke fobie dit is :DD

Edit; jullie kunnen je wel voorstellen hoe hard ze gelachen hebben om mijn uitspraak de eerste paar keer :juggle:
 
Voor de luie forumleden: dit is een angst voor lange woorden. :petjeaf:
Ironisch dat juist dat woord zo lang moet zijn, maar dat blijkt een reden te hebben:

De 35-letterige tongbreker is in de loop van de tijd ontstaan als ironisch superlatief van het originele begrip 'sesquipedalofobie', dat angst voor lange woorden betekent. De term is samengesteld uit het Latijnse sesquipedalis (letterlijk: anderhalve voet lang) en het Griekse woord fobos (angst). De toevoegingen hippopotamos (nijlpaard) en monstro (gedrocht) leggen extra nadruk op de 'beestachtig', 'monsterlijk' lange woorden waar de patiënt juist zo bang voor is.
Bron
 
Die link van Norion gaat over een LED lamp van 2W, daar hoef jij je geen zorgen te maken over te veel licht ;)

Op die Ali link van mij kun je kiezen uit lampen van 5 tot 15W dus wil je iets minder dan neem je er eentje van 10W.
Bedankt voor je reactie nog trouwens!
Ik doelde inderdaad op het lampje van jouw linkje. Ik vind fel licht altijd erg mooi staan. Maar als ik vervolgens CO2 moet gaan toevoegen omdat de hoeveelheid licht eigenlijk veel te veel is zou dat ook weer het doel voorbij gaan. Ik zal er eens over nadenken.

Ironisch dat juist dat woord zo lang moet zijn, maar dat blijkt een reden te hebben:

De 35-letterige tongbreker is in de loop van de tijd ontstaan als ironisch superlatief van het originele begrip 'sesquipedalofobie', dat angst voor lange woorden betekent. De term is samengesteld uit het Latijnse sesquipedalis (letterlijk: anderhalve voet lang) en het Griekse woord fobos (angst). De toevoegingen hippopotamos (nijlpaard) en monstro (gedrocht) leggen extra nadruk op de 'beestachtig', 'monsterlijk' lange woorden waar de patiënt juist zo bang voor is.
Bron
Leuk dat je dit uitgezocht hebt en weer deelt hier op het forum! :petjeaf:
 
Ja de verkoper zei dat hij klein zou blijven... maar tegenwoordig kruipt hij elke nacht uit zijn “bak” en kruipt hij naast mijn dochter in bed. En knuffelen wat ze doen! Geen idee wat ik ermee aan moet 😜

Het is een lamp van Granado! Soort wish website maar dan sneller en betrouwbaarder.
Heel leuk bakje! Ik moest ook even twee keer kijken bij die knuffelslang haha.

Maar ik ga je wel een geheimpje verklappen over Granado.. zij bestellen het spul ook in China en verkopen het weer duurder door 🙈
Vaak is het retourneren ook wel even een moeilijk puntje.
Vaak zie je ook aanbiedingen via Facebook. Dit zijn allemaal dezelfde soort websites.

Voortaan kun je het echt beter zelf via Ali bestellen. Als je dan filtert dat ze versturen vanaf Duitsland of Frankrijk is het ook vrij snel binnen 👍🏻 kijk maar wat je met dit ongevraagde advies doet 😅
 
Super advies lalizzard! Ga ik zeker doen! Zag ook idd dat het gewoon uit China kwam. Maar via wish is het echt een drama aan wachttijd dus dacht ik; ik probeer deze eens! Heb trouwens het artikel gevonden en voor de volgende lamp krijg ik 16,37 euro korting! Lekker random haha
 

Bijlagen

  • 4F531CBA-6D63-4349-896B-C5C9AF5A55CA.png
    4F531CBA-6D63-4349-896B-C5C9AF5A55CA.png
    998.6 KB · Weergaven: 91
Voortaan kun je het echt beter zelf via Ali bestellen. Als je dan filtert dat ze versturen vanaf Duitsland of Frankrijk is het ook vrij snel binnen 👍🏻 kijk maar wat je met dit ongevraagde advies doet 😅
Ik bestel momenteel met kleine regelmaat bij Oom Ali en zal dat blijven doen na jouw verhaal. Geen idee of het waar is, maar ik ben tevreden over Ali.

"Never change a winning team!"
 
Super advies lalizzard! Ga ik zeker doen! Zag ook idd dat het gewoon uit China kwam. Maar via wish is het echt een drama aan wachttijd dus dacht ik; ik probeer deze eens! Heb trouwens het artikel gevonden en voor de volgende lamp krijg ik 16,37 euro korting! Lekker random haha
Dit lijkt inderdaad hetzelfde lampje te zijn als de link van Ali die @DanielHoogland eerder deelde in dit topic. Bij Ali is dit lampje echter 9,- euro en 1,- euro aan verzendkosten. Samen 10,- euro dus. :petjeaf:

Met die enorme korting zou ik hem overigens wel gewoon daar bestellen als ik jou was. Al bestel je hem voor mij. :DD
 
Wel verdraaid! Ben ik opgelicht?! Hahahahaha damn you thief’s! Maar hoe weet Daniël dit? Is hij... werkzaam bij... de ledlichtjesfabriek in China?!?
 
Wel verdraaid! Ben ik opgelicht?! Hahahahaha damn you thief’s! Maar hoe weet Daniël dit? Is hij... werkzaam bij... de ledlichtjesfabriek in China?!?
Ik herkende de lamp op de foto, ik heb ze zelf ook alleen dus bij Ali gekocht. Hier zie je ze bij mij op de onderste twee bakken. De bovenste bak heeft een RGB onderwater balkje van Ali (prut licht).

IMG_1298 (2).JPG


Foto doet ze geen eer aan, in het echt zijn ze een stuk feller en witter. Ik ben er wel blij mee.
 
Super advies lalizzard! Ga ik zeker doen! Zag ook idd dat het gewoon uit China kwam. Maar via wish is het echt een drama aan wachttijd dus dacht ik; ik probeer deze eens! Heb trouwens het artikel gevonden en voor de volgende lamp krijg ik 16,37 euro korting! Lekker random haha
Ja, ik zag het van de week op één vandaag geloof ik.
En heb het zelf ook eens bij de hand gehad, moest ik alsnog drie weken wachten 😅

Edit:

 
Ik herkende de lamp op de foto, ik heb ze zelf ook alleen dus bij Ali gekocht. Hier zie je ze bij mij op de onderste twee bakken. De bovenste bak heeft een RGB onderwater balkje van Ali (prut licht).

Bekijk bijlage 305600

Foto doet ze geen eer aan, in het echt zijn ze een stuk feller en witter. Ik ben er wel blij mee.
Bedankt voor je foto en fijn dat je er even bij vermeld dat ze in het echt een stuk feller en witter zijn anders had ik inderdaad gedacht dat het lampje wat tegenvalt. :juggle:

Google maar eens op dropshipping ;)
Ik ken het principe van dropshipping wel. Ik bedoelde meer dat ik niet weet of betreffende webshop dat doet. ;-)
 
Het bakkie heeft een rescape gehad. Een van de takken was begonnen met Rotten en ik kon geen geschikte tak vinden om de tak te vervangen. Dus heb een mooi stuk hout toegevoegd en gelijk de planten vastgelijmd zodat ze niet weer gingen drijven na elke waterwissel :stom:
De heater deed het slecht (Dan weer 26 graden, dan weer 20 graden) dus dinky zit voor nu even in mijn grote juwel rio en de guppies hebben hun herintrede gedaan.
wat vinden jullie van de rescape? Groetjes!
062AC848-CF37-42FC-9A03-C10DD18E63DF.jpeg
A3234E19-2824-469D-9553-48B3C4A0244C.jpeg
CD12C1A9-C7A9-41CC-B24B-9DDB1C8DD8C1.jpeg
 
Het bakkie heeft een rescape gehad. Een van de takken was begonnen met Rotten en ik kon geen geschikte tak vinden om de tak te vervangen. Dus heb een mooi stuk hout toegevoegd en gelijk de planten vastgelijmd zodat ze niet weer gingen drijven na elke waterwissel :stom:
De heater deed het slecht (Dan weer 26 graden, dan weer 20 graden) dus dinky zit voor nu even in mijn grote juwel rio en de guppies hebben hun herintrede gedaan.
wat vinden jullie van de rescape? Groetjes! Bekijk bijlage 306875Bekijk bijlage 306876Bekijk bijlage 306877
Ziet er mooi uit maar staat de anturium erin?
 
Ja, in een zak, alle aarde weggespoeld en met het puntje van de zak in het water. Net als de pothos. Groeit als een malle! Las ook dat je het met orchideeën kon doen. Groetjes
 
Ja, in een zak, alle aarde weggespoeld en met het puntje van de zak in het water. Net als de pothos. Groeit als een malle! Las ook dat je het met orchideeën kon doen. Groetjes
Dus als ik het goed begrijp alleen de wortels in het water?
 
Ja, puntje van de wortels idd. De plant heeft nieuwe wortels aangemaakt die door de zak steken en heel anders ogen dan zijn “landwortels” en omdat hij verder geen aarde meer heeft, pakt hij de stoffen op uit het water. Het was een mini plantje maar is in korte tijd gigantisch gegroeid! En roze hè, dat moest want de bak staat op de kamer van mijn dochter :daisy:
 
Het bakkie heeft een rescape gehad. Een van de takken was begonnen met Rotten en ik kon geen geschikte tak vinden om de tak te vervangen. Dus heb een mooi stuk hout toegevoegd en gelijk de planten vastgelijmd zodat ze niet weer gingen drijven na elke waterwissel :stom:
De heater deed het slecht (Dan weer 26 graden, dan weer 20 graden) dus dinky zit voor nu even in mijn grote juwel rio en de guppies hebben hun herintrede gedaan.
wat vinden jullie van de rescape? Groetjes! Bekijk bijlage 306875Bekijk bijlage 306876Bekijk bijlage 306877
Erg leuke bak zo, zeker zonder deksel en de plant die er uit groeit.
Ook passen de stenen er goed bij het geheel.
Echt leuk ingericht!!!
 

Terug
Bovenaan