Rio 450 led aquarium


mike

New member
Lid geworden
21 februari 2024
Berichten
4
Leeftijd
28
Ik heb een Rio 450 led aquarium gekocht en wil het interne filter er uit halen en een oase biomaster 600 er voor in de plaat zetten. Is dit voldoende weet nog niet helemaal wat er in het aquarium komt kwa planten en vissen. Iemand feedback over dat filter en of het goed is zo.bij voorbaat dank :)
 
Ik zou voor de 850 gaan, een stuk krachtiger dan de 600. Of minstens 2x 600. Maar hangt ook zeker af van wat je erin wilt gaan doen 😊
 
Ik zou voor de 850 gaan, een stuk krachtiger dan de 600. Of minstens 2x 600. Maar hangt ook zeker af van wat je erin wilt gaan doen 😊
Mag ik vragen waarom ? De 600 zo toch voldoende moeten zijn voor 600 l. Ben zelf nog vrij nieuw in de hele pompen wereld. Ik Zou zelf denk dat de 850 overkill is
 
Mag ik vragen waarom ? De 600 zo toch voldoende moeten zijn voor 600 l. Ben zelf nog vrij nieuw in de hele pompen wereld. Ik Zou zelf denk dat de 850 overkill is

De getalletjes die filterproducenten opgeven kun je vrijwel altijd met een gerust hart door 2en delen. Je wil met je pomp een deel van je water in beweging krijgen, en de 600 is simpelweg niet heel sterk...
 
Mag ik vragen waarom ? De 600 zo toch voldoende moeten zijn voor 600 l. Ben zelf nog vrij nieuw in de hele pompen wereld. Ik Zou zelf denk dat de 850 overkill is
Met een RIO 450 is 2 x 600 perfect. De netto filter capaciteit ligt lager dan zo’n getal doet geloven. En met twee heb je in geval van problemen er altijd nog een draaien.
Maar één 600 is op 450 liter gewoon te weinig.
 

Terug
Bovenaan