RIO 125 aquarium


Swengoza

Well-known member
Lid geworden
25 september 2020
Berichten
185
Leeftijd
27
Goedemiddag lezers ,

ik ben 2 maanden geleden besmet geraakt met het aquarium virus .
ik heb een juwel rio 125 aangeschaft , met een interne juwel filter en een externe eheim 2211 .
ik heb toen ook een co2 set aangeschaft met magneetventiel en ph controller, eigenlijk gewoon een complete set . Ik heb eerst een diffuser gebruikt tussen mijn filterslangen maar merkte toch dat mijn eheim filter dit niet echt prettig vond.
Ik heb na advies van iemand uit een aquarium speciaalzaak het volgende gedaan , een pomp met de diffuser in mijn aquarium geïnstalleerd , toch ben ik hier niet tevreden mee omdat het er niet lekker uitziet en het neemt toch aardig wat ruimte in beslag. Daarom besloten dat ik het totaal anders wil gaan doen , ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven over hoe ik toch het beste mijn co2 set kan gebruiken . Ik ben pas net begonnen dus ik heb er nog niet veel verstand van. Ook heb ik een vraag over de plekken van de in en uit stroom van de externe filter , waar kan ik die het best plaatsen? Zodat ik een goede stroming en watercirculatie krijg . Rechts achter in de bak zit natuurlijk mijn interne filter . Het uitstromingspompje heb ik nu naar links gericht , met een lichte rimpeling op het water .


ik hoop dat jullie tips en wat uitleg kunnen geven !
Alvast bedankt voor jullie tijd.
 
Het lijkt me handig als je even foto's maakt en plaatst zodat de huidige in en uitlaten;) zichtbaar zijn en van het geheel. Persoonlijk zou ik een inline diffuser kiezen.
 
@Friesian zal ik vanavond even doen . Dan ben ik thuis . Kan wel nu zeggen dat de instroom links op de bodem zit en de uitstroom ook rechts maar dan net onder het oppervlak
 
@Friesian zal ik vanavond even doen . Dan ben ik thuis . Kan wel nu zeggen dat de instroom links op de bodem zit en de uitstroom ook rechts maar dan net onder het oppervlak

ik bedoel dat de uitstroom ook links zit **
 
Externe filter zowel intake als outflow in dezelfde hoek. Zelfde stroomrichting houden als je interne filter. Met deze reden, foto van 1 van de leden hier
 
@Killerfish dankje voor de tip . Zie graag de foto tegemoet .
 
@Friesian hierbij een foto van de instroom en uitstroom . De uitstroom zie je niet , die loopt nu leeg boven het oppervlak rechts naast de instroom.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    130.1 KB · Weergaven: 125
  • image.jpg
    image.jpg
    140.8 KB · Weergaven: 126
Hoor het graag als jullie nog tips voor mij hebben . Links zien jullie mijn co2 diffuser die word aangedreven met een pompje maar daar wil ik vanaf .
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    430.8 KB · Weergaven: 120
Eerlijk gezegd denk ik dat je topic verkeerd staat en je daarom weinig reacties zal krijgen, je hebt hem in het voorstelforumonderdeel gezet terwijl je je niet voorstelt maar tips vraagt. had je beter een topic gestart bij het forumonderdeel inrichting
 
Welkom en Nicolien geeft een juiste opmerking om een nieuw topic te plaatsen in het juiste forumonderdeel
 
Hah inderdaad maar ik geef toch even antwoord, want ik zie een paar misverstanden opduiken..
Wederom, winkeliers zijn niet de juiste mensen om jouw wensen te vervullen of problemen op te lossen
Euro's in de kassa is prio 1, en dan 'Next..'

Ok jouw bakje

Ik gok dat jouw leiding werk als volgt in elkaar steekt
2020-09-27_22-42-22.png
2020-09-27_22-50-58.png


Ja/nee je zult geen goede stroom in je bakje hebben met 2 uitlaten die naar elkaar toe gericht staan.
En zo'n pijpje is al helemaal geen spraybar

2020-08-18_07-36-53.png


De mooiste plaatsing van een spraybar is een paar cm onder water, langs de (hele) achterwand een beetje schuin naar beneden gericht tot ca. halverwege tegen de voorruit aan stromend

Simpel zelf te maken van pvc buis en hier om de zoveel cm een 2 mm gaatje inboren (groter kan altijd nog)

Ik heb geen idee wat je externe pomp is en kan maar daar zou je in principe al genoeg aan moeten hebben
 
Even voor het overzicht voor jou ook @Swengoza dit is je andere topic.


@benvo heeft een topic besteed aan hoe hij de spraybar heeft gemaakt. Ik gebruik nu de standaard set(jes) van JBL outset spray.
 

Terug
Bovenaan