Ringbandsnoekje


Jochempie000

Well-known member
Lid geworden
23 april 2013
Berichten
583
Locatie
Tilburg
Hallo
Ik heb een garnalen bak kunnen daar deze vissen in of eten ze dan alle garnalen op.
Of kunnen ze bij appistogramma cacatuoides im een bak van 80x40 midden 50x60 lxbxh
 
Cristalred en vuurgarnalen
10 volwassen cristalreds en een heleboel vuurgarnalen en ook heel veel kleinen en van de cristalreds een paar baby's
 
Voor de vuurtjes ben ik niet zo bang, die populatie houdt zich wel staande, maar voor de CR's zie ik het somber in met snoekjes.

~ Ivo
 
Heb mijn ringbandsnoekjes nog nooit een hap zien doen naar de garnaaltjes.. Mieren lusten ze wel, maar die kunnen geen kant op natuurlijk ;)
 
Weer een fraai topic ;)

Mooi want drijfplantjes hebben ze graag.
Ze lusten wel garnalen,ook in een aqua40 maar de snoekjes zijn bovendien niet geschikt voor een aqua40.
 
Ik las dat ze in een 50cm bakje kunnen en die is rond de 37 liter ook.
Misschien dat 1 man en 2 vrouwen wel kan??
Ze worden niet zo groot.
 
Een aqua40 is bruto 27 liter.
Ze worden idd niet groot nee maar als ik hun gedrag zie hier zou ik ze het echt niet aandoen om ze in zo'n klein bakje te zetten.
 
Oh ja dat is geen nanocube. 27 is aan de magere kant als je de bodem eraf haalt.Een 50 cm bakje is zo n 10 liter meer ja.
Klopt naamgenoot :thumbs:
 
Ik zou ze niet aanraden bij grote(re) vissen. Hier zowel mannetjes als vrouwtjes in een 60cm, waar ze lekker actief zijn. Qua formaat zou ik ze niet bij grotere vissen zetten, de mannetjes worden welliswaar 3,5 cm maar de vrouwtjes zijn bij mij toch best een stuk kleiner (2,5 cm). Ben bang dat ze dan als levend voer gaan dienen naarmate de maanvissen groter worden, waar ze nu mss zelfs al opgegeten worden mits je ringbandsnoekjes niet te groot worden. Even voor de duidelijkheid: het gaat hierbij om de epiplatys annulatus/Pseudepiplatys annulatus annulatus
 
Seabait (John) jij hebt zelf toch ook eenringband snoekje inje vision 180 zitten met garnalen? Wat is jou ervaring hiermeedan? Wat voerjijzebij etc? Ik heb nanelijk ook wel interesse in dit visje . Heb zelf nu blue rili garnalen in mijn vision 180.
 
Ik heb ze in de Ferplast Dubai80 zitten. Ze zwemmen voornamelijk bovenin maar lijken mij wel zo dat ze graag een garnaal pakken die in de bek past.
Ze zijn ook gek op levend en diepvriesvoer hier. Daarnaast gewoon vlokken.
Zijn verder best leuke en vrij rustige visjes.
 
Vertonen ze ook jaaggedrag op jonge en oude garnalen? Bij grotere cory's heb ik namelijk gehoord dat ze dat wel doen. En ik heb eigenlijk geen zin in een slachtparty in het aquarium. Dan ga ik toch voor. Bijltjes als oppervlakte. Vis.
 
kratiroth zei:
Seabait (John) jij hebt zelf toch ook eenringband snoekje inje vision 180 zitten met garnalen? Wat is jou ervaring hiermeedan? Wat voerjijzebij etc? Ik heb nanelijk ook wel interesse in dit visje . Heb zelf nu blue rili garnalen in mijn vision 180.

Ik heb er 8 zwemmen waarvan 3 mannen,de vrouwtjes zijn zo klein dat ze (nog) niet naar garnalen kijken.
Soms doet er een mannetje weleens een poging om naar een wat kleinere vuurgarnaal te happen als deze voorbij komt maar als de garnaal snel weg zwemt zie ik nooit dat de snoekjes echt achter ze aan gaan.

Als je rili's goed kweken zou ik er niet bang voor zijn om er een groepje van deze mooie visjes bij te zetten hoor.
 
Ok bedankt beide John's ik heb gister 13 rili's losgelaten in mijn aquarium dus dan ga ik deze eerst een tijdje laten kweken voor ik er snoekjes in loslaat.
 

Terug
Bovenaan