Rio 180 gezelschapsaquarium van hes91


Helaas zijn de japonica's niet te kweken in zoet, ben wel heel benieuwd naar het filmpje
 
Maar even een gifje van gemaakt, dan lukt het..

20210426_202510_2_1.gif
 
Al weer even geleden en wat aanpassingen gedaan in de planten. Ook eindelijk staghorn en baardalg onder controle lijkt het. Rechterdeel moet nog een beetje groeien en op orde, maar blij met hoe het er bij staat 😊

20210605_160716.jpg
 
Zo het is al meer dan een jaar geleden sinds de laatste update maar misschien leuk om de stand van zaken weer eens te laten zien.

Afgelopen jaar onwijs veel geleerd en "meegemaakt" met het aquarium. Ongeveer alle soorten algen inmiddels voorbij zien komen en rond kerst vorig jaar was er bijna geen plant meer in leven. Maar inmiddels gaat het echt weer de goede kant op. Veel waterwissel, veel co2, niet te veel licht maar ook zeker niet te weinig, extra filter, veel bodemvoeding, veel vloeibare voeding (maar geen extreme hoeveelheden po4:oopss:), ik kan nog wel even doorgaan. Op dit moment nog een klein gevecht met bba, doorstroming bij de bodem verbeteren, wil ook glazen lillypipes plaatsen, wellicht helpt dat, en de hoek rechtsvoor. Om de een of andere reden vinden zowel de corydoras als de antennebaarsjes dat een fantastische plek en schoffelen elke dag mn plantjes er uit 🤦‍♀️😂. Inmiddels maar wat stekjes naar het midden geplaatst zodat ze meer kunnen wortelen maar het zou toch leuk zijn als hier ook ooit wat kon gaan groeien 😅 En daarnaast nog wat netter leren snoeien in laagjes. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat dat met zo veel stengelplanten wel een takkewerk is.

Moedig voorwaarts! Na 1,5 jaar nog steeds een leuke, interessante en vermakelijke hobby ;)


20220913_170052.jpg


 
Prachtige bak! Ik heb wel gemerkt dat de standaard verlichting van de Juwel rio series erg sterk is. Ik denk voor de meeste en gemiddelde aquariaan te sterk, tenminste voor wat men met de bak wil doen. Ik vroeg me af of u daar ook last van heeft gehad aangezien u benoemde last te hebben gehad van allerlei soorten alg. Het resultaat is om trots op de zijn! Hij is nu ergggg moooooi!
 
Ik heb de standaard verlichting direct vervangen door de juwel helialux, dus daar kan ik niet echt over oordelen (al hoorde ik het zelfde). Ik denk dat mijn algen vooral veroorzaakt werden door te weinig co2, instabiele co2, te weinig stroming. Omdat licht vaak als oorzaak wordt aangewezen had ik mijn verlichting der mate teruggeschroefd dat er -denk ik- te weinig fotosynthese kon plaatsvinden en mn planten niet meer groeiden. Wat dus ook niet hielp tegen de algen. Daarom beetje bij beetje weer meer licht toe gaan voegen (en dus ook meer co2 en voeding etc uiteraard) en het gaat veel beter
 
Zo het is al meer dan een jaar geleden sinds de laatste update maar misschien leuk om de stand van zaken weer eens te laten zien.

Afgelopen jaar onwijs veel geleerd en "meegemaakt" met het aquarium. Ongeveer alle soorten algen inmiddels voorbij zien komen en rond kerst vorig jaar was er bijna geen plant meer in leven. Maar inmiddels gaat het echt weer de goede kant op. Veel waterwissel, veel co2, niet te veel licht maar ook zeker niet te weinig, extra filter, veel bodemvoeding, veel vloeibare voeding (maar geen extreme hoeveelheden po4:oopss:), ik kan nog wel even doorgaan. Op dit moment nog een klein gevecht met bba, doorstroming bij de bodem verbeteren, wil ook glazen lillypipes plaatsen, wellicht helpt dat, en de hoek rechtsvoor. Om de een of andere reden vinden zowel de corydoras als de antennebaarsjes dat een fantastische plek en schoffelen elke dag mn plantjes er uit 🤦‍♀️😂. Inmiddels maar wat stekjes naar het midden geplaatst zodat ze meer kunnen wortelen maar het zou toch leuk zijn als hier ook ooit wat kon gaan groeien 😅 En daarnaast nog wat netter leren snoeien in laagjes. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat dat met zo veel stengelplanten wel een takkewerk is.

Moedig voorwaarts! Na 1,5 jaar nog steeds een leuke, interessante en vermakelijke hobby ;)


Bekijk bijlage 348278

Echt prachtig 😍
 
Prachtig ! Proficiat.
 
Mijn complimenten voor deze bak
 
Hier maar weer eens een update van deze bak! Inmiddels uitgebreid met een klein nieuw bakje. Zal ik zo posten. Deze gaat nog steeds goed. Door de toevoeging van een puppy🐶 aan onze beestenboel een tijdje wat minder tijd voor gehad, inclusief alle gevolgen van dien (lees baardalg). Inmiddels lijkt het op z'n retour (🤞). Blijft een gevecht en zoektocht naar balans tussen co2, genoeg maar niet te veel of te weinig voeding, en goede stroming (filters zaten behoorlijk dicht, whoeps).
20230209_154036.jpg
 
Staat er weer mooi bij hoor.
 
Weer eens een update! Bak draait nog lekker. Steeds minder baardalg, maar blijft een gevecht. Inmiddels is er een echte boom onstaan door de groei van het mos. Geen idee hoe 😅 foto is al een paar weken terug, maar de mosbal is nog een stuk groter geworden. Moet m maar eens snoeien want houdt al het licht tegen in die hoek dus de rest van de planten aan die kant doen het nu minder. Hij zit alleen ook vol met baby garnaaltjes die ik graag wil behouden. Nog even bedenken hoe..
20240218_190955.jpg
 
Wat een mooie bak! Heel fraai zo met die rode letus in het midden.
 
Prachtig aquarium! Ik vind de mosbal er super leuk uit zien. Wat voor soort mos is het?
 
Gewoon snoeien, die garnalen trekken hun plan wel.(y)
 

Terug
Bovenaan