RIO 350 van Marcel


Marce

Member
Lid geworden
17 december 2023
Berichten
8
Leeftijd
56
Update

Na het ongelukje bij het uitladen van het aquarium inmiddels geopereerd en de pees is weer vastgezet. Nog 4 weken gips dan weer revalideren.

Het aquarium hebben we door de aquarium zaak laten installeren. Het zag er toen zo uit.
IMG_1696.jpeg


Hardscape was niet zoals we het precies voor ogen hadden,idem de planten.
Omdat Ik nú beperkt ben de aquasoil maar niet gedaan. Nu voedingsbodem van dennerle met dekoline Quartz.

Waar staan we vandaag…
IMG_1754.jpeg
IMG_1755.jpeg


De co2 draait inmiddels ook. De regulator is van co2art. Ben nog aan het finetunen mbt de bubblecount. Staat nu op ongeveer 1 1/2 bps. Dropchecker is groen.

De nodige planten zijn toegevoegd. Of de tapijtplanten aan gaan slaan gaan we zien. Ik heb er voor de zekerheid root tabs bijgedaan. Nog niet tevreden over de achtergrond planten, maar dat komt wel.

Het grootte stuk hout links liggen nog 2 stenen op ivm drijven van het hout.
Aquarium kan in ieder geval nú indraaien. Als ik uit het gips ben dan kijken we verder.

Eiheim prof 4 600+
Jbl inline heater 300w
Juwel rio 350
 
Als het gips er weer af is kan je aan de gang bij die aquarium zaak. Je bent aangenomen👍.
Uitsluitend voor het scapen want van sjouwen hebbie nog geen kaas gegeten🤣🤣🤣
Mooi hoor!
 
Update 2 28 Jan 24

Dit weekend de laatste planten erbij gezet. Tenminste voor nu de laatste. De stenen zijn nu van het houten blok links. Die gaat eindelijk niet meer drijven.

IMG_1839.jpeg


Ook de eerste 5 vissen gehaald bij avonturia vogelkelder. 2x pleco borstelneus en 3x hillstrum. Die laatste zijn echt mooie vissen.
IMG_1832.jpeg
IMG_1820.jpeg

IMG_1821.jpeg


Nu komende weken kijken hoe het gaat voordat we voor de volgende vissen gaan.

Dit is de plan voor het verdere visbestand;
Corydoras 8 a 12
Roodheid zalm 10 a 16
Maanvissen 6 a 7
 
Mooi hoor zo’n groot aquarium en een leuke inrichting👍🏻
Ik zie dat er voor de toekomstige Corydoras geen zandbak is om te spelen🤔
 
Ik hoop dat je de verleiding kan weerstaan en de bak niet overbevolkt.
 
Tijd voor weer een update. Aquarium draait super, vandaag groot plantenonderhoud gedaan en waterverversing. Het visbestamd is inmiddels volledig, wel wat anders dan we eerder van plan waren. Met de multilux verlichting van juwel lukt het helaas niet om de Rotala rotundifolia en Limnophila hippuridoides rood the krijgen.
Gelukkig hebben twinstar de g line en chihiros de universal wrgb 1200 uitgebracht. Het gaat de chihiros worden, hopelijk komende week op voorraad.
Nog geen alg gehad en nog geen dode of ziekevissen. Het is in ieder geval elke dag weer genieten.
En na bijna 3 maanden inwateren drijft het grote stuk hout links niet meer!


6x koi maanvis
16x roodneuszalmen
9x bloedvlek tetra
1 paar kersenbuik cichlide
3 hillstream loaches
1 paar pleco borstelmeus


IMG_0605.jpeg
IMG_0595.jpeg
 
Wow...ziet er schitterend uit.

Lees dat je de multilux verlichting van juwel gebruikt.
Welke kleur led lampen gebruik je?
Daylight.....nature......colour?

En wat is je ervaring tot nu tot met een juwel aquaruim?

Mvg ronald
 

Terug
Bovenaan