Red tuxedo king koi guppy


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,325
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
In mijn kolonie van red tuxedo koiguppen heeft zich een man ontwikkelt als zijnde een red tuxedo king koi guppy. King koiguppen hebben net zoals een goudvisleeuwenkop een bult op hun kop. Feitelijk is het een tumor. Die zijn normaal gesproken een stuk duurder dan de normal red tuxedo koiguppen. Dit betekent dat het gen wordt meegedragen dor één of meerdere normale exemplaren. Ben zelf geen fan ervan. Omdat ik simpelweg het niet echt vind staan op een guppenkop. Ben dan nu wel benieuwd of er meerderen zullen gaan ontwikkelen als zijnde king koiguppen.
IMG_0822a.jpg
IMG_0829a.jpg
IMG_0832a.jpg

Op zich valt de homp op deze man nog wel mee. Ik heb reeds grovere hompen op de kop van een king koi gezien. Maar ik was gewoon verbaasd dat er in ieder geval ééntje zich zo heeft ontwikkelt.
 
Mooie kleuren maar kan zo n tumor geen kwaad?
Het is te vergelijken met een leeuwenkop goudvis. Ook daar kan het op latere termijn eventueel kwaad (dus niet altijd het geval). Maar een tumor op de kleur rood is minder schadelijk dan op de kleur zwart. Op de kleur zwart kan het nog groter worden waarbij zelfs het over de ogen gaat groeien. En wat niet te hopen is is dat het ook inwendig door kan gaan groeien. Wat voor neurologische problemen kan zorgen. Maar goed, de japanners kwamen met het idee om ooit leeuwenkoppen te creëren zonder aan het welzijn van de vissen te denken. Japan is uiteraard bij uitstek het land van de gekke ideeën. Je hebt bijv. ook goudvissen met een kraag. Tja, ook niet echt bevorderlijk voor het normaal zwemmen.
 

Terug
Bovenaan