Riccia Fluitans - Vorkjesmos


Thijs35

Well-known member
Lid geworden
19 januari 2021
Berichten
768
Leeftijd
38
Kan ik de Riccia Fluitans - Vorkjesmos gebruiken als drijf planten in me aqarium of hebben jullie andere tips voor een maklijke drijf pland die het goed doet? Groetjes thijs
 
Drijfbamboe. Dat vorkjes spul geeft veel kleine stukjes als je het knipt/uitdunt.
 

Uitverkocht zie ik.
 
Oke dus als ik voor ventilatie zorg moed het goed gaan met de condens als ik de ronde dop van de kap af haal zal dat dan voldoende zij
 

Bijlagen

  • 17052228977483856955664777855246.jpg
    17052228977483856955664777855246.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 13
Kan ik de Riccia Fluitans - Vorkjesmos gebruiken als drijf planten in me aqarium of hebben jullie andere tips voor een maklijke drijf pland die het goed doet? Groetjes thijs
Dat kan, maar ik zou het niet doen. Geeft best veel troep. Er zijn genoeg alternatieven. Ik vind zelf Limnobium Laevigatum wel fijn.
 

Uitverkocht zie ik.
Die zet je niet in de grond dan en laat je gewoon drijfen
 
Limnobium Laevigatum ja die zijn mooi maar in de zomer gaan die stuk door de condens
 
Dat zijn drijvers zoals de foto laat zien en als je niks doet worden ze wel 1 meter lang maar je kan ze heel makkelijk inkorten.
 
Oke dus als ik voor ventilatie zorg moed het goed gaan met de condens als ik de ronde dop van de kap af haal zal dat dan voldoende zij
Maar als ik die dop er af haal zal dan het probleem van condens op gelost zijn bak staat op 26.3 graden nu
 
Ik zou dan die dop eens weghalen en dan weer kijken. Ik heb ook wel wat condens aan de kappen maar niet zo dat de drijvers er te nat van worden.
 
Ik denk dat de temperatuur wat lager mag. Scheelt ook weer in energieverbruik. Ik heb salvinia en die doet het goed. Ik geloof dat oppervlakte beweging ook van invloed kan zijn.
 
Oke
Naar 25
 
Ja dat is vrij hoog dik 26 en is daar een reden voor? Ik had de meeste bakken meestal op 23-24 graden. Met zo n temp staan vissen ook vaak in de paarstand.
 
26 is paarstand nog nix van ge merkt met de corys en de gouramis ik heb sinds gister een digitale thermometer dacht altijd dat hij op 24 a 25 stond dan zet ik hem iets om laag straks
 
Is toch Limnobium Laevigatum ge worden en kijkken wat het gaat doen nu de dop er van af is
En toch wat khuli mee genomen vond ze toch wel heel leuk en schijnen ook nuttig te zijn
 
Ook een leuke drijver Thijs en die heb ik ook in 2 bakken.
 
Me teen 4 bakjes mee genomen dat ze me teen een mooie schuil plek hebben de gouramis en de verwarming iets om laag ge daan nu even een 20% wissel met koud water aan het doen
 
Dat spul groeit erg snel hoor dus straks mag je uitscheppen.
 

Khuli hellpen ook met het zand luchtig te houden toch?
 
Klein vraag hoe weet je of je drukgroep van je co2 kapot is fles zit vol en krijg geen bellen?
 
Magneet ventiel er al tussen uit gehaald
 
Eikenbladvaren is een mooie drijver.
 
Kan ik de Riccia Fluitans - Vorkjesmos gebruiken als drijf planten in me aqarium of hebben jullie andere tips voor een maklijke drijf pland die het goed doet? Groetjes thijs
Zoals eerder werd aangegeven, he kan maar kan ook veel rotzooi geven. Het vormt wel een hele mooie (te dikke) drijvende mat.
 
Ik had ook nog door het licht snel draadalg erin dus dat was voor mij de laatste keer.
 
Ik had ook nog door het licht snel draadalg erin dus dat was voor mij de laatste keer.
Draadalg had ik er niet in maar de mat werd zo dik (centimeters) dat de kern langzaam bruin werd. Groeide als drijver wel als kool maar doordat de mat zo compact wordt laat het ook geen licht meer door.

Heb hele plakken verkocht, plakken zo groot als mijn gespreide hand.
 
Kan ik de Riccia Fluitans - Vorkjesmos gebruiken als drijf planten in me aqarium of hebben jullie andere tips voor een maklijke drijf pland die het goed doet? Groetjes thijs
Watervorkje is mooi spul. Moet je eigenlijk alleen water geven ;p. Als het aanslaat zit het overal tussen. En dan groeit het ook bovenwater. Als je het op een plek wil raad ik aan het een handje in een haarnetje te doen. Beetje dichtbinden en dan aan het wateroppervlak vastzetten. Groeit het no-time uit het netje, maar blijft het wel mooi op dezelfde plek zitten.
 
Als het warmer wordt kan ik wel wat opsturen. Of je moet uit de buurt van Rotterdam komen.
 

Terug
Bovenaan