rhinogobius duospilis accepteert alleen rode miggenlarf.


T

ThijsH

Guest
Is het normaal dat mijn rhinogobius duospilis wat diepvries voer alleen rode muggenlarf accepteert? Artemia bijvoorbeeld eten ze levend wel, maar uit de diepvries niet.
 
Die van mij eten diepvries gevarieerd wel en zelfs van dat heel kleine granulaat. Toch is er voorkeur voor wormvormig.
Levend voer gaat er het beste in. Mijn rhinogobius vrouwtje van 5 cm eet gerust een borstelworm van 8 cm op. Kost wel enige worsteling maar ze slokt die zo op. Vraag me niet waar ze het laat :D
 
Oh die van mij zijn dus gewoon hartstikke verwend... Diepvries artemia slokken ze wel op, maar spugen het ook gelijk weer uit.
 
De mijne eten ook alleen maar rode muggenlarven.

+Ze eten alleen degen die beweging maken door de stroom.

En artemia spuwen ze ook uit.
 
Heb trouwens nog gehoord dat dat ligt aan de oorsprong van het dier.

Als het wildvang dieren zijn accepteren ze alleen maar rode muggenlarven.

En nakweek eten zo ongeveer alles.

Weet niet of dit klopt.
 
Maar levende artemia eten ze wel, vind ik zo raar.
Is het niet zo dat rode mug erg vet is dat bij vaak eten kan leiden tot ziektes oid?

Of het eetverschil komt doordat het wildbang is of niet zou ik ook niet weten.
 
Ik geef diepvries rode mug en heb nog nooit iets gezien van nadelen.
 
Oke oke, dan ga ik dat ook maar wat vaker geven. Om ze nou te laten verhongeren omdat ze iets anders niet eten lijkt me ook niet de bedoeling
 
Ik vind zelf maar dat is mijn mening natuurlijk.

Ze eten alleen rode muglarven, dus ga ik ze ook niet dwingen tot iets anders.
Als ze dat willen geef ik ze dat.
Als ze het nu wel zouden willen vanaf het begin ik ze had, was dat iets anders.

Want ik geef rode muglarven aan de rhinos en artemia aan de chinese danios maar heb nog nooit de rhinos een artemia zien eten.

Dus zijn ze best wel verwend want ze krijgen wat ze willen :D
 
Heb je nu een hillstream?

Ben wel benieuwd waar die beestjes zitten :D
 
Ja heb een Hillstrean gemaakt, met rhinogobius, chineze danio, protomyzon sinesis en twee Afrikaanse waaierhanden.

De danios zijn makkelijke eters dus kan makkelijk overstappen naar veel rode mug.
 
Je kan ook wat artemia voor de danios en wat rode muglarven voor de rhinos.

Ik weet niet of het zo bij jou zal zijn, maar bij mij zijn de chinese danios moeilijke eters.
Ze kunnen de rode muggenlarven niet eten, dus geef ik ze soms artemia.

En ik snij mijn rode muggenlarven als het blokje nog bevroren is, omdat ik dan hele kleine stukjes heb voor de chinese danios.

Maar misschien zijn jou danios wel goede eters.
 
Ja die fotos is zon gedoe, mn lapptop is zo godsgruwelijk sloom dus doe alles op mn telefoon en via dat ding kan je niks uploaden op het forum. Helaas pindakaas.
 
Die danios schrokken alles op, ze proppen zich vol met larven totdat er niks meer bij past en dan zwemmen ze even met een snorkel rond. Als hetgeen in hun maag verteerd is eten ze de snorkel verder op
 
Nou ik zou speciaal voor jullie eens kijken of ik nog een foto op de laptop heb staan, de lamp is al uit dus eentje maken gaat m niet worden
 
Zo zag hij er een tijdje geleden uit, is onderhand al wat kleins aan veranderd.
924451_0_82_20131109_09.jpg


de garnalen zitten er nu zo bij en doen het een stuk beter dan in de 60cm
146315_0_82_20131103_22.jpg
 
Mooi!

Ik zie er 2 zitten op de foto :D
 
ow nice,
je filter in je garnalen bak zou ik vervangen
is een bekende shrimp killer, heb zelf ook meegemaakt
 
Dank dank, ik heb die filter al een hele poos en nog niks gemerkt. Vooralsnog zie ik altijd wel een aantal kleintjes dus ga nu niet sleutelen aan de bak. Gaat eindelijk een beetje goed.
 
ow, nou tip is gegeven ;)
had 4 gemalen garnalen, ze gaan via de stromings regelaar naar binnen
 
Klopt zei seabait ook al, maar mijn garnalen zijn denk ik wat slimmer dan die van jullie :p
Bedankt voor de tip iig
 
ThijsH zei:
Maar levende artemia eten ze wel, vind ik zo raar.
Is het niet zo dat rode mug erg vet is dat bij vaak eten kan leiden tot ziektes oid?

Of het eetverschil komt doordat het wildbang is of niet zou ik ook niet weten.
Artemia is veel vetter dan rode mug.
 
Weer wat geleerd:)
Toch zie ik vaak op verschillende plaatsen voorbij komen dat teveel rode mug kan leiden tot darmproblemen oid.
 
Darmproblemen krijg je vooral bij herbivoren, bv Malawi mbuna's die veel rode mug krijgen kunnen daar aan dood gaan ('Malawi bloat') omdat hun darmstelsel is ingesteld op plantaardig voer. Verder zitten er geen harde delen in rode mug, dus afwisselen met kraaftachtigen zoals krill, mysis enzo wordt wel aangeraden. Mja, als je vissen niets anders eten... Heb je al tubifex geprobeerd? Zowel levend als diepvries? OK tubifex is ook niet het meest geweldige voer maar wel wormvormig, en zolang je het afwisselt is er niks mis mee voor jouw vissen.
 

Terug
Bovenaan