Rio 180 van blablabla


blablabla

Well-known member
Lid geworden
12 oktober 2009
Berichten
1,127
Ook ik ga maar eens hier een foto album beginnen! Had het eerst via word bijgehouden, maar de pc ging kadoek en het bestand was weg. Nu zet ik het hier en dat is nog leuker ook: misschien kan ik iets leren van jullie :)

Foto's komen binnenkort
 
Zal eens tijd worden na 4 jaar ;)
Ben benieuwd!
 
Hier dan de informatie en de foto's!
Ik weet dat jullie niet gelukkig zullen zijn met het visbestand, daar ben ik me bewust van, maar ik zal het toch eerlijk zeggen. De vissen zijn al ouder, dus naar de dierenwinkel brengen gaat niet meer. Doodmaken vind ik zielig, dus ze blijven in het aquarium tot ze doodgaan.

Ik heb een juwel Rio 180, met Extern filter. De temperatuur is ongeveer 24 graden.

Visbestand:
15 kardinaaltetra's
10 roodkopzalmen
5 sherrybarbelen (2m en 3v)
5 panda's
3 c. aeneus
2 dwerggoerami's
1 otto
1 anstricus
5 guppen (2 volwassen en 3 jong)

Dan nu de foto's:

492539blablabla_0_82_dscn48371.jpg


De foto is wat aan de groene kant, maar in het echt is ie dat niet. De lotus is roder.

Gisteren zijn er jonge guppies geboren:

118769blablabla_0_82_dscn48351.jpg


Ik ben benieuwd naar jullie mening, en geef ook gerust commentaar. Kan ik alleen maar wat van leren. :)
 
Ik vind hem mooi uitzien. Visbestand is misschien inderdaad niet optimaal maar ook niet zo dramatisch om vissen weg te moeten doen. Zou wel kijken naar welk bestand je wilt en de andere vissen gewoon niet meer aanvullen.
 
Ik vind het ook niet zo heel verkeerd, ziet er prima uit.
De bodem mag wel iets minder dik,het mooiste zou zijn als je de aanzet niet ziet bij de voorruit.
 
Bedankt voor je compliment :)

k laat de vissen nu eerst voor wat het is, welke vissen ik wel ga houden weet ik nog niet, maar het zal ook nog wel een tijdje duren voordat er wat soorten 'verdwenen' zijn dus zo'n haast heeft het niet.
 
@ Mondeo: Dat was ook de bedoeling, maar de Anstricus graaft zich graag onder het rechtste stuk hout, en het zand moet hij ergens laten. Ik maak het elke week vlak, maar tevergeefs. De Anstricus wint :p
 
Ik vind de foto toch wat aan de kleine kant, dus ik zet hem er lekker nog een keer op :D

496158blablabla_0_82_dscn48371.jpg
 
Bedankt voor alle complimenten! Ik ben er een beetje stil van..
 
Bedankt :D
 
Haha, t wordt onderhand wel weer tijd dat ik een nieuwe foto plaats. Ik heb het aquarium verbouwd, ik vond het te rommelig. Nu zijn de corydorassen veel meer op hun gemak. Ik zie ze iig meer dus dat vind ik een goed teken. Het dwerggoeramimannetje is dood, maar ik denk niet dat ik er een nieuwe bij ga halen. Volgens mij is mevrouw gelukkiger zonder.
 
vind de bak er mooi bij staan!
ken het, met overgebleven vissen.. vind je bestand trouwens niet echt schokkend.
heb het omgekeerde gehad, mijn vrouwtje (trichogaster lalius) is gaan hemelen en mijn mannetje zwemt nog vrolijk rond!
 
@Zwits: ik ben blij dat je het bestand niet schokkend vind. Ik vind het niet ideaal, dus haal voorlopig geen vissen.

Hierbij de foto's. Het vrouwtje is ook heengegaan. Jammer, maar misschien is het wel beter zo. (De garnalenpopulatie zal blij zijn)
De bak lichtelijk verbouwd, dit omdat ik vond dat de corydorassen niet lekker konden wroeten in het zand. Heb vooraan nu een open plek gecre�erd. Hier zijn ze zichtbaar blij mee gelukkig :D De lotus is naar achteren gegaan, de grote bladeren vond ik mooier als achtergrond. Anders keek ik alleen tegen rode blaadjes aan en zag ik de rest van het aquarium niet.
Al met al, ik ben blij met het resultaat :) Tips zijn altijd welkom

totaalaanzicht:

359772blablabla_0_82_dscn5202.jpg


links:

921378blablabla_0_82_dscn5203.jpg


Midden:

176451blablabla_0_82_dscn5204.jpg


Rechts:

273467blablabla_0_82_dscn5205.jpg
 
Mooi ingericht, vind het een verbetering zo in het midden!
 
Bedankt :D
 
Dankjewel :)
 
De garnalen mogen van mij best een beetje uitbreiden, dus ik heb voor ze links op het hout ook wat mos gebonden. Ik hoop dat het mos een beetje gaat groeien, het mos rechts groeit weinig tot niets, dus ik hoop dat ook deze zal gaan groeien nu ik de bovenste laag eraf heb gehaald. K heb ze gelijk even plantenvoeding gegeven in poedervorm. Er is weinig van overgebleven. De vissen vonden het blijkbaar erg lekker :p

Op de foto is het niet goed te zien, het is dan ook erg weinig mos. t Gras heb ik ook gekortwiekt, de topjes kregen last van alg en dat is lelijk haha. Dan hier de foto hoe ie er nu bij staat.

438928blablabla_0_82_1277405_602505569835074_1732149074_o.jpg
 
De anstricus die erin zit, vindt het leuk om de grasplantjes te laten drijven. Is er iets wat ik daaraan zou kunnen doen?
 
Erg mooie bak hoor!
Je lotus is erg mooi!

Ik heb helaas geen tip voor je plantjes - ancistrus probleem.
 
blablabla zei:
De anstricus die erin zit, vindt het leuk om de grasplantjes te laten drijven. Is er iets wat ik daaraan zou kunnen doen?

Weinig tegen te doen. Of je moet hem wegdoen, maar das ook niet de bedoeling denk ik zo. Bij mij zwommen ze ook alles eruit wat klein worteltjes had.
 
Aha, nouja, dan blijf ik het gevecht wel volhouden :)

Bedankt voor je compliment @Deesje! :D
 
Doe je niks aan, bij mij drijft er geregeld iets.

Wegdoen is de enigste optie. Of ipv een blafband bij honden een plantenband
omdoen. Als ie dan te dicht bij een plant komt krijgt ie een ... ja vul maar in :)

Ziet er leuk uit zover, leuk beplant! Ga zo door :thumbs:
 
Na, dat gaat mij toch iets te ver denk ik haha.
Bedankt! :D
 
Hier een kleine update:

De lotus groeit als kool. Heb van het weekend een CO2-test gehaald. Nu kan ik lekker gaan experimenteren met bio-CO2 :)

181635blablabla_0_82_imag1497.jpg
 
pfffff mooie bak met co2 of zonder ? ja ik ziet het al
 
Op het moment alleen met easycarbo :)
 
ok nice zo zie je maar dat het ook zonder kan
 
Haha, ja inderdaad. De lotus heeft een kleibolletje, maar verder doen de planten het goed :)
 

Terug
Bovenaan