Rio 125 zee


nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Berichten
2,935
Leeftijd
25
Locatie
Vlaardingen
Maar even een topic openen voor mijn nieuwe idee. Ik weet het nog niet zeker of ik deze bak zout ga maken. Maar beter dat ik nu een ''centraal'' topic aanmaak dan dat ik straks allemaal losse topics heb met allemaal losse vragen ;).

-------------------------------------------------

Rio 125; 79x34x45 (binnenmaat zo uit mijn hoofd. Google zegt 81x36x50).

Verlichting; standaard 2x 28W. De lampen worden vervangen door T5 marine en T5 blue (1x 15000K en 1x 20000K) + een blauw LED balkje (6LED's).

Probleem; diepte... Totale verlichting (in Watt per liter) is ongeveer gelijk aan de nano die ik nu al heb. (Deze bak heeft 0,05 meer per liter dus niet heel veel). Nu is de nano 30cm diep en deze bak 45cm. In de nano zit er een plastic kap om de lamp (waterdicht voor superfish) en dat ding houdt ook veel licht tegen vermoed ik. En die heb ik nu dus niet meer. Maar dat maakt een verschil van 15cm niet goed. Dus een optie is (als ik niet direct meer licht wil plaatsen) om de koralen gewoon wat hoger te plaatsen. Een koraal als Xenia moet onderaan wel kunnen denk ik.

Afschuimer; Tunze DOC skimmer 9002. Voordeel is dat hij stil en makkelijk is. Dat is een schuimer tot 200L.

dimensions-tunze9002-1.jpg


Dit wordt een beetje een voorbeeld voor mij;
http://zeewaterforum.info/forums/showth ... en-Rio-125
(Deze heeft ook de DOC 9002 afschuimer).

Veel spullen heb ik al van mijn nano. Alleen heb ik nog te weinig stroming. Ik twijfel nu tussen de Eheim StreamON 1800 en de hydor koralia 1600.

Of weet iemand nog een goedkope (�E30,-) stromingspomp van tussen de 1600 en 2500L per uur? Hij moet wel stil zijn, daar wil ik niet op bezuinigen. De hydor is sowieso stil en de eheim (volgens eheim) ook.

Weet iemand waar ik reflectoren voor een rio 125 kan kopen? Ik kan ze niet vinden via beslist.nl en veldhuis heeft ze ook niet.

Dat was het begin verhaal hahaha :).

Gr,

Niels
 
Het schotje in mijn filterhuis heb ik eruit gekregen. Nu past de skimmer er ook in :). Ook heb ik het pompje van juwel (bioflow 6.0 oid.) langer gemaakt met PVC zodat de skimmer het aquarium filtert en niet alleen het water in mijn filterhuis + dan heb ik een beetje extra stroming uit een andere richting.

248645nilo1804_0_82_1e_schets_rio_125.jpg


Het idee is dus om een redelijk open scape te maken.
 
:thumbs: nogmaals bedankt haha!

Dus we hebben � 40x stroming :).

Ik ben super blij dat het een hydor is, daarbij kun je je oor 10cm van het glas houden en je hoort nog niets :).

Misschien maandag alvast 4-5kg doodsteen halen en 1kg levend. Die 1kg kan dan alvast in de nano en dan kan die alvast een paar weekjes ''wennen''. Maar dat weet ik nog niet zeker, ligt er een beetje aan hoe lang ik in Groningen ben dan :).

Hopelijk komt de afschuimer straks ook :D.
 
Het is een tunze doc 9004 geworden, is besteld :D.
 

Terug
Bovenaan