Red panda guppen


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,325
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Ik probeer mijn project "rode panda guppy" (rood, zwart en wit) af te krijgen... Ik ben er de afgelopen 6 maanden al mee bezig. De eerste goede resultaten zijn al aanwezig... Maar de lijn zou nog wat meer stabieler moeten worden. Nou ja, dat kan een paar maandjes extra duren. Maar het is me de moeite wel waard...
Ben wel voor de rondstaart gegaan. De meesten onder ons kennen wel de zogenaamde dwergpanda guppy en die heeft ook de rondstaart. De normale pandagup zien we helaas binnen Nederland niet meer echt voorkomen. Een handjevol kwekers zouden ze nog kunnen hebben. Maar de normale pandagup is groter en daar kan de staartvorm nor variëren naar kwast- en grootspadestaart. En daar zijn de vrouwen geen pinkguppen maar normale grijze grondkleur met een zwarte vinnen(en eventueel een zwart zadel).
Daarnaast bestaat van de dwergvorm nog de zogenaamde snakeskin panda, de lutino panda (commercieel gezien wordt die onder opaal albino verhandelt) en de blonde white platinum panda.
En voor diegene die denken dan de dwergpanda een hybride is, heeft het verkeerd ondanks dat de commercie ze soms wel onder de naam endler willen laten vallen. Maart er zit geen drupje endler invloed bij in. De dwergpanda gup heeft namelijk een pink-gen. Aan dat pink-gen zit het dwerggroei-gen aan vast gekoppeld. Vandaar dat ze kleiner uitvallen. En niet anders...
turning-red-pixar-pandas-endangered-climate-change-1280x720.jpg
IMG_0912a.jpg
IMG_0937a.jpg
IMG_0928a.jpg

Overigens de normale pandagup is ook wat slanker dan de bekende dwergpanda gup. Voordat iemand denkt dat een pandagup ten allen tijde wat voller oogt.
 

Terug
Bovenaan