Repashy


Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Berichten
1,266
Locatie
Assen
Ik heb een potje Repashy Igapo Explorer aangeschaft en daarvan wat volgens de gebruiksaanwijzing gemengd en af laten koelen. Maar hoe lang moet dat spul afkoelen voordat het gevoerd kan worden? Ik heb het nog even in de vriezer gezet, maar vervolgens viel het simpelweg uit elkaar in de bak...
 
Hmmm echt waar? :unsure: En wel gewoon de aangegeven verhouding tussen gekookt water en poeder gebruikt, en goed tot één consistentie geroerd? Eenmaal dat gedaan zou het een kwestie moeten zijn van afkoelen/uitharden, wat niet lang hoeft te duren.

Had je met in blokjes snijden niet al het idee dat het te slap was?
 
Nogal, ja. Ik heb precies de hoeveelheden afgemeten en me suf geroerd (ken het spul van mij gekko's, dus dat lukt wel), maar het bleef wat zacht. Dus een half uurtje in de vriezer en toen was het wel hard, maar ontdooide in de bak ook direct weer. Morgen nog maar eens proberen...
 
Toevallig water uit de kraan gebruikt (quoker kraan?) want daarmee hoor je vaker dat repashy daar niet goed mee samenwerkt, beter kun je de ouderwetse waterkoker gebruiken
 
Ik heb bij een website repashy besteld soilent green enz. Vorige week nu nog niet binnen, dacht komt door de drukte van lockdown en wellicht kerst, maar ik mailde ze gisteren voor track en trace, blijkt dat ze het nog moeten versturen aangezien de boel afgefikt is bij repashy...

Maar dat geheel terzijde.

Ik doe 1 lepel repashy met 3 lepels kokend water.

Maar die rode lepels geven ze volgens mij er niet bij meer. Thans ik zie ze niet meer.
 
Ik heb maatlepel gebruikt en dan 5ml poeder op 15ml water, rechtstreeks uit de waterkoker. Er zat idd geen lepel bij, dus heb ik het maar zo gedaan. Maar goed, morgen is er weer een dag...
 
Hier drie rode maatlepels soilent green en 6-7 lepels kokend water goed mengen en zon 2 uur buiten de koelkast af laten koelen daarna 2.5 uur in de koelkast en klaar voor gebruik.
 
Ik gebruik letterlijk nooit een maatbeker/lepel of iets dergelijks, ik mik de hele mikmak in een glazen kom en schat de hoeveelheden in en nooit fout vaak voeg ik nog fijn gemalen viformo toe en extra spirulinapoeder, zodra dan het kokend water is gemengd met de repashy giet ik het op een groot vierkant dinerbord zodat het mooi plat word en dan kan ik binnen een half uur er blokjes van snijden
 
Is het nog een beetje gelukt? 🙃
 
Is het nog een beetje gelukt? 🙃

Ja en nee... De tweede batch was beter en had ik op een leisteen gesmeerd. In de bak was het echt in no time weg, deels doordat de vissen het heerlijk vonden, maar je zag het ook wat door het water 'stoffen'. Kan natuurlijk ook zijn dat dat normaal is. :)

Ik had echter ook nog een leisteen met Repashy er op in de koelkast gelegd voor een paar dagen later, maar toen ik die in de bak deed kwam het voer vrijwel direct los van de steen. Vonden de cory's niet erg, maar volgens mij zou dat toch anders moeten. Hoe zou de consistentie er van moeten zijn als het uitgehard is?
 
Ja en nee... De tweede batch was beter en had ik op een leisteen gesmeerd. In de bak was het echt in no time weg, deels doordat de vissen het heerlijk vonden, maar je zag het ook wat door het water 'stoffen'. Kan natuurlijk ook zijn dat dat normaal is. :)

Ik had echter ook nog een leisteen met Repashy er op in de koelkast gelegd voor een paar dagen later, maar toen ik die in de bak deed kwam het voer vrijwel direct los van de steen. Vonden de cory's niet erg, maar volgens mij zou dat toch anders moeten. Hoe zou de consistentie er van moeten zijn als het uitgehard is?
Het moet aanvoelen als een stevige drilpudding
 

Terug
Bovenaan