regenton filteren?


I

Inuz

Guest
Ik gebruik altijd regenwater. Nu de regenton bij de voordeur staat hier, denk ik er aan om die te gaan filteren.
Ik heb nog een klein, simpel, ongebruikt filtertje liggen voor een bakje van 54 liter.. Als ik daar dan kool in stop en die in de regenton doe, kan dat?
Is dit genoeg vermogen en is dit zinvol?
Ik vergeet namelijk altijd om op tijd het regenwater te tappen, dus meestal doe ik dat een uurtje voor de bak verschonen..
 
Kan prima. Tenzij de ton 1000 liter inhoud heeft dan heeft het niet zo heel veel zin ;)
 
225 als ik het goed heb :)
pompje doet denk ik 200l/h hooguit
 
Ik verwachte een iets sterker pompje :p Maar baad het niet dan schaad het niet ;)
 
ik zal eens even kijken vooor de zekerheid

edit: 380L/H staat er op.

heeft een klein zakje met "steentjes" en gewoon een spons.
Maar ik dacht zelf om gewoon alles te vervangen voor actieve kool. Slim?
en waar moet ik het pompje dan hangen? Ton zit nu helemaal vol, maar niet altijd natuurlijk
 
Kool is goed ja. Misschien nog een laagje watten voor evt zweefvuil?
 
witte watten, goed idee.
filter het ook altijd wel met een fijne doek als ik tap
 
Is het geen idee om het water wat je getapt hebt te filteren in de emmer?
 
Haha jawel, maar ik vergeet dat altijd. Heb ik een dag een emmer in huis staan.
Soms kom ik niet gelijk aan verversen toe en moet het nog een dagje wachten... dus ik dacht dit is een mooie oplossing dan
 
Kijk voor stapelbakjes,met deksel.
Maak gaten in het deksel en de bodem.
doe er filtermateriaal in,en zet ze op elkaar,boven een emmer.
Pomp het water omhoog,in het bovenste bakje.
Hoeft niet hard t gaan.
Heb je een doorlopend filter.
 
Ik snap dat niet helemaal bertus?
Hoe omhoog pompen? En onder het kraantje van de regenton past alleen de emmer, maar een klein beetje ruimte daarboven..
Kan ook niet een hele stellage neerzetten want hij staat bij de voordeur, achter was geen regenpijp
 
Of zo? stapelbakjes... heb ik wel... van die dingen die je in elkaar kunt draaien, voor kunstvoeding. Gebruik ik niet, heb ik soms mee voor koekjes en rozijntjes ;)
Dan gaatjes er in, filterdingen er in.. en dan? bovenop de emmer plaatsen met twee latjes? laten druppen door het bakje? dat zou wel mogelijk zijn...
 

Terug
Bovenaan