rio 125


nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Berichten
2,940
Leeftijd
25
Locatie
Vlaardingen
na wat tips en het openen van een plantenbestand topicje moet er natuurlijk ook een leuk visbestand komen, want dat is nu niet echt optimaal.

er zit in;

3x rouwtetra
10x sherrybarbeel
2x maanvis

om mijn ouders te overtuigen dat maanvissen echt groter horen wordt nog een klusje maar dat lukt vast wel.
ze vinden de maanvissen prachtig dus er moet dan wel iets voor terug komen wat ook heel mooi is.

ik denk zelf aan het volgende;

10x sherrybareel (als er op het AF of MP eens een adv. voorbij komt worden dit groepje zeker groter)
en een koppeltje gourami's.

honing gourami, dwerggoerami, knor gourami, choco gourami ect.

zelf vind ik de honing het mooist, deze zou ook in een 80cm kunnen toch?

voor drijfers kan ik wel zorgen.

maar hoeveel honging gourami's kunnen er dan in? een koppel/harem/groepje?
wat kan er verder nog bij, bijv. voor op de bodem? op de bodem komt gint, niet afgerond zwart. garnaaltjes zijn leuk maar het filter is niet leuk icm garnaaltjes ;)

hebben jullie nog idee�n?
 
Chocoladegourami's moeten behoorlijk warm, matchen daarom niet met sherrybarbelen en zijn eveneens niet de makkelijksten.
Wat betreft de dwerggourami ben je ondertussen wel bekend met alle ellende, niet?
Honing in 80cm is geen probleem (koppel/harem).
Dwergknorgourami kan in 80cm best in een groepje.

Waarom het jezelf moeilijk maken met niet afgerond grind? Het leeuwendeel van de bodembewoners doe je daar geen plezier mee.

~ Ivo
 
Ja problemen v/d dwerg ken ik maar er zijn toch wel goede te vinden? Of wordt dat moeilijk?

Groepje vind ik wel mooi, maar ook een koppel honing is mooi.

Dan bestel ik afgerond zwart grind, ik ga er vanuit dat ze dat kunnen bestellen. In de winkel ligt allleen edelspit.
 
wat is nog een ander koppelvisje die ook jongen kan krijgen en mooi gekleurd is?

heeft iemand nog tips voor bodem bewoners bij sherrybarbeeltjes en een afgeronde grindbodem?
 
Sherrybarbelen zijn eigenlijk al grotendeels bodembewoners.
 
bij mijn niet echt, ze zwemmen overal.

maar dus;

10x sherrybarbeel
koppeltje honinggourami


en wat zou er dan nog bij kunnen?
 

Terug
Bovenaan