Rio 180


Altum1981

Well-known member
Lid geworden
11 april 2012
Berichten
66
Locatie
Amsterdam
Zo ziet de bak eruit op dit moment........

Heb jaren een bak gehad een 60ger, een 80ger een 40ger, opgroeibakken en een 125 dat was toen.

Ik ben jaren geplaagd door blauwe alg en wist eigelijk niet goed of ik dit wel verder wilde.......
Een algenmiddel, bruissteentje, veelvuldig verversen komt mijn droom bijna uit.

Rio 180 5 jaar oud
Binnenfilter 600l/hrs
T:26C
Luchtpomp 150L/hrs (sera)
2 T5 color van 13:00 tot 23:00

Hardware:
Spiderwood
Kienhout
Manzanita
versteend hout

Elzeproppen
Beukenblad
Walnootblad
Eikenblad

5 dagen in de week 10 liter verversen op zaterdag 60 op zaterdag een kop rooibosthee (Zonnatura)

Bezetting:
2 barbus pentazona
12 Kegelvlekbarbelen
19 kardinaaltetra's
7 Congozalmen
10 manen
1 Gibbiceps

P4280133.JPG


P4280138.JPG


P4300148.JPG


P4290145.JPG


P4300167.JPG


P4300171.JPG


P4300184.JPG


P4300181.JPG
 
Er zit serieus wat hout in je bak, blijft er dan nog genoeg zwemruimte over voor je maanvissen want de afmeting is wel aan de kleine kant he.
 
Hey,

Juist ingelezen dat je manen juist in grote aantallen moet houden, die congo's en kegelvlekken zijn een overblijfsel... maar je hebt gelijk ik wil uit eindelijk een 450
 
Oooo, hier zijn de gegevens ;-) die ik net vroeg..
Het spiderwood staat wel dicht op elkaar om de manen de beschutting te geven die ze graag willen.
 
Hey,

Juist ingelezen dat je manen juist in grote aantallen moet houden, die congo's en kegelvlekken zijn een overblijfsel... maar je hebt gelijk ik wil uit eindelijk een 450
Wanneer denk je een 450 te kunnen zetten ?
 
Ik voel mij een beetje aangevallen... terwijl ze nu in een opgroeibak zitten... ze komen in een 450 terecht..
mooie foto's jongen.... gaaf wat je met dat blad hebt gedaan
 
Hey,

Juist ingelezen dat je manen juist in grote aantallen moet houden, die congo's en kegelvlekken zijn een overblijfsel... maar je hebt gelijk ik wil uit eindelijk een 450
Dat gaat nog maar ze kunnen vrij snel groeien.

En vergroeien! Maargoed lijkt me beter dat ik niet meer reageer ondanks dat ik zelf 10 kleintjes heb en dag in en dag uit me inlees over hoe en wat betreft het opgroeien.. Nogmaals veel plezier met je bak. Fijne avond :petjeaf:
 
Ik voel mij een beetje aangevallen... terwijl ze nu in een opgroeibak zitten... ze komen in een 450 terecht..
mooie foto's jongen.... gaaf wat je met dat blad hebt gedaan
Ten eerste, je wordt niet aangevallen. In tegendeel, in de andere topic was jij degene die met aanvallen begon.
Ten tweede, de gezondheid van de dieren waar jij verantwoordelijk voor bent gaat altijd voor.

Mooie bak, zeker. Maar 10 maanvissen in 100cm gedurende 1 jaar is gewoon niet te doen. In 1 jaar gaan ze teveel vergroeien, ze groeien namelijk heel snel! Binnen een paar weken zouden je 8cm grote maantjes 15, misschien wel 17-18cm groot kunnen zijn, maar in 180 liter houdt het daar waarschijnlijk wel op.
 
ze zijn 8cm hoog
OK, hou er rekening mee dat, afhankelijk van de soort, ze binnen een jaar van nu zeker 20-25 cm kunnen zijn. Je moet ze echt ook goed voeren (4-5 keer per dag)... anders worden ze echt niet mooi
 
Laten we aub ophouden met het continu inwrijven dat het niet de beste manier is om manen te houden! Het is niet leuk om te horen waar je trots op bent afgekraakt word ongeacht of het goed of slecht. Het is gezegd en hopen dat hij er wat mee doet!
 
Thx Tinusarm.....
Ik ben trots op mijn bak... maar weet dat dit verre van ideaal is... Daar word ook snel mogelijk wat aan gedaan.
 

Terug
Bovenaan